2024-08-20, 12:28
Medlem
Jag odlade mängder av frön från ica som är till för bakning, dom grodde väldigt bra och man kunde plantera huuuur mycket som helst. Dom vart väldigt små i storlek även dom som hade bra utrymme att växa o frodas på. Men! Dom var väldigt klena. Man fick göra te på iallafall 20 kapslar, små iofs. För att bli skön.

Men jag fick ihop ca en halv ica kasse med kapslar så det vart många doser.

Kan ändå rekommendera dom om man bara gör det lite halvhjärtat att strö ut fröer här o var i rabatter. 40kr för 200g frön. Det är många frön
Citera
2025-03-25, 19:00
Medlem
Jag sådde för första gången för ungefär en vecka sen, växer på fint än så länge. Är dock väldigt novis på detta så har inte allt för höga förhoppningar.

Har kikat igenom tråden lite snabbt men blev lite fundersam på hur jag vet när det är dags att lägga ett snitt i kapslarna, är det direkt efter bladen släppt eller ska jag vänta lite till?
När jag sen samlat upp så mycket latex som möjligt ska jag klippa bort kapslarna då? Vad gör jag med dem sen?
Citera
2025-03-28, 00:36
Medlem
pOXEs avatar
Har lite svårt med alla dessa strains och namn.

I första inlägget rekommenderas en strain som heter hen and chickens kan också heta polycephalum.

Nu har jag hittat polycephalum frön på *lom*t*r land*t.

Är det korrekt sort? Är den aktiv? Lätt att odla? Finns det bättre sorter som ger bättre effekt per kapsel i vanliga webb butiker inrikes?
Senast redigerad av pOXE 2025-03-28 kl. 00:40.
Citera
2025-03-28, 13:13
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Har lite svårt med alla dessa strains och namn.

I första inlägget rekommenderas en strain som heter hen and chickens kan också heta polycephalum.

Nu har jag hittat polycephalum frön på *lom*t*r land*t.

Är det korrekt sort? Är den aktiv? Lätt att odla? Finns det bättre sorter som ger bättre effekt per kapsel i vanliga webb butiker inrikes?

Står att den är giftig misstänker att de menar att den är aktiv

Hur många kapslar behövs för att få mild smärtstillande effekt? Vill inte bli hög bara få lite smärtlindring?
Citera
2025-03-28, 20:59
Avslutad
Citat:
Står att den är giftig misstänker att de menar att den är aktiv

Hur många kapslar behövs för att få mild smärtstillande effekt? Vill inte bli hög bara få lite smärtlindring?

Det är helt omöjligt att veta egentligen. Kapslar och olika sorter innehåller olika mängder alkaloider. Är det potenta saker kan det räcka med en kapsel för att bli sänkt, med mindre potenta behövs desto fler. Beror på tolerans också såklart.

Det är dock bäst att ta det väldigt försiktigt då ruset kan smyga upp på dig och plötsligt slå på som fan när du trodde inget skulle hända.

Ett tips är att smula ner alla kapslar du har så fint som möjligt och sedan blanda noga så potensen håller sig någorlunda likvärdig. Filtrera teét noga också, får du massa bitar i dig kan det också smyga på dig timmar efter doseringen.
Citera
2025-03-28, 21:03
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Det är helt omöjligt att veta egentligen. Kapslar och olika sorter innehåller olika mängder alkaloider. Är det potenta saker kan det räcka med en kapsel för att bli sänkt, med mindre potenta behövs desto fler. Beror på tolerans också såklart.

Det är dock bäst att ta det väldigt försiktigt då ruset kan smyga upp på dig och plötsligt slå på som fan när du trodde inget skulle hända.

Ett tips är att smula ner alla kapslar du har så fint som möjligt och sedan blanda noga så potensen håller sig någorlunda likvärdig. Filtrera teét noga också, får du massa bitar i dig kan det också smyga på dig timmar efter doseringen.

Ska man köpa Naloxon och bara ha det liggandes hemma ifall? Man kommer väl känna om man tagit för mycket? Hur gör man med Naloxon om man tex dricker teet själv? Kommer man kunna ta Naloxon helt själv om man känner att man håller på att överdosa eller klarar man inte av sånt själv? Slår Naloxon ut ruset helt eller bara tillfälligt i 30-60 minuter så man hinner dra till akuten?

Angående hur många kapslar man ska ta förstår att det är olika på strain man odlar och styrkan i varje kapsel men standard av det jag har sett i tråden är ändå runt 4-10 kapslar beoroende på sort.

Du säger bara 1?
Senast redigerad av pOXE 2025-03-28 kl. 21:47.
Citera
2025-03-28, 21:52
Avslutad
Citat:
Ska man köpa Naloxon och bara ha det liggandes hemma ifall? Man kommer väl känna om man tagit för mycket? Hur gör man med Naloxon om man tex dricker teet själv? Kommer man kunna ta Naloxon helt själv om man känner att man håller på att överdosa eller klarar man inte av sånt själv? Slår Naloxon ut ruset helt eller bara tillfälligt i 30-60 minuter så man hinner dra till akuten?

Angående hur många kapslar man ska ta förstår att det är olika på strain man odlar och styrkan i varje kapsel men standard av det jag har sett i tråden är ändå runt 4-10 kapslar beoroende på sort.

Du säger bara 1?

Alltså det beror ju helt på vilka kapslar du har, men man vet ju aldrig. Det är nog svårt att få tag på råpotenta kapslar dock, speciellt om du odlat själv i Sverige! Gör pulver på alla kapslar du har och testa dig fram. En gång i tiden fick jag tag på ruskigt potenta kapslar (odlade utomlands), så det existerar. Var många år sedan dock.

Naloxonspray kan du ju köpa receptfritt bakom disk nuförtiden så det är ju aldrig fel att ha liggandes
Citera
2025-03-28, 22:11
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Alltså det beror ju helt på vilka kapslar du har, men man vet ju aldrig. Det är nog svårt att få tag på råpotenta kapslar dock, speciellt om du odlat själv i Sverige! Gör pulver på alla kapslar du har och testa dig fram. En gång i tiden fick jag tag på ruskigt potenta kapslar (odlade utomlands), så det existerar. Var många år sedan dock.

Naloxonspray kan du ju köpa receptfritt bakom disk nuförtiden så det är ju aldrig fel att ha liggandes

Du som kanske har lite erfarenhet, jag har bara druckit kratom, kan tänka mig att detta är mycket mer kraftigare, går det på nått sätt att få väldigt mild effekt som liknar kratom helst lite starkare men inte allt för starkt, är mest ute efter smärtlindring om du förstår, bara nått som tar bort smärtorna i ryggen och höften, så länge det tar bort lite är jag nöjd, jag vill helst inte bli bäng, jag vill bara ta bort all smärta eller en del av den.

Går det liksom dosera så att det blir som en mild smärtlindring men så att man inte blir bäng bäng eller blir man alltid bäng om man vill uppnå smärtlindring? Vill ju tex kunna ta promenader och gå till affären om jag känner för det utan att folk märker men vill ju ändå få den där smärtlindringen, det är liksom bara det jag är ute efter.

Går det liksom dosera som mild smärtlindring, medel och hög?
Citera
2025-03-28, 22:29
Avslutad
Citat:
Du som kanske har lite erfarenhet, jag har bara druckit kratom, kan tänka mig att detta är mycket mer kraftigare, går det på nått sätt att få väldigt mild effekt som liknar kratom helst lite starkare men inte allt för starkt, är mest ute efter smärtlindring om du förstår, bara nått som tar bort smärtorna i ryggen och höften, så länge det tar bort lite är jag nöjd, jag vill helst inte bli bäng, jag vill bara ta bort all smärta eller en del av den.

Går det liksom dosera så att det blir som en mild smärtlindring men så att man inte blir bäng bäng eller blir man alltid bäng om man vill uppnå smärtlindring? Vill ju tex kunna ta promenader och gå till affären om jag känner för det utan att folk märker men vill ju ändå få den där smärtlindringen, det är liksom bara det jag är ute efter.

Det är ju främst morfin och kodein som ger effekten av detta. Om du testat dessa någon gång borde det ge dig en idé. Jag skulle personligen säga att morfin är en av de bästa smärtlindring som finns.

Det är mycket tyngre än kratom och varar längre. Också mycket beroendeframkallande.

Absolut kan man ta mindre doser och fungera normalt, inget konstigt. Precis som det går att fungera normalt när man tagit lite oxy eller dylikt.

Du måste ju dock veta potensen på dina kapslar så du inte får i dig för mycket, därför det är så viktigt att testa sig fram och inte ta hästdoser utan att veta hur mycket morfin du får i dig.

Riskabla saker helt klart. Du kan ju titta in på r/poppytea, säkert intressant
Senast redigerad av Rabbits 2025-03-28 kl. 22:33.
Citera
2025-03-29, 00:26
Medlem
Citat:

Det är klart att du kan, ta en lagom dos så blir du inte allt för påverkad. Vad en lagom dos är kan bara du avgöra.

Angående din fråga om naloxon så lyder praktiken att om du är nykter nog att administrera naloxon på dig själv så är du inte i riskzonen för en överdos. (Alltså dödlig, överdos begreppet används hejvilt i Sverige)
Citera
2025-03-29, 11:23
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det är klart att du kan, ta en lagom dos så blir du inte allt för påverkad. Vad en lagom dos är kan bara du avgöra.

Angående din fråga om naloxon så lyder praktiken att om du är nykter nog att administrera naloxon på dig själv så är du inte i riskzonen för en överdos. (Alltså dödlig, överdos begreppet används hejvilt i Sverige)

Men det är ändå bra att ha naloxon ifall man tycker att ruset blev mycket starkare än man trodde?

Hur exakt funkar den där naloxon? Slår den ut ruset permanent eller bara under kortare period?

Vad är bäst att göra efter man har tagit naloxon? Fylla på med jämna mellanrum tills man kommer fram till akuten eller räcker det med 1 dos så är ruset borta under hela dagen så att säga?
Senast redigerad av pOXE 2025-03-29 kl. 11:25.
Citera
2025-03-29, 11:41
Medlem
Citat:
Men det är ändå bra att ha naloxon ifall man tycker att ruset blev mycket starkare än man trodde?

Hur exakt funkar den där naloxon? Slår den ut ruset permanent eller bara under kortare period?

Vad är bäst att göra efter man har tagit naloxon? Fylla på med jämna mellanrum tills man kommer fram till akuten eller räcker det med 1 dos så är ruset borta under hela dagen så att säga?
Naloxon är fullt aktivt i 30-90 minuter, alltså det i princip täcker hela receptorerna under den tiden och sedan släpper från receptorerna mer och mer. Det innebär att om du endast tagit morfin och dylikt med kort halveringstid så kommer du förmodligen inte "börja om" att överdosera när naloxonet gått ut. Enda substansen jag hört om att detta inträffat på är metadon som har extremt lång halveringstid.

Förövrigt om du är så novis och nojjig om OD varför inte ta det lungt? Börja med 1-2 kapslar MAX, inta det och vänta 1h, om det inte är nog efter 1h kan du inta mer.

(Såg att du frågade om du kan ta naloxon ifall ruset är för starkt, ja det kan du såklart men skulle fortfarande rekommendera dig att börja lungt istället, om du är inbiten på opiater (inkl kratom osv) och tar naloxon hamnar du i akut avtändning och jag lovar dig att det är 10,000x värre än ett lite för starkt och snurrigt opiat rus.)
Senast redigerad av RetardedHaT 2025-03-29 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in