Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Jag antar att när du menar den inte är stationär, betyder det att den platta jorden roterar. Det passar perfekt med att stjärnhimlen roterar runt nordpolen. Det kan vi alla se och vara överens om. Men hur är det med Sydpolen? Stjärnorna roterar runt den också, men om jorden är platt finns det ingen sydpol.
Jag menar ungefär, att jag genom att härleda nåt jag inte fattar, till nåt annat som är mera påtagligt och lättbegripligt för mig, kanske kan komma dithän att jag fattar. Det är ett bra sätt att ta sig an vetenskap.
https://www.youtube.com/watch?v=DG16ch8MOP4
Och gällande det som kallas "gravitation", tror jag faktiskt det finns just såna enkla och påtagliga saker som det kan härledas till. Men det dråpliga blir ju då att detta är saker som starkt talar
mot att jorden skulle vara klotformad , inte för.
Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Varför inte? Jag tycker inte att du har visat en hög kunskapsnivå när det kommer till fysik, och då blir det lite konstigt att du självsäkert hävdar att ingenting dras mot massans centrum.
Det är riktigt.. det finns inget bevis mot att saker dras mot masscentrum. Om man nu absolut ska köra med omvänd bevisbörda.