Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Jerry hade självklart fått ett uppdrag att konfiskera någonting, som dessutom gjorde honom så jättenervös att han behövde skita...i mörkret...
Den där storstädningen, där hela glada släkten hjälpte till, trots att Hanna och Stefan var skilda.
Jag kan verkligen inte se någon anledning till att hjälpa ett notoriskt otroget ex med en brottsplatsstädning, OM det inte var så att jag ville dölja egna spår och/eller plantera bevis.
Så många medskyldiga och jävssituationer att .man har svårt att ta in allt.
Jag har sagt det förr, allt knyts samman via burkleken och som man säger i deckare, follow the money
Minns JG på rättegången, han var så ubernervös att han dels stövlade in genom fel dörr till rättegångssalen ("jaså du kommer in den vägen", sa domaren), dels betedde han sig som en åtalad. Inte som ett vittne.
Ja, att han smög omkring med ficklampa i mörkret i SDs hus var också skumt. Vid förfrågan varför han inte tände lampan, så påstod han att det var för att inte grannarna skulle undra vad han gjorde där mitt i natten. Kan tänka mig att de undrade mer över ficklampskenet.
han var visst så nervös att han var tvungen att skita också. Var det inte då han tog en bild på hela härligheten också?
Att fallet har fastnat hos mig beror på att det finns så många oklarheter som jag inte blir klok på. Inte minst spelet på liv och död för vissa geocachare = själva burkletandet.
Det ligger inte bara en hund begraven i den halvfärdiga utredningen, det ligger en hel kennel.