2026-09-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Som kräver körkort.

Hoppsan det glömde jag! Givetvis är det ett helt oöverstigligt hinder för någon med normalt intellekt.

Lyssnade på Statsministern och han hade väldigt kloka ord att säga i just detta sammanhang.

40:36 in i programmet

https://www.sverigesradio.se/p4extra

Jag känner 100-tals som har tvingats flytta p.g.a arbete. Hela byar nästan tömdes i Norrlands inland under 60-talet.

Nu går det absolut inte att röra sig bort från Kristianstad.

- Ligger lite långt bort och sådant trams blir svaret.

Vi får verkligen hoppas att Regeringen, vilken den än blir, styr upp dessa obstruktiva element med resoluta åtgärder.

(För lata grisar är marken alltid frusen. Bli en man, se världen.)
Citera
2026-09-02, 17:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hoppsan det glömde jag! Givetvis är det ett helt oöverstigligt hinder för någon med normalt intellekt.

Lyssnade på Statsministern och han hade väldigt kloka ord att säga i just detta sammanhang.

40:36 in i programmet

https://www.sverigesradio.se/p4extra

Jag känner 100-tals som har tvingats flytta p.g.a arbete. Hela byar nästan tömdes i Norrlands inland under 60-talet.

Nu går det absolut inte att röra sig bort från Kristianstad.

- Ligger lite långt bort och sådant trams blir svaret.

Vi får verkligen hoppas att Regeringen, vilken den än blir, styr upp dessa obstruktiva element med resoluta åtgärder.

(För lata grisar är marken alltid frusen. Bli en man, se världen.)

Den dagen politiker börjar leva som de lär kan jag tänka mig att lyssna på vad de tycker i ämnet, men så länge de får pengar motsvarande sin lön oavsett om de avgår frivilligt eller blir bortröstade och oavsett om de får andra jobb eller ej och så länge de har en gratis övernattningslägenhet i centrala Stockholm eller som i Tuffe Uffes fall Sagerska palatset så ska de bara hålla käften.
Citera
2026-09-03, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oversittarchefen
Mailande fungerar ibland. Men som med postreklam så slängs det oftast.

Det sagt med välmening. Ring.

Jag har försökt telefonsamtal också, men blir oftast ombedd att skicka ett mail istället.
Nur är det dock inte aktuellt längre eftersom jag inte är arbetslös längre. Fast jobb kan kan kanske aldrig få för många av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in