2025-04-10, 10:47
Avstängd
Hårdare krav igen. Nu måste jag söka i hela landet och flytta om jag blir erbjuden jobb.
Såhär var det för 15 år sen med Fas 3.
Nån mer som får panik?
Citera
2025-04-10, 10:51
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Hårdare krav igen. Nu måste jag söka i hela landet och flytta om jag blir erbjuden jobb.
Nån mer som får panik?
Det är ju bara att söka. Att söka tar 2 min utan att man är det minsta intresserad eller skulle ta jobbet. Skriv med dålig svenska, stavfel och massa emojs så kommer du ändå inte få svar men har "sökt".
Citera
2025-04-10, 10:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Det är ju bara att söka. Att söka tar 2 min utan att man är det minsta intresserad eller skulle ta jobbet. Skriv med dålig svenska, stavfel och massa emojs så kommer du ändå inte få svar men har "sökt".

Bör jag skicka med dickpic?
Citera
2025-04-10, 10:54
Avslutad
Är inte förvånad. Dom måste ju "hitta på" nåt så att arbetslöshets siffrorna som har ökat blir färre igen...

Nä har ingen panik. Men betalar dom flytten oxå då?
Citera
2025-04-10, 10:56
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Bör jag skicka med dickpic?
Nä. Den kommer bara komma upp i personalrummet och bli en meme på internet med ditt ansikte. Inge du önskar. Är det ett hårt krav att söka jobb? Som sagt, att söka oseriöst tar max 2 min. Du har en färdig text med stavfel och massa emojs som jag sa du bara klistar in. Dessutom skriver du heller inga kontaktuppgifter eller skickar med CV. Du använder en tempmail.
Citera
2025-04-10, 10:58
Medlem
Citat:
Nån mer som får panik?

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Även du.

Om du vill ha drömjobbet så får du väl göra som alla andra, alltså vara beredd att flytta. Annars får du nog ta det bästa jobb du kan få i din hemtrakt. (Livet är fullt av val, du vet!)
Finns det inget jobb alls? Nähe, men vi har fri lönesättning i Sverige. Det har LO försvarat i årtionden. Då är det bara att erbjuda dig till en arbetsgivare för en lägre lön. Då skall du se att det fiar sig även för dig!

"Samhället" skall inte försörja människor med arbetsförmåga. Det skall dom göra själva.
Citera
2025-04-10, 10:59
Medlem
Jävla horpolitiker kan fara så långt åt helvete.
Citera
2025-04-10, 11:05
Medlem
Citat:
Nån mer som får panik?

Det finns en uppsjö av skäl/orsaker att tillgå, för att inte behöva flytta. Får ingen lägenhet är ett skäl. Inga ekonomiska ramar en annan. Familjeskäl en tredje.
Citera
2025-04-10, 11:07
Medlem
Dom har börjat med sån skit igen dom jävlarna ! Jag var arbetslös en tid då och hamnade i den där skiten. Men jag ordnade med en sjukskrivning istället. Sista åren har jag haft jobb . Sjukskriven just nu för nacken.
Citera
2025-04-10, 11:19
Avstängd
Citat:
Nä. Den kommer bara komma upp i personalrummet och bli en meme på internet med ditt ansikte. Inge du önskar. Är det ett hårt krav att söka jobb? Som sagt, att söka oseriöst tar max 2 min. Du har en färdig text med stavfel och massa emojs som jag sa du bara klistar in. Dessutom skriver du heller inga kontaktuppgifter eller skickar med CV. Du använder en tempmail.

Ok. Hade tagit en fin här men skippar den då.
Det var bra tips där, skippar cv också.
Citera
2025-04-10, 11:19
Avslutad
Citat:
Helt rätt.

Fas 3 är ett skämt.
Citera
2025-04-10, 11:20
Medlem
sebastian66s avatar
Vad är då förslaget man ska göra med folk som bara springer hemma och väntar på ersättning?
Man får trots allt ha lite krav. Om man behöver flytta så får ju arbetsförmedlingen ha en plan.
I dagsläget kan det vara omöjligt med tanke på bostadssituationen.
Så detta med Fas 3 att flytta blir ju bara ett önsketänkande.
Man kan inte flytta folk om man inte har bostad fattar ju alla.
Då undrar an hur ni arbetslösa tänker. Hur ska man lösa situationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in