Citat:
Ursprungligen postat av
Destbar
Du sätter inte ut barn i skogen på grund av vidskepelse. Du sätter ut barn i skogen på grund av ekonomi. Och klär sedan handlingen i "vidskepelse".
Det är en referens till TS citat om att "Tvillingar slängdes ut i skogen"?
Det förekom även i Sverige för bara ett par generationer sedan att folk p.g.a. ekonomin lämnade nyfödda barn att dö i skogen - men vi har aldrig, tycker inte och tyckte aldrig annat än att det är förkastligt. Det är en skillnad på vad individer gör och vad som är en del av kulturen.
Men hur kommer du från A till 51? Din inledning "Börja med ekonomin" är förmodligen ditt modus operandi(Sen bygger du därifrån). Att man slängde ut tvillingar i skogen för att de är tvillingar är inte "p.g.a ekonomin" en sådan dekonstruerade teori är en marxistisk feberyra från någon djupt rotad i "the noble savage" och substanslöst försvar för den omoraliska handlingen, från en fundamentalt ociviliserad kultur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Destbar
Att vissa här i USA imperiet säger annorlunda beror på att de ägnar sig åt makt, subversion, agitation och politiska spel. Ej historia. Ej förståelse av världen och människorna.
"Allt som talar emot min förutbestämda världsbild som jag inte förmår ifrågasätta är <insert mängd negativa konotationer> för min identitet är så djupt rotad i premisserna jag redan har etablerat."
Och det har bara flugit förbi ditt huvud att "USA imperiet"(Hela västvärlden)'s alla instutitioner spyr galla på vita människor av europeisk härkomst stup i kvarten? Det är vad du lär dig i skolan, det är vad barnprogrammen dina barn konsumerar lär sig, det är i varenda netflix produktion, hur media tycker att du(läs vita) inte ska skaffa barn för miljön men samtidigt massimportera halva MENA, om inte för vit skuld så för att klara pensionen med mer arbetsenheter och hur historien rekonstrueras med just detta anti-vita sentimentet som bas? Och detta har pågått i generationer!
Och även nu sitter stenade kulturmarxister i drivor likt dig Destbar och "fattar det" totalt i unisont med hela det cpkapitalistiska globalistsystemet man påstår sig hata - Det är ekonomin, vita är onda, öppna portarna! fuck the system... Som de största nickedockorna av de alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hej-duk
Nästan alla skildringar av Amerikanska indianer jag stött på tycks skönmåla indianerna i ett överdrivet positivt ljus.
Helt korrekt. Historien om Olive är ett av många exempel som bjuder till ett nyanserat perspektiv av indianerna från ett pålitligt förstahands vittne.
https://odysee.com/@Blackpilled:b/ooatman:c?t=480