2023-09-08, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Verkligen. Mycket konstigheter där kring verktygen. Varför var det så viktigt för Jerry att gå in Stefans och Hannas hus på natten några dagar efter mordet samt Hannas initiativ till grundliga städningen? Där försvann det nog mycket viktiga saker.
Jerry kontaktade dessutom vittnen innan rättegången i tingsrätten och hotade dem. Det fortsatte efter den friande domen i tingsrätten med förföljelse av vittnen då alla namn på de som vittnade fanns med i fup.
Jerry hade självklart fått ett uppdrag att konfiskera någonting, som dessutom gjorde honom så jättenervös att han behövde skita...i mörkret...
Den där storstädningen, där hela glada släkten hjälpte till, trots att Hanna och Stefan var skilda.
Jag kan verkligen inte se någon anledning till att hjälpa ett notoriskt otroget ex med en brottsplatsstädning, OM det inte var så att jag ville dölja egna spår och/eller plantera bevis.
Så många medskyldiga och jävssituationer att .man har svårt att ta in allt.
Jag har sagt det förr, allt knyts samman via burkleken och som man säger i deckare, follow the money
Citera
2023-09-08, 14:55
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jerry hade självklart fått ett uppdrag att konfiskera någonting, som dessutom gjorde honom så jättenervös att han behövde skita...i mörkret...
Den där storstädningen, där hela glada släkten hjälpte till, trots att Hanna och Stefan var skilda.
Jag kan verkligen inte se någon anledning till att hjälpa ett notoriskt otroget ex med en brottsplatsstädning, OM det inte var så att jag ville dölja egna spår och/eller plantera bevis.
Så många medskyldiga och jävssituationer att .man har svårt att ta in allt.
Jag har sagt det förr, allt knyts samman via burkleken och som man säger i deckare, follow the money

Minns JG på rättegången, han var så ubernervös att han dels stövlade in genom fel dörr till rättegångssalen ("jaså du kommer in den vägen", sa domaren), dels betedde han sig som en åtalad. Inte som ett vittne.

Ja, att han smög omkring med ficklampa i mörkret i SDs hus var också skumt. Vid förfrågan varför han inte tände lampan, så påstod han att det var för att inte grannarna skulle undra vad han gjorde där mitt i natten. Kan tänka mig att de undrade mer över ficklampskenet.

han var visst så nervös att han var tvungen att skita också. Var det inte då han tog en bild på hela härligheten också?

Att fallet har fastnat hos mig beror på att det finns så många oklarheter som jag inte blir klok på. Inte minst spelet på liv och död för vissa geocachare = själva burkletandet.

Det ligger inte bara en hund begraven i den halvfärdiga utredningen, det ligger en hel kennel.
Citera
2023-09-08, 20:46
Medlem
Ja visst är det konstigt.. att "logga" något som inte deltagit med.
GeoCach hit och dit.. vad handlar det om egentligen. Loggar om vem som var "där" ?
Låter som något "VirtualReality-Spel"

Tänker direkt på "Riget (The Kingdom Exodus)" .. Rikshospitalet .. så passande.

Kan det bero på att flera av dessa personligheterna har varit på USÖ av någon anledning.
Gissningsvis psykiatrin med tanke på Hanna som varit in och ut där flertalet gånger.

Video angående logga något man inte deltagit ("Fågel" i skägget, på Bio)
Länk: Family Guy Eating Popcorn

Stefan Davidsson: Like Tears in Rain

EoF:'Fake Grädde'
Citera
2023-09-09, 02:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Varför diskuteras HD när hon blev helt avskriven från misstankar från mordet på LW? Och när det gäller SDs död så var inte HD i närheten av torpet utan flera mil därifrån. Men det spelar väl mindre roll när ni gör allt för att få HD in i ekvationen.

De ger sig inte förrän de lyckas driva henne till suicid också. Det räcker tydligen inte med två döda.
Citera
2023-09-09, 03:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Undra varför försvarsarmen aktiveras direkt så fort Hanna kommer på tal?

För att ni sparkar på en bedragen, sjuk kvinna kanske? Precis som SD och LW gjorde.
Citera
2023-09-09, 03:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Ngt är stört ändå när allt kretsar kring detta jävla burkletande, där verkar det gått överstyr både innan och även nu efter mordet

LW var ännu mer manisk burkletare. Hon lät pappa U ta hand om de tre barnen medan hon var ute och lekte.
Citera
2023-09-09, 04:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det utlöstes efter yngsta dottern, någonting psykiskt? Det var ett väldigt sjå för Stefan och hans föräldrar. Varför uteslöts dom från barnbarnen?
Det har jag aldrig förstått.

Jag tolkar Hanna som bipolär.
Hon manipulerar och dominerar, får andra att följa. Se bara på hur hon helt skamlöst tagit över allt som Lena och Stefan någonsin vidrört

Du vet mycket väl att hon hade en förlossningsdepression.

"Man uppskattar att 8-15% av alla nyblivna mödrar går igenom en förlossningsdepression. Detta innebär alltså att cirka 12 000 svenska mammor blir drabbade varje år."

https://moonboon.se/blogs/stories/forlossningsdepression-1

Det är skamligt hur ni år ut och år in förtalar en kvinna för hennes psykiska ohälsa. Det kan drabba vem som helst. Och det ger inte hennes make och vigselförrättare rätt att bära sig åt som svin mot henne!
Citera
2023-09-09, 04:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Tror du att man bara skaffar älskare/älskarinna så där? Var du inte hur livet kan vara. Kanske partnern sjunker in i en dimm och då kanske den andre söker ngn annan för att tillfredsställa sig eller få kärlek. Det är en lång process. För Stefan handlade det om att utöva makt och få möjlighet att pumpa? Hanna hade uppgett att hon hade flera före, under och efter äktenskapet. Vad var då hennes skäl för att ha andra under äktenskapet? LW var ogift och var först mkt skeptisk mot att inleda förhållande men blev sedan manipulerad och gaslightad och sen stalkad och förföljd.

Vilken BS! Tror du på det själv?

Blev hon manipulerad och gaslightad och sen stalkad och förföljd av alla hennes övriga KKs också, tror du?
Citera
2023-09-09, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du vet mycket väl att hon hade en förlossningsdepression.

"Man uppskattar att 8-15% av alla nyblivna mödrar går igenom en förlossningsdepression. Detta innebär alltså att cirka 12 000 svenska mammor blir drabbade varje år."

https://moonboon.se/blogs/stories/forlossningsdepression-1

Det är skamligt hur ni år ut och år in förtalar en kvinna för hennes psykiska ohälsa. Det kan drabba vem som helst. Och det ger inte hennes make och vigselförrättare rätt att bära sig åt som svin mot henne!
Skamligt låt oss prata om det.. hon var in och ut ur psykiatrin innan hon blev med barn.
Som om hon suktade efter även en sjuk pappa.
Citera
2023-09-09, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW var ännu mer manisk burkletare. Hon lät pappa U ta hand om de tre barnen medan hon var ute och lekte.
Det är mer sjukt att lämna barnen själva för att kunna dra iväg och bli FTF..viljet Stefan och Hanna gjorde.
Lena fuskade inte med några loggar, hon häll på att registrera efter order från Stefan.
Att barnen är med sin pappa är normalt, det är det däremot inte att lämna små barn själva mitt i natten..
Citera
2023-09-09, 10:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är mer sjukt att lämna barnen själva för att kunna dra iväg och bli FTF..viljet Stefan och Hanna gjorde.
Lena fuskade inte med några loggar, hon häll på att registrera efter order från Stefan.
Att barnen är med sin pappa är normalt, det är det däremot inte att lämna små barn själva mitt i natten..

Som LW gjorde. När barmet dessutom var sjuk

.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-09-09 kl. 10:43.
Citera
2023-09-09, 11:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

LW ville, krävde att SD skulle lämna sina barn själva när HD jobbade kväll för att umgås med henne. När han vägrade skrev hon skit om hans barn som inte ville vara ensamma.

Innan norgeresan skrev hon till en vän att U gick på knäna. Att han fick ta allt ansvar för barnen. Att hon var tvungen att börja hjälpa till. En 45-årig ensamstående trebarnsmamma har inte tid att springa runt och leta burkar, skriva oändliga loggar om det, träffa KKs, chatta med sina vänner i det oändliga om sig själv och SD.
Hon var en stor egoist som inte brydde sig om någon annan än sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in