Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det är knappast en seriös debatt-teknik att som du ifrågasätta bildandet av sfäriska himlakroppar, sedan när du får en förklaring (en sfär minimerar potentiell energi under gravitationskraften) hänvisa till egen ihopkokad ”kvantfält”-teori.
Vad tänker du dig skall komma ut ur en diskussion där du godtyckligt väljer vilka fysikaliska lagar och/eller observationer som skall anses gälla?
Grejen är att fria sfärformade himlakroppar inte existerade i begynnelsen, utan universum bestod förmodligen bara av olika kvantfält.
Enligt min tolkning av kvantgravitationen så bör det vara omöjligt att det utifrån dessa omständigheter kunna bildas fria sfärformade himlakroppar utifrån kvantfält med gravitationskrafter fördelat på två olika ställen samtidigt, det bör istället leda till förgrening av kvantfält, och därmed bör vår obegränsade jord bestå av just plana kvantfält med viss terräng utefter vågorna. Och de himlakroppar vi tillsynes observerar som runda kan förklaras med illusion.
Och jag har egna teorier utifrån det jag läser och väljer vad jag vill tro på och inte, tanken är fri liksom och uppskattar ni inte mina inlägg så är det bara att låta bli att svara.
Men jag lämnar härmed tråden så får ni ha er samstämmiga diskussion om orden för er själva.