2025-04-10, 11:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Är inte förvånad. Dom måste ju "hitta på" nåt så att arbetslöshets siffrorna som har ökat blir färre igen...

Nä har ingen panik. Men betalar dom flytten oxå då?

Har väl kommit nya politiker sen dess, så de har glömt hur det gick förra gången.

Vet inte. Räknar med att man måste bekosta allt själv. Resor till intervju får man hjälp med dock.
Citera
2025-04-10, 11:22
Avstängd
Alltså, det heter inte fas 3 nu, men är ju samma idé som det var då.
Citera
2025-04-10, 11:22
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Hårdare krav igen. Nu måste jag söka i hela landet och flytta om jag blir erbjuden jobb.
Såhär var det för 15 år sen med Fas 3.
Nån mer som får panik?

Du får väl gå tillbaka till daglig verksamhet då, så slipper du flytta om du blir erbjuden jobb i en annan stad.

Varför du öht skulle söka jobb i en annan stad om du inte vill flytta dit är en annan diskussion, men den får vi nog ta i en separat tråd om din sviktande intelligens.
Citera
2025-04-10, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Även du.

Om du vill ha drömjobbet så får du väl göra som alla andra, alltså vara beredd att flytta. Annars får du nog ta det bästa jobb du kan få i din hemtrakt. (Livet är fullt av val, du vet!)
Finns det inget jobb alls? Nähe, men vi har fri lönesättning i Sverige. Det har LO försvarat i årtionden. Då är det bara att erbjuda dig till en arbetsgivare för en lägre lön. Då skall du se att det fiar sig även för dig!

"Samhället" skall inte försörja människor med arbetsförmåga. Det skall dom göra själva.

Du säger det? Men ok då.
Citera
2025-04-10, 11:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du får väl gå tillbaka till daglig verksamhet då, så slipper du flytta om du blir erbjuden jobb i en annan stad.

Varför du öht skulle söka jobb i en annan stad om du inte vill flytta dit är en annan diskussion, men den får vi nog ta i en separat tråd om din sviktande intelligens.

Jag söker i andra städer, men nu måste man söka utanför pendlingsavstånd också.
Citera
2025-04-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Även du.

Om du vill ha drömjobbet så får du väl göra som alla andra, alltså vara beredd att flytta. Annars får du nog ta det bästa jobb du kan få i din hemtrakt. (Livet är fullt av val, du vet!)
Finns det inget jobb alls? Nähe, men vi har fri lönesättning i Sverige. Det har LO försvarat i årtionden. Då är det bara att erbjuda dig till en arbetsgivare för en lägre lön. Då skall du se att det fiar sig även för dig!

"Samhället" skall inte försörja människor med arbetsförmåga. Det skall dom göra själva.

Jag vet en enorm grupp i detta land som gott och väl, och bör, arbeta men som lever kriminellt och på bidrag istället. Så varför skulle han här inte göra samma sak? Jag personligen ser hellre att bidrag ges till svenskar istället för.. ja otacksamma kriminella svartingar.
Citera
2025-04-10, 11:28
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

Som sagt, det beror på att du är dum i huvudet.

Sök inte jobb du inte vill ha.
Citera
2025-04-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Som sagt, det beror på att du är dum i huvudet.

Sök inte jobb du inte vill ha.

Jag har varit i sådana situationer. Jag har kört ut leveranser, jag har packat varor i butikshyllor, jag har jobbat som säljare.
"Jobb du inte vill ha" är enligt mig en missuppfattning. Innan man provat vet man inte om jobbet är kul eller tråkigt. Det beror så mycket på chefen, arbetskamraterna, företaget man jobbar för. Låt dig överraskas istället för att gå arbretslös! När du söker nästa arbete tittar arbetsgivaren inte bara på vad du KAN göra, utan också på om du VILL arbeta. En som jobbat på McDonalds medan den var arbetssökande är MYCKET mer attraktiv än den som gått på A-kassa (eller Fas 3).

Jag tror de flesta väljer jobb efter hur mycket dom får betalt. Och då skall inte "samhället" rycka in tills dom hittar vad dom vill ha.
Citera
2025-04-10, 11:38
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Sök jobb i Indien eller något. Se om du får svar?
Citera
2025-04-10, 11:38
Avstängd
Citat:
Jag har varit i sådana situationer. Jag har kört ut leveranser, jag har packat varor i butikshyllor, jag har jobbat som säljare.
"Jobb du inte vill ha" är enligt mig en missuppfattning. Innan man provat vet man inte om jobbet är kul eller tråkigt. Det beror så mycket på chefen, arbetskamraterna, företaget man jobbar för. Låt dig överraskas istället för att gå arbretslös! När du söker nästa arbete tittar arbetsgivaren inte bara på vad du KAN göra, utan också på om du VILL arbeta. En som jobbat på McDonalds medan den var arbetssökande är MYCKET mer attraktiv än den som gått på A-kassa (eller Fas 3).

Jag tror de flesta väljer jobb efter hur mycket dom får betalt. Och då skall inte "samhället" rycka in tills dom hittar vad dom vill ha.

Sant. Jag har börjat på jobb som jag absolut inte ville ha först. Sen trivdes jag. Men vissa ställen har jag redan erfarenhet av, så jag vet att jag inte orkar igen.
Jag har aldrig valt jobb efter lön. Är van att ha det knapert.
Citera
2025-04-10, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Sök jobb i Indien eller något. Se om du får svar?

Jag vill inte besöka Indien ens. Inte Ryssland, Iran, Irak, Thailand heller.
Återstår bara Norge.
Citera
2025-04-10, 11:40
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

Vill du ha ett jobb i yttre mongoliet som hästrunkare?

Nej?

Sök det inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in