2025-04-10, 06:25
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vår del av jorden ja, jorden som helhet är ett obegränsat kvantfält.
Det är på vår del av jorden vi befinner oss. Det är på vår del av jorden vi orienterar oss. Det är på vår del av jorden vi reser med flyg, tåg, båt, och alla andra transportmedel.
Nu vill jag se hur landmassorna på vår del av jorden är placerade.

Sätt i gång att rita kartan på strutjorden.
Passa även på att rita in hur atmosfären på vår del av jorden breder ut sig. Gärna också var masscentrum på vår del av jorden är.
Eller är det så att du inte har en aning om vad dina fantasifulla påståenden innebär.
Citera
2025-04-10, 07:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag skrev att densitet genererar kraft och att densitetkraft finns, du får väl sätta på dig glasögonen om du ser dåligt.

Citat:
Nu har ju inte 1 kg bomull samma tyngd som 1 kg bly.

När ska du kassera in nobelpriset ditt arma får?
Senast redigerad av Clay Allison 2025-04-10 kl. 07:12.
Citera
2025-04-10, 07:42
Medlem
Citat:

Det var ett minst sagt kontroversiellt påstående som går emot väldigt grundläggande fysik. Ser fram emot att du utvecklar ditt svar.

Vad är tyngd enligt dig och hur räknar man ut ett objekts tyngd?

Citat:
Haha jo tyngdkraften skiljer sig mellan 1 kg bly och 1 kg bomull.

Er kunskap är pinsam.

Du är väl medveten om att din "kunskap" skiljer sig från hela världens fysiker och ingenjörers kunskap? Tror du seriöst att du vet bättre än dessa?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-04-10 kl. 07:54.
Citera
2025-04-10, 09:32
Medlem
Clay Allisons avatar
En sak som - utöver det maniska ljugandet - stör mig är att du växlar mellan inlägg som dessa där du i sann Dunning Kruger-anda klampar på med hög svansföring och kallar intelligenta användares inlägg för nonsens och säger till dem att ta på glasögon i misslyckade försök till härskarteknik -

Citat:
Kunde du inte lagt din energi på att leta fram bevis på hur gravitationen uppstår och kartläggning av gravitonerna istället för ditt nonsens? Då hade du ju gjort någon nytta i alla fall.

Citat:
Jag skrev att densitet genererar kraft och att densitetkraft finns, du får väl sätta på dig glasögonen om du ser dåligt.

- respektive inlägg som detta där du med darrande underläpp hulkar om att folk säger emot dina löjliga små påhitt.

Citat:
Bara en fråga innan jag besvarar, vad är det som driver er dag ut och dag in med att gå in i denna tråd och säga emot alla som har teorier om en platt jord? Varför är det så viktigt för er att folk inte tror på en platt jord?

Hänger man mycket i sociala medier så ser man tydligt att fler och fler tror på en platt jord, och att det mesta som vi blivit lärda oss att tro bara är lögner.

Varför man ljuger om det beror såklart på att något döljer sig bortom Antarktis, som är ett extremt skyddat område. Och intalar man alla att jorden är en boll så, så slipper man nyfikenheten.
Citera
2025-04-10, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Det är på vår del av jorden vi befinner oss. Det är på vår del av jorden vi orienterar oss. Det är på vår del av jorden vi reser med flyg, tåg, båt, och alla andra transportmedel.
Nu vill jag se hur landmassorna på vår del av jorden är placerade.

Sätt i gång att rita kartan på strutjorden.
Passa även på att rita in hur atmosfären på vår del av jorden breder ut sig. Gärna också var masscentrum på vår del av jorden är.
Eller är det så att du inte har en aning om vad dina fantasifulla påståenden innebär.

Det är inte direkt hög prioritet för mig att bevisa något för dig, du får nöja dig med det jag skriver helt enkelt, och det får du tycka precis vad du vill om.
Citera
2025-04-10, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det var ett minst sagt kontroversiellt påstående som går emot väldigt grundläggande fysik. Ser fram emot att du utvecklar ditt svar.

Vad är tyngd enligt dig och hur räknar man ut ett objekts tyngd?

Du är väl medveten om att din "kunskap" skiljer sig från hela världens fysiker och ingenjörers kunskap? Tror du seriöst att du vet bättre än dessa?

Om du anser att 1 kg bomull och 1 kg bly har samma tyngdkraft så får du gärna tro det, men det är helt fel enligt fysikens lagar.

Oavsett vad du tycker så blir den platta jorden inte rundare för det.
Citera
2025-04-10, 11:50
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det är inte direkt hög prioritet för mig att bevisa något för dig, du får nöja dig med det jag skriver helt enkelt, och det får du tycka precis vad du vill om.
Men snälla du!
Jag känner inte till något annat än hur kartorna baserade på den sfäriska jorden ser ut.
Är du inte intresserad av att lära oss andra hur det, enligt dig, verkligen är?
Citera
2025-04-10, 12:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det tar bort din trovärdighet helt. Den verkliga orsaken är ju garanterat att du inte har några bevis.

Citat:
Om du anser att 1 kg bomull och 1 kg bly har samma tyngdkraft så får du gärna tro det, men det är helt fel enligt fysikens lagar.

Enligt plattjordares hittapåfysik möjligen. Enligt riktig fysik är 1 kilo = 1 kilo oavsett vilket material det är.
Att En blykula på ett kilo faller långsammare beror på att 1 kilo har större volym och således blir det mera luftmotstånd än för blykulan. Beror inte på att blykulan skulle vara utsatt för mer tyngkraft. Testar du att låta ett bomullstuss på ett kilo och en blykula på ett kilo falla i en vakuumkammare dvs utan luftmotstånd så faller båda lika snabbt.
Senast redigerad av Jonas1968 2025-04-10 kl. 12:07.
Citera
2025-04-10, 15:28
Medlem
Citat:

Det är ett faktum inte en åsikt eller tro att de har samma tyngdkraft.
Tyngdkraft = massa * tyngdacceleration
tyngdacceleration = 9.81 m/s^2
massa = 1 kg i båda fall så
Tyngdkraft = 1*9.81 = 1*9.81 i båda fall
Citera
2025-04-10, 15:40
Medlem
Citat:

Vilka "fysikens lagar" pratar du om?

Visa hur man räknar ut tyngden av 1kg bomull respektive 1kg bly enligt "fysikens lagar".

Lycka till.
Citera
2025-04-10, 16:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vilka "fysikens lagar" pratar du om?

Visa hur man räknar ut tyngden av 1kg bomull respektive 1kg bly enligt "fysikens lagar".

Lycka till.
Det undrar jag också. Tyngden hos ett kilo bomull och ett kilo bly är ju samma enligt etablerad fysik så länge båda är i samma gravitation. Tyngd och vikt varierar ju om gravitationen varierar t ex mellan månen och Jorden men inte mellan olika material med samma vikt på Jorden.
Citera
2025-04-10, 18:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vänta, gå inte redan. Detta är ju kul! Vad är det för skillnad i tyngd då? Ett halvkilo kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in