2025-04-12, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Klart att denna tråden är totalt värdelös som information.
Cirka allt är lögner och fantasier, baserade på saker som Anjo och gänget sprider.

Men informationen man enligt mig får i denna tråden, är hur lyckade Anjos och gänget hatpropaganda är riktade mot individer. Lögnerna och fantasierna blir sanningar i mångas tycke.

Vem fan håller med Anjo och gänget? Ser knappt någon.

Kanske något enstaka undantag?
Citera
2025-04-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vad baserar du det på, är du i stånd att göra den bedömningen?

Även om så är fallet är även åklagaren i målet en kompetent jurist som gjort bedömningen att bevisningen inte räcker till för att uppnå fällande dom i stämplingsdelen. Till skillnad från advokaten är åklagaren även objektiv. Åklagaren hade gärna satt åt Chrippa för stämpling, om det fanns tillräckligt med bevismaterial för att styrka det. Det gör inte det, och därav är ärendet nedlagt. Det spelar ingen roll att en annan duktig jurist tycker annorlunda. Inte minst eftersom hon är partisk till sin klient, och det hade gått emot hennes uppdrag att ge uttryck för en annan hållning än den som hon företräder har. Lär dig att förstå den skillnaden, och håll sedan käften. Mupp.

Hon är en jäkla bra advokat det kan ingen ta ifrån henne, har du lyssnat på rättegångar med henne? hon ska försvar sin klient men ska också få rätten att gå på samma linje.

Hur känns det för dig nu när anmälan mot Rask som C & L gjorde har lagts ner?
Och även dom andra som blivit anmälda, man kom inte så långt med det.
Citera
2025-04-12, 11:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Hon är en jäkla bra advokat det kan ingen ta ifrån henne, har du lyssnat på rättegångar med henne? hon ska försvar sin klient men ska också få rätten att gå på samma linje.

Att det skulle vara nedlagt får du allt bevisa för det är inte särskilt troligt.
Citera
2025-04-12, 11:24
Medlem
Citat:

Jag tvivlar inte på att hon är kompetent. Jag tvivlar inte heller på att åklagaren är kompetent. Samt att göra en poäng av att ett partiskt ombud i processen tycker som sin egen klient visar på en stor oförståelse för rättssystemet i största allmänhet. Det är ombudets uppdrag att vara partisk, och får inte säga någonting som går emot det klienten tycker.

Jag har inte tagit del av den informationen. Men det är väl bra om Baronen inte straffas, då han har barn som kommer ta störst skada av det. Förhoppningsvis drar han lärdom av det och slutar med sitt förtalscontent. För det är bara en tidsfråga innan han åker på det om han fortsätter som han gör.

Var har du fått den informationen ifrån? Dela gärna med dig.
Citera
2025-04-12, 11:27
Medlem
Anmälan som C & L har gjort ang förtal på Rask & Co har lagts ner pga att parterna har förtalat varandra.
Det kan vara bra för alla att veta.
Citera
2025-04-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Att det skulle vara nedlagt får du allt bevisa för det är inte särskilt troligt.

Det kommer du få inom kort.
Citera
2025-04-12, 11:31
Avstängd
Citat:
Det kommer du få inom kort.

Då hoppas jag att Linnea stämmer gänget civilrättsligt eftersom det inte möter några problem alls.
Citera
2025-04-12, 11:33
Medlem
Citat:
Anmälan som C & L har gjort ang förtal på Rask & Co har lagts ner pga att parterna har förtalat varandra.
Det kan vara bra för alla att veta.

Det som du är för efterbliven att förstå är att förtal ska läggas ned enligt huvudregeln, eftersom det inte faller under allmänt åtal. Så att något läggs ned betyder inte att någon inte skulle kunna hållas ansvarig. Därför bör Rask lägga ned med sitt förtalande. För det är ytterst olämpligt att ägna sig åt brottslighet när man är en förälder.
Citera
2025-04-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Då hoppas jag att Linnea stämmer gänget civilrättsligt eftersom det inte möter några problem alls.

Vad jag förstår så har Linnea själv begått brott som ligger högt i straffskalan.
och det läggs ner pga att dom har kastat skit på varandra på YouTube, Instagram, lives, snap osv.
Citera
2025-04-12, 11:37
Medlem
Citat:
Det som du är för efterbliven att förstå är att förtal ska läggas ned enligt huvudregeln, eftersom det inte faller under allmänt åtal. Så att något läggs ned betyder inte att någon inte skulle kunna hållas ansvarig. Därför bör Rask lägga ned med sitt förtalande. För det är ytterst olämpligt att ägna sig åt brottslighet när man är en förälder.

Men oavsett så är det nedlagt, du kommer se det själv inom kort.
Citera
2025-04-12, 11:37
Avslutad
Citat:

Detta! Det får drivas som enskilt åtal (svårt, dyrt, riskabelt) eller civilrättsligt om själva skadeståndesdelen. Det senare fallet är en nackdel för Baronen inte får det på brottsregistret och frivården på sig, bland annat.
Senast redigerad av PigChampion 2025-04-12 kl. 11:45.
Citera
2025-04-12, 11:39
Avslutad
Citat:
Men oavsett så är det nedlagt, du kommer se det själv inom kort.

Förvånar mig inte så värst mycket, mest för att jag inte lagt något på minnet. Kan du friska upp det, speciellt angående Linnea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in