Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Något jag är nyfiken på är hur alla invandrade somaliska 5-barnsfamiljer klarar sig.
Jag misstänker att de får mer bidrag än svenskar i samma situation.
En annan sak som jag förundras över. Folk som vägrar ta skitjobb för låg lön klandras för att de är kinkiga och kräsna. Folk som kvinnan i reportaget som ändå jobbar med skitjobbet klandras för att hon har så låg lön. Hur går det ihop?
Som grädde på moset är dessa lågbetalda jobb ofta dessutom i offentlig sektor eller har offentlig sektor som uppdragsgivare. Har inte kommuner råd att betala anständiga löner? Vad är det för jävla skitland vi bor i???
Till att börja med så är de ekonomiska när det gäller det basala behovet.
De delar gärna på bostad och matkostnader för att kunna ha pengar över för att sitta och fika.
Jag tänker oxå att hur man än vänder på sig så sitter röven alltid bak. Har du för dyra kostnader i förhållande till dina utgifter, ja då får du fan göra något åt saken. Och då menar jag inte vända sig till Aftonbladet….
Sänk utgifterna, ta ett bättre betalt arbete, skaffa nån att dela boende och matkostnader med, pojkvän, kompis eller inneboende spelar ingen roll.
Det här med ”åh, va synd det är om mig för att jag lever på 400kr/mån” är så jävla tröttsamt. Det var väl ingen som tvingade henne att ta just det jobbet?
Hon kunde välja fritt vad hon ville jobba med, och valde ett skitdåligt betalt arbete. Ja då får man ju stå för konsekvenserna själv oxå.