2025-04-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Det är ju givetvis långtidsarbetslösa dessa mer radikala åtgärder riktar sig mot, inte de som tillfälligt råkar vara mellan två arbeten. Jag förstår principen, att man ska vara villig att göra vad som helst för ett jobb, men den är ogenomtänkt och funkar sällan i praktiken. Det är väldigt sällan "bara" att flytta.
Är nog mycket signalpolitik. Sen som du skriver det är skillnad på teori och praktik.
Citera
2025-04-10, 17:26
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Snarare du som saknar tillräcklig med tankeförmåga för att räkna ut att det blir resultatet av indragen akassa. Det borde vara olagligt att vara så hjärndöd som du är. Märks att du har noll koll på hur saker och ting fungerar.

Återigen, alla delar inte dina förutsättningar. Det kan vara precis vad som.
Det jag reagerade på var att AF sagt att de ska skilja sig och flytta in i tält. Tror du att de har det?

Förstår att det är svårt med din lilla snopphjärna. Inte många högskolepoäng på dig, som inte begriper så enkla saker.
Citera
2025-04-10, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
För att man inte vill.
Ja, tänkte det.
Citera
2025-04-10, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Jo men industrin å vården söker ju febrilt efter folk.
Jo, men alla kan ju inte söka såna jobb och man bör ju samtidigt sökaa vad man är utbildad och kunnig inom.

Samt vad någon annan tidigare nämnde, att har du haft fler bra betala jobb på raken så har du ju ett liv som motsvarar det, antingen självvalt eller pga att utgifter i landdet fördubblats pga poltisk inkompentens och då kan man ju inte bara ta ett jobb som är kanske 10-20k mindre i lön, för då kanske man riskerar att hamna i personlig konkurs. Alla uppfyller nämligen inte kraven för extra inkomstförsäkring och jag läste att sverige har sämst akassa och pension i hela europa, trots våra sjukt höga skatter.

Sen är det ju så med att jobben du nämner ofta är fysiskt tunga. Alla klarar inte det. Jag fick utbilda om mig till it pga ryggproblem, som sjukvården inte tycks finna nån jävla orsak eller lösning på. Ytterligare ett problem i landet.
Citera
2025-04-10, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det jag reagerade på var att AF sagt att de ska skilja sig och flytta in i tält. Tror du att de har det?

Förstår att det är svårt med din lilla snopphjärna. Inte många högskolepoäng på dig, som inte begriper så enkla saker.
Det äär för att du saknar intelligens nog att räkna ut att det var det som skulle bli utfallet av AFś krav, inte att dde bokstavligen sagt så, fittkärring!!
Citera
2025-04-10, 17:33
Avstängd
Citat:
Ja, tänkte det.

Precis. Jag vill inte jobba på pizzerian eller i gatuköket.
Citera
2025-04-10, 17:34
Avstängd
Citat:
Precis. Jag vill inte jobba på pizzerian eller i gatuköket.

Eller i städfirman där bara thailändare jobbar.
Citera
2025-04-10, 17:35
Avslutad
De på matchning&rusta är ihärdiga på att man ska flytta till jobben. Fick sitta och ringa till företag 30 mil bort med min "coach" vi tog varannat samtal först hon sen jag osv. Bostadssituationen? Många företag har en vind man kan sova i säger de. Lyder man inte går det en notis till AF sen ryker ersättningsdagar.
Senast redigerad av Fittsaft69 2025-04-10 kl. 17:42.
Citera
2025-04-10, 17:38
Medlem
Citat:
Varför tar man inte de jobb som finns så länge?

Tar du själv "de jobb som finns så länge" din bidrags-parasit?
Citera
2025-04-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Tar du själv "de jobb som finns så länge" din bidrags-parasit?
Det gjorde jag som ung ja... ville bli snickare men fann inga jobb... tog mig i kragen å började på tillverkningsindustri, var där drygt ett år till jag hittade snicksrjobb....
Citera
2025-04-10, 17:45
Avstängd
Citat:
Det gjorde jag som ung ja... ville bli snickare men fann inga jobb... tog mig i kragen å började på tillverkningsindustri, var där drygt ett år till jag hittade snicksrjobb....

Om man inte är ung då. Kan man ta vilket jobb som helst?
Citera
2025-04-10, 17:46
Medlem
Citat:
Om man inte är ung då. Kan man ta vilket jobb som helst?
Industrin jag jobbade på anställde ju äldre med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in