2025-03-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Ursäkta, men hur kan man stjäla någons man? Låsa in honom i ett rum hemma 🧐
Det absolut dummaste man kan säga är att någon STJÄL ens partner…
Han kanske fick en inbjudan och tog den? Det är väldigt långt ifrån att stjäla.. Han kanske rentav var den som gav en inbjudan och hon tog den?
Man kan inte STJÄLA människor, om det inte är fråga om kidnappning såklart..
I en relation har båda ett ansvar, särskilt den som redan lever i en annan relation..
Den som ÄR i en relation är väl den som har det största ansvaret gentemot den partner den redan har..
Väx upp 🙌

Helt fel tolkning av dig, LWs fel hela skiten hon bedrog alla
Citera
2025-03-29, 12:47
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Helt fel tolkning av dig, LWs fel hela skiten hon bedrog alla

Och SD var den ärliga i det hela?
Som inte bedrog någon?
Har du missat att han hade en fru? Och att han hade barn tillsammans med sin fru?
Iallafall så kan jag upplysa dig om att han hade fru och barn.
Vad räknar du det som, när han har ett förhållande med någon annan än sin fru, när du räknar det som att han inte bedrog henne, att LW var den som bedrog alla?
Vi har alla rätten att tycka och tolka saker hur vi vill.
Jag är på riktigt och ärligt intresserad av hur du ser på det
Jag blir väldigt nyfiken på hur allt kan vara LW fel
Citera
2025-04-12, 20:13
Medlem
Nån som orkar lägga upp FUP? Senaste uppladdningen är inaktiv. Tack!
Citera
2025-04-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Teknikern sa i tingsrätten att han fått "liknande uppdateringar" på sin egen dator bara genom att låta den stå på över natten men det var inte sådana aktiviteter som den som skedde 23.34 på Stefans jobbdator, det vill säga att en öppen flik i webbläsaren uppdaterades. Däremot fanns det en hel del "bakgrundsbrus" även på SD-datorn, men 23.34-aktiviteten var alltså något helt annat.

Här är ett par exempel om vad som kan få en flik i webbläsaren att uppdateras:

When you're away from your computer, Chrome tabs can reload automatically due to several reasons—not just manual inputs. Here are some common causes:

- Chrome's Memory Management (Tab Discarding)
Chrome automatically "discards" inactive tabs to free up memory.

- Browser or System Updates
Background Chrome updates or OS restarts can force tabs to reload.

- Crash Recovery
If Chrome crashes (or the system briefly loses power), restored tabs may reload automatically.

- Extensions or Background Apps
Extensions like auto-refreshers (e.g., for social media or stock tickers) can reload tabs.

Malware or poorly coded extensions might also trigger reloads.

- Page Timeouts/Server-Side Issues
Pages with live data (e.g., streaming, dashboards) might reload if the server disconnects or the tab loses WebSocket/API connectivity.

- Chrome Flags/Experimental Features
Features like "Freeze discarded tabs" (chrome://flags) can affect reload behavior.

- Mobile Device Syncing
If you use Chrome Sync across devices, closing a tab on your phone might affect the desktop session.

Hur menar du att FUP:en fullständigt utesluter något utav ovanstående? Det kan vi väl vara överens om, att den inte gör?
Citera
2025-04-12, 22:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Här är ett par exempel om vad som kan få en flik i webbläsaren att uppdateras:

When you're away from your computer, Chrome tabs can reload automatically due to several reasons—not just manual inputs. Here are some common causes:

- Chrome's Memory Management (Tab Discarding)
Chrome automatically "discards" inactive tabs to free up memory.

- Browser or System Updates
Background Chrome updates or OS restarts can force tabs to reload.

- Crash Recovery
If Chrome crashes (or the system briefly loses power), restored tabs may reload automatically.

- Extensions or Background Apps
Extensions like auto-refreshers (e.g., for social media or stock tickers) can reload tabs.

Malware or poorly coded extensions might also trigger reloads.

- Page Timeouts/Server-Side Issues
Pages with live data (e.g., streaming, dashboards) might reload if the server disconnects or the tab loses WebSocket/API connectivity.

- Chrome Flags/Experimental Features
Features like "Freeze discarded tabs" (chrome://flags) can affect reload behavior.

- Mobile Device Syncing
If you use Chrome Sync across devices, closing a tab on your phone might affect the desktop session.

Hur menar du att FUP:en fullständigt utesluter något utav ovanstående? Det kan vi väl vara överens om, att den inte gör?
Visst kan någpt av ovannämnda uppdatera en en flik men det märkliga är att den här uppdateringen skedde någon minut efter att Stefan fått ett mejl (som han såg via mobilen). Mejlet var jobbrelaterat och rörde ett ärende som han och ett par till diskuterat under dagen. Han öppnade datorn för att förmodligen kolla ett dokument på datorn och då generades loggning på datorn som handlade om att en öppen flik i webbläsaren uppdaterades. Det här var enda gången under hela kvällen som en liknande "aktivitet" inträffade.

Problemet är att IT-teknkern blandade in synkningarna till Drive vilket gjorde att domstolarna fick för sig att det fanns en drös av sådana webbläsaruppdateringar vilket inte alls stämde, det fanns alltså bara den 23.34 och så 20.29 när han förmodligen öppnade "packningsdokumentet", det var den öppna fliken som uppdaterades 23.34.

Våren 2020 hände sådana spontanuppdateringar inte en enda gång på min dator under en period på två månader, och uppenbarligen inte på Stefans dator heller den aktuella kvällen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2025-04-12 kl. 22:16.
Citera
2025-04-13, 06:58
Medlem
Rent objektivt så råder det inga tvivel om att en flik kan uppdatera sig utan manuell input. Orsakerna till det är nästan överväldigande många. Om jag kan hålla med om att det inte är Google Drive vid just detta ögonblicket, så är jag ändå inte beredd att säga att det är just fysiska inputs. Finns ju inget i loggen som styrker det heller. Kan du hjälpa mig med bryggan till din slutsats här?
Citera
2025-04-13, 08:01
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Rent objektivt så råder det inga tvivel om att en flik kan uppdatera sig utan manuell input. Orsakerna till det är nästan överväldigande många. Om jag kan hålla med om att det inte är Google Drive vid just detta ögonblicket, så är jag ändå inte beredd att säga att det är just fysiska inputs. Finns ju inget i loggen som styrker det heller. Kan du hjälpa mig med bryggan till din slutsats här?
Något mindre dokument men fast länk:
https://fup.link/tr/orebro/b-2705-18
..
https://fup.link/hr/gota/b-1752-20

Fick du tag på FUP ?
Har den 118 filer, något större.
Citera
2025-04-13, 09:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Här har vi buggen i utredningen, nedan hämtat från TR-domen, ingen ny utredning gjordes av HR angående 23.34-aktiviteten.
Han stängde av datorn kl. 16.50 och lät den vara orörd under natten. På morgonen hade han liknande loggar som framgår av den okända kommunikationen som Stefans dator genererat. I synkloggen syntes dock ingenting. De 24 posterna i Stefans dator runt 23-tiden den 14 maj 2018 är också väldigt lite jämfört med hur stor aktivitet datorn utför på egen hand i bakgrunden.
("han"= Örebropolisens IT-tekniker)

Här blandar man/han ihop alltså synkningarna till Drive med refreshen av fliken i webbläsaren 23.34. På Stefans dator fanns alltså endast två sådana under hela kvällen (2029 och 23.34) som med stor sannolikhet uppstått precis som Stefan skrev i brevet till tingsrätten:

"-Datortider: Ej belyst tillräckligt av Åkl, eller försvar. Vi vet att Google synkar filer mot "molnet"med oregelbunda mellanrum., och att filer man tillfälligt jobbar i synkas mycket ofta (ca, varje sekund). Filer synkas också vid speciella tillfällen som vid uppstart och nedstängning. Google vill att alla enheter (telefon dator etc) ska ha information om vilken version som är den senaste. Ca, 20:25 skickar Sd ett meddelande till Lw om att dsgens jobb är klart. Larmsysten på kontoret och Goola maps styrker. 20:29 synkar Google maps filer (tilläggsprotokoll 2 sid 93). Detta torde vara när datorn slogs ihop till viloläge. Sedan finns lite loggfiler i datorn från när jag mailat mm. 23:32 kommer ett mail. Omedelbart efter det har Google upptäckt att datorn är uppkopplad igen och att filer synkas 23:34. (Tilläggsprotokoll 2 sid 96) samt att det flikar som var öppna 20:29 uppdateras. Slutsatsen är att mailet 23:32 får mig att öppna datorn just under den tid Åkl säger att mordet inträffat."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

IT-teknikern borde fått frågan vad han egentligen menade med "liknande loggar". Jag såg i rapporteringen från HR att åklagaren menade att datorn "levde sitt eget liv" men det gav uppenbarligen inte upphov till några "liknande loggar" som 20.29 och 23.34. Det stämmer också med det jag sett på min egen dator, inga sådana spontana "spökrefresh" under ett par månaders tid.

(För den intresserade finns loggarna i B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893)-IT-protokoll)

Stefans datoralibi avfärdades alltså på felaktiga grunder.
Senast redigerad av MrBarnaby 2025-04-13 kl. 09:40.
Citera
2025-04-13, 09:52
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Här har vi buggen i utredningen, nedan hämtat från TR-domen, ingen ny utredning gjordes av HR angående 23.34-aktiviteten.
Han stängde av datorn kl. 16.50 och lät den vara orörd under natten. På morgonen hade han liknande loggar som framgår av den okända kommunikationen som Stefans dator genererat. I synkloggen syntes dock ingenting. De 24 posterna i Stefans dator runt 23-tiden den 14 maj 2018 är också väldigt lite jämfört med hur stor aktivitet datorn utför på egen hand i bakgrunden.
("han"= Örebropolisens IT-tekniker)

Här blandar man/han ihop alltså synkningarna till Drive med refreshen av fliken i webbläsaren 23.34. På Stefans dator fanns alltså endast två sådana under hela kvällen (2029 och 23.34) som med stor sannolikhet uppstått precis som Stefan skrev i brevet till tingsrätten:

"-Datortider: Ej belyst tillräckligt av Åkl, eller försvar. Vi vet att Google synkar filer mot "molnet"med oregelbunda mellanrum., och att filer man tillfälligt jobbar i synkas mycket ofta (ca, varje sekund). Filer synkas också vid speciella tillfällen som vid uppstart och nedstängning. Google vill att alla enheter (telefon dator etc) ska ha information om vilken version som är den senaste. Ca, 20:25 skickar Sd ett meddelande till Lw om att dsgens jobb är klart. Larmsysten på kontoret och Goola maps styrker. 20:29 synkar Google maps filer (tilläggsprotokoll 2 sid 93). Detta torde vara när datorn slogs ihop till viloläge. Sedan finns lite loggfiler i datorn från när jag mailat mm. 23:32 kommer ett mail. Omedelbart efter det har Google upptäckt att datorn är uppkopplad igen och att filer synkas 23:34. (Tilläggsprotokoll 2 sid 96) samt att det flikar som var öppna 20:29 uppdateras. Slutsatsen är att mailet 23:32 får mig att öppna datorn just under den tid Åkl säger att mordet inträffat."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

IT-teknikern borde fått frågan vad han egentligen menade med "liknande loggar". Jag såg i rapporteringen från HR att åklagaren menade att datorn "levde sitt eget liv" men det gav uppenbarligen inte upphov till några "liknande loggar" som 20.29 och 23.34. Det stämmer också med det jag sett på min egen dator, inga sådana spontana "spökrefresh" under ett par månaders tid.

(Loggar finns i B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893)-IT-protokoll)

Vet du något om Stefan Davidssons sjukhusvistelser .. har han alltid varit "frisk" ?
Tänker GC kille och verkar frisk.. men tydligen inte.

Kan det vara så att han bara är autist och det är det som gör honom till "Herr Stefan" ?
Sägs ha varit en översittare och en småpåve utan egentlig titel.

Under hård press krackelerar de flesta även världsbäste Stefan Davidsson och polisen Mats Löfving.

Finns det några likheter där alls ?
Exempelvis var det ju jäv och relationsproblem. Båda under hård press går under suicid.

Skillnaden är väll att polisen Mats Löfving inte var sjuk, utöver den medial press han utsattes för..
Citera
2025-04-13, 09:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vet du något om Stefan Davidssons sjukhusvistelser .. har han alltid varit "frisk" ?
Tänker GC kille och verkar frisk.. men tydligen inte.

Kan det vara så att han bara är autist och det är det som gör honom till "Herr Stefan" ?
Sägs ha varit en översittare och en småpåve utan egentlig titel.

Under hård press krackelerar de flesta även världsbäste Stefan Davidsson och polisen Mats Löfving.

Finns det några likheter där alls ?
Exempelvis var det ju jäv och relationsproblem. Båda under hård press går under suicid.

Skillnaden är väll att polisen Mats Löfving inte var sjuk, utöver den medial press han utsattes för..
Nej jag känner inte alls Stefan, har faktiskt aldrig varit i Örebro och inte Västerås heller. Jag har bättre koll på hans datoraktiviteter än på honom själv
Citera
2025-04-13, 16:57
Medlem
Citat:

Vi vet, rent objektivt, att webbläsare kan laddas om på det sättet som beskrivs utan någon manuell input. I ljuset av det tycker jag det är en märklig - eller åtminstone svag - argumentation att du lyfter fram att det är otänkbart, för det har inte hänt just dig. Dels kan ju ingen verifiera dina erfarenheter, dels är dina erfarenheter värdelösa då frågan redan är utredd.

Jag lutar att hålla med HR & TR. Den tekniska undersökningen må ha varit undermålig, men något stöd för att datorn användes vid nämnda tidpunkt finns inte.
Citera
2025-04-13, 18:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Vi vet, rent objektivt, att webbläsare kan laddas om på det sättet som beskrivs utan någon manuell input. I ljuset av det tycker jag det är en märklig - eller åtminstone svag - argumentation att du lyfter fram att det är otänkbart, för det har inte hänt just dig. Dels kan ju ingen verifiera dina erfarenheter, dels är dina erfarenheter värdelösa då frågan redan är utredd.

Jag lutar att hålla med HR & TR. Den tekniska undersökningen må ha varit undermålig, men något stöd för att datorn användes vid nämnda tidpunkt finns inte.
Ingen behöver verifiera mina erfarenheter, som tur är finns loggningen bevarad i fup, den går inte att komma runt. Sedan att jag kunna verifiera beteendet för min egen del är bara en bonus. För mig var 23.34-aktiviten också ett frågetecken på samma sätt som för utredningen. ända tills jag läste Stefans brev till TR. När jag såg beetendet med givna förutsättningar tänkte jag, "fan, grabben har ju alibi!".
Det vi vet utav loggningen är att en flik i webbläsaren uppdaterades 20.29 och 23.34 och Stefans förklaring i TR-brevet är rimlig.

Det vi också vet är att domstolen drog fel slutsats på grund av teknikerns vilseledande förklaring vilket i sin tur röjde en skrämmande okunnighet, ur domen:
"De 24 posterna i Stefans dator runt 23-tiden den 14 maj 2018 är också väldigt lite jämfört med hur stor aktivitet datorn utför på egen hand i bakgrunden."
Man tar sig för pannan, det behöver inte vara "många poster". Jag vet inte hur många gånger jag skrivit att det datorn "utför på egen hand" är synkningen till Drive, men webbläsaruppdatering endast två gånger under en period på flera timmar. Webbläsaruppdateringarna är manuellt initierade, bakgrundsbruset är automatiska som inte kräver mänsklig inblandning.

Men luttrad av dåliga utredningar, da Costa, Kevin, Quick etc så är ju inget omöjligt. Många verkar inte bry sig om att Stefan kan ha blivit oskyldigt dömd men några borde åtminstone bekymra sig över att en mördare i så fall går lös.

Det finns bara en konkurrerade förklaring till Stefans, det är att Stefan hade med sig datorn till brottsplatsen. Om locket gick upp i samband med gärningen så skulle sådan loggning naturligtvis kunna uppstå. Det som stökar till det är det inkommande mejlet 23.32 som passar som hand i handske till Stefans förklaring. Det är nog ganska vanligt att man blir notifierad via mobilen och strax efter öppnar datorn för att till exempel kolla något dokument på datorn, typ. Har för mig att det framgår av loggningen att Stefan öppnade ett jobbrelaterat PDF-dokument, mitt i packningsbestyren, cirka 20-25 minuter efter det jobbrelaterade mejlet.
Senast redigerad av MrBarnaby 2025-04-13 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in