Citat:
Ursprungligen postat av
pOXE
Klart jag vill ta det lungt och vara extra försiktig. Läser på som fan nu.
På reddit säger de vänta 4-6 timmar?! Hur snabbt kommer effekterna så som jag förstår det så kommer effekterna långsamt och det tar nån timme innan man når peaken, kanske därför man ska vänta 4-6 timmar innan man fyller på?
Du gör som du vill men ja om man är novis kanske man bör vänta längre än 1h, men generellt brukar iallafall jag och polarna förr i tiden säga "om man inte känner av det inom 1h så kan man fylla på" - bör tilläggas att majoriteten av dessa grabbar tyvärr avlidit så kanske är en indikation på att man ska vänta längre.
Men om du börjar med 1-2 kapslar och inte känner dig påverkad alls efter 2h så skulle jag iallafall säga att det är säkert att fylla på för att försöka uppnå effekt. Du kommer tydligt känna när du blir påverkad, morfins smärtlindring är väldigt bra och full spektrum poppytea är ännu bättre - så när smärtan börjar avta vet du att det fungerar.
Iallafall vad jag baserar detta på är att all morfin och kodein(som metaboliseras till morfin) når Cmax alltså max koncentration inom 60min efter intag.
Men better safe than sorry så kör på var 4e timme men då har även mycket av första dosen gått ur, tror mest dom syftar på folk som fått effekt inte bör återföra inom 4-6h.