2025-04-10, 12:00
Medlem
[quote=Protonic75|91581913]
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

En helt vanlig 14 åring som mår bra skulle nog skratta ner sig om dom fick se vem det är dom pratar med absolut är det så. Men problemet är självskade barnen som skulle kunna förnedra sig med en vit gammal valross som en del i beteendet och då må oerhört dåligt efteråt.
Så man kan tyvärr inte räkna bort sumptrollen som farliga.

Jo det finns väl några tragiska exempel på det tyvärr. Det komiska är när Saras underhuggare skriver till dessa blekfeta bestar att dom är skitsnygga. Dumpenfolket trodde att dom skulle få komma undan med det eftersom dom pysslar med välgörenhet men icke sa nicke. Bland det mest motbjudande trynet man sett men snygg/söt/fin ger alltid bingo i Dumpens chattar men det är ok eftersom Dumpen är ute efter kvantitet före kvalitet, den klassiska pinnjakten.

Ett tag trodde jag faktiskt att dessa gamla efterblivna tjockisar gjort comeback på dejtingmarknaden och blivit oerhört eftertraktade eftersom man fick läsa om det dagligen på Saras blogg. Ser gärna en krönika av AUK kring fenomenet.
Citera
2025-04-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Nu är det skillnad på Dumpen Media AB och Föreningen Dumpen, där den senare hade årsmötet förra helgen. Sara och Patrik är anställda av Dumpen Media AB och deras utlägg hamnar i den bokföringen. Vill man läsa den så är den offentlig, precis som för alla aktiebolag, och finns på allabolag.se.

Föreningen Dumpen, vars årsredovisning (förhoppningsvis) togs upp på årsmötet förra helgen ägnar sig åt att köpa vård till utsatta genom de medlemsavgifter de får in. Den årsredovisningen är bara tillgänglig för medlemmar, men jag har sett den och den är lika spännande som en tandpetare.

Jag var inte på årsmötet, så jag vet inte om det var några journalister där eller inte. Viss information härinne är bara rent påhitt för att svartmåla Dumpen. Sen finns det befogad kritik från vettiga människor också, men ibland är det svårt att navigera vad som är vad. Men om det inte var någon media på plats så gissar jag att det beror på att det finns mer intressanta händelser att bevaka än en ideell förenings årsmöte.

Ja, visst, de är anställda där nu. Det stämmer. Men i början var de inte det. Under den perioden gick alltså föreningens insamlade pengar till privata utgifter, vilket enligt min mening är minst sagt bedrövligt.

Oavsett hur man vänder och vrider på det, så tycker jag att ledningen för Dumpen inte framstår som särskilt trovärdig. Det är, enligt min personliga åsikt, inga människor man kan lita på blint, och definitivt inte sådana jag tycker ska bedriva den här typen av verksamhet.

Att de dessutom har ett utgivningsbevis tycker jag är ett märkligt beslut från ansvarig myndighet. Med tanke på den bakgrund som utgivaren har, så borde det ha vägt in i bedömningen. Självklart ska människor kunna förändras och gå vidare i livet, men det betyder inte att man automatiskt är lämpad för att bedriva medieliknande verksamhet, eller bör ha ansvar för en förening som samlar in pengar från allmänheten.

Vad gäller mediebevakningen av deras årsmöte, personligen hade jag inte brytt mig ett dugg om någon journalist var där eller inte. Men det är ganska löjligt när det där lyfts fram som något slags bevis på att media "inte vågar ta in sanningen". Och då syftar man förstås på "Dumpens sanning", vilket i praktiken betyder vad än de för tillfället råkar tycka och säga.
Citera
2025-04-10, 14:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja, visst, de är anställda där nu. Det stämmer. Men i början var de inte det. Under den perioden gick alltså föreningens insamlade pengar till privata utgifter, vilket enligt min mening är minst sagt bedrövligt.

Oavsett hur man vänder och vrider på det, så tycker jag att ledningen för Dumpen inte framstår som särskilt trovärdig. Det är, enligt min personliga åsikt, inga människor man kan lita på blint, och definitivt inte sådana jag tycker ska bedriva den här typen av verksamhet.

Att de dessutom har ett utgivningsbevis tycker jag är ett märkligt beslut från ansvarig myndighet. Med tanke på den bakgrund som utgivaren har, så borde det ha vägt in i bedömningen. Självklart ska människor kunna förändras och gå vidare i livet, men det betyder inte att man automatiskt är lämpad för att bedriva medieliknande verksamhet, eller bör ha ansvar för en förening som samlar in pengar från allmänheten.

Vad gäller mediebevakningen av deras årsmöte, personligen hade jag inte brytt mig ett dugg om någon journalist var där eller inte. Men det är ganska löjligt när det där lyfts fram som något slags bevis på att media "inte vågar ta in sanningen". Och då syftar man förstås på "Dumpens sanning", vilket i praktiken betyder vad än de för tillfället råkar tycka och säga.

Ja, det uppenbara som du beskriver behöver man inte vara raketforskare för att förstå. Andra tror på sagor och roas av förnedringsshower.
Citera
2025-04-10, 14:19
Medlem
Protonic75s avatar
[quote=Gipsy-tears|91582254]
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75

Jo det finns väl några tragiska exempel på det tyvärr. Det komiska är när Saras underhuggare skriver till dessa blekfeta bestar att dom är skitsnygga. Dumpenfolket trodde att dom skulle få komma undan med det eftersom dom pysslar med välgörenhet men icke sa nicke. Bland det mest motbjudande trynet man sett men snygg/söt/fin ger alltid bingo i Dumpens chattar men det är ok eftersom Dumpen är ute efter kvantitet före kvalitet, den klassiska pinnjakten.
-----------------------
Tycker dom kunde välja något mer neutralt och trovärdigt som att bara skriva fin bild i stället för snygg/het/söt. Skulle vara trovärdigare.
Kommer det en till vikval i kväll alltså, tyckte du skrev det tidigare om jag inte såg helt fel.

Ett tag trodde jag faktiskt att dessa gamla efterblivna tjockisar gjort comeback på dejtingmarknaden och blivit oerhört eftertraktade eftersom man fick läsa om det dagligen på Saras blogg. Ser gärna en krönika av AUK kring fenomenet.
Citera
2025-04-10, 14:56
Medlem
Citat:

Du verkar ha höga krav på Dumpen? Det har konstaterats och fastlagts tidigare att det här är inga typer man köper en begagnad bil av och det är inget 90-konto man skickar pengar till när man sätter in en slant på Dumpens fina konto. Det trodde jag alla förstod vid det här laget?
Det är ändå charmen med Dumpen, det ska liksom vara lite slafsigt. Jag har också skickat pengar till dom men har ingen aning om det gått till cigg eller traumavård men jag utgår ifrån att dom har ett gott hjärta. Blev dock en aning orolig när Skatteverket ville spana in dumplingarnas kvitton lite extra, låter nästan fördomsfullt eller så har dom kanske rätt för man vet aldrig när Dumpen är inblandade.

Det man kan konstatera är att våra vänner vill göra skillnad för barn men synd att ingen utanför sekten inser det utan för tillfället är det bara några få frälsta som ser vilket viktigt arbete Dumpen utför.
Det är i alla fall en hysteriskt kul och väldigt osvensk show dom sparkat igång, precis vad Sverige behöver fast många tycker tvärtom också så klart.

"Medieliknande verksamhet". Fy fan vad bra uttryck för Dumpen
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-04-10 kl. 15:30.
Citera
2025-04-10, 14:58
Medlem
Citat:

Jag litar absolut inte blint på Dumpens ledning och jag är kritisk till deras fiskeverksamhet, vilket jag har skrivit om tidigare i den här tråden. Men jag tycker att det är viktigt att kritik baseras på korrekt information. Dumpen som organisation(er) är inte helt lätt att förstå sig på och därför är det viktigt att reda ut vad som är vad. Den ekonomiska information som tas upp på Föreningen Dumpens årsmöte gäller bara 2024, så jag förstår om media inte är superintresserade av att bevaka den. Hur Dumpen ställer sig till detta vet jag inte, mer än vad jag ryktesvägen läst i denna tråd.

Min bakgrund i detta är att jag varit utsatt för grova sexuella övergrepp som barn, så utsatta barn och vuxna som utsatts som barn är en hjärtefråga för mig. I början av min bekantskap med Dumpen tyckte jag att de gjorde ett bra jobb med att lyfta fram barns utsatthet, men ju mer jag sett av deras metoder har jag tagit avstånd från dem. Jag tycker också att diskussionen gått över till Dumpens varande eller icke-varande på bekostnad av barnen.

Jag är glad att vi har ett rättssystem i Sverige som kommer granska Dumpen och jag hoppas att vi får en lagändring så att fler pedofiler kommer lagföras också. Sen hoppas jag att Dumpens fiskeri kommer bli olagligt och att deras stödverksamhet kan drivas mer seriöst i framtiden.
Citera
2025-04-10, 22:15
Medlem
Dr Sara in action igen och gör en av dessa berömda bedömningar ifall nån är självmordsbenägen eller inte och vill skicka #593 till psykakuten vilket i sak kanske inte är illa pinkat men kan fina Sara verkligen avgöra när man kan skicka tillbaks mongot till sin jycke och husbil? "Frågan vi aldrig får svar på: "Hur gör du den bedömningen?" /Aschberg.
Sara har i alla fall gjort bedömningen att gubben är upprunkad och klar för uthängning, jag säger inte emot för det är säkert så men snälla, underbarare ge oss något som styrker detta.

Chattloggen är lika efterbliven som vanligt och har absolut noll med verkligheten att göra även om just #593 inte var den klassiska fete byfånen.

Minns ej gäddnr (han som löpte på Centralstationen i Stockholm) behövde också terapi och ringde Saras heta linje som kostar 25 kr/min men han ställde den tunga frågan om vad Psykakuten i Stockholm har för adress och det blev pinsam tystnad, Saras fingrar gick loss på tangentbordet och till slut fick vi fram Vårdvägen 1 -Ok klart slut!
Citera
2025-04-11, 01:35
Medlem
Även om det är mysigt att höra Sara on the phone så har denna människa inget mandat att ställa diagnoser eller skicka folk till psykakuten, något pep talk utanför 7-eleven en blöt kväll får väl passera. Sara har inte ens gått klart högstadiet (Patrik?). Vi får dessa shorts på Tiktok, den sexige Patrik SJöberg 62 .som festar med 40 år yngre, jag är inte imponerad.
Citera
2025-04-11, 10:45
Medlem
Jag blir lite fundersam när jag läser på dumpens hemsida när det står " Vår förhoppning är att vi även 2025 ska kunna köra på utan att låsa sidan till prenumerationer "

Är inte själva grejen att dom ska bli uthängda så att alla kan bevittna dom och bli varnade... Tar man bort den premissen så försvinner hela grejen med vad dumpen handlar om.. Sedan fattar jag ju att det inte är gratis att åka bil långa sträckor etc men att ta bort pudelns kärna får mig att bli lite tveksam hur patrik och sara tänker kring dumpen..
Citera
2025-04-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Jag blir lite fundersam när jag läser på dumpens hemsida när det står " Vår förhoppning är att vi även 2025 ska kunna köra på utan att låsa sidan till prenumerationer "

Är inte själva grejen att dom ska bli uthängda så att alla kan bevittna dom och bli varnade... Tar man bort den premissen så försvinner hela grejen med vad dumpen handlar om.. Sedan fattar jag ju att det inte är gratis att åka bil långa sträckor etc men att ta bort pudelns kärna får mig att bli lite tveksam hur patrik och sara tänker kring dumpen..

Absolut men ser går det att göra på olika sätt, dom kan ju låsa delar av sidan och ha andra delar öppet och då väljer dom själva vad som ska ligga bakom betalvägg
Citera
2025-04-11, 12:33
Medlem
Citat:

Dumpen har 300.000 medlemmar i Facebookgruppen men dessa öppnar inte plånboken och då återstår bara att tvinga dom ifall dom vill ta del av underhållningen men det är synd om offer som eventuellt ej kommer kunna känna igen sin förövare och få en viss upprättelse.
Det bästa för alla vore om Sara lyckades charma Dogge till att dra iväg ytterligare en mille till rakt in på hennes sparkonto. Sponsorer på Dumpen går trögt eftersom propagandamaskinen flyger på företag direkt om dom sätter sin logga på Saras blogg.

Kan ju inte kännas allt för bra när man viger sitt liv åt hjälpa barn och har en högljudd hejarklack som vägrar betala. Husmorstips till Sara kan vara att få fansen att få dåligt samvete så kommer det troligtvis börja klirra och plinga i hennes telefon.

Nån liten slant borde man faktiskt kunna avsätta till Dumpen för allt dom gjort för oss och inte minst barnen igen.
Citera
2025-04-11, 13:58
Medlem
Citat:

Jag tror att betalvägg blir dödsstöten mot Dumpens fiskeriverksamhet, dels för att folk inte vill betala och dels för att anonymiteten hos läsarna försvinner.

Sen håller jag med dig i att det uttalade syftet med Dumpen försvinner ifall man måste betala för att se innehållet. Barn som är utsatta för sexualbrott brukar generellt inte vara de mest bemedlade i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in