2025-04-08, 13:53
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Hur ligger du till på 3x-tradet? Och hur gick det med tanden?
Jorå, har bokat tid hos käftis.
Vad gäller min 3x long på mstr är jag kluven att ha kvar den.
Kan ju gå skitbra om btc går upp, vilket jag iofs tror. Jag vidhåller dock att Saylor har visat prov på taskig tajming på sina köp.
Citera
2025-04-08, 14:17
Medlem
Nu kom skattepengarna äntigen!
Vad säger ni experter, ska jag köpa bitcoin direkt för alla 40k nu eller vågar man vänta några dagar?
Det borde väl vara en idiotsäker investering inför familjeresan i vinter
Citera
2025-04-08, 14:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonT
Nu kom skattepengarna äntigen!
Vad säger ni experter, ska jag köpa bitcoin direkt för alla 40k nu eller vågar man vänta några dagar?
Det borde väl vara en idiotsäker investering inför familjeresan i vinter
Vart tror du Bitcoin är om 1 år? 3år?
Beroende på svaren du har, spelar det så stor roll om du köper nu eller om 1 vecka?

Försök att inte fokusera för mycket på eventuellt pris om några veckor eller om några månader om du ändå tänkt hålla i år.
Citera
2025-04-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vart tror du Bitcoin är om 1 år? 3år?
Beroende på svaren du har, spelar det så stor roll om du köper nu eller om 1 vecka?

Försök att inte fokusera för mycket på eventuellt pris om några veckor eller om några månader om du ändå tänkt hålla i år.

tanken vara att hålla dem till december... mina andra placeringar håller jag till 2030 minst
Senast redigerad av DonT 2025-04-08 kl. 14:45.
Citera
2025-04-08, 14:47
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Jorå, har bokat tid hos käftis.
Vad gäller min 3x long på mstr är jag kluven att ha kvar den.
Kan ju gå skitbra om btc går upp, vilket jag iofs tror. Jag vidhåller dock att Saylor har visat prov på taskig tajming på sina köp.

Låter bra, kan inte vara någon höjdare att bita sönder en framtand.
På den punkten är vi överrens, Saylor är usel på att time:a marknaden. Finns väl till och med något som kallas Saylor-indikatorn?
Citera
2025-04-08, 15:20
Avslutad
Citat:
Låter bra, kan inte vara någon höjdare att bita sönder en framtand.
På den punkten är vi överrens, Saylor är usel på att time:a marknaden. Finns väl till och med något som kallas Saylor-indikatorn?

Hur går det för dig i dippen Haze, sitter du fast som undertecknad eller har du kapital att investera i dippen?
Citera
2025-04-08, 15:34
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Hur går det för dig i dippen Haze, sitter du fast som undertecknad eller har du kapital att investera i dippen?

Jag har kapital att investera, avvaktar dock tillsvidare. Behöver se lite mer övertygande tecken på att trenden är på väg att vända innan jag känner mig bekväm med att positionera mig.
Citera
2025-04-08, 16:35
Avslutad
Citat:
Jag har kapital att investera, avvaktar dock tillsvidare. Behöver se lite mer övertygande tecken på att trenden är på väg att vända innan jag känner mig bekväm med att positionera mig.

USA kommer med stor sannolikhet införa ytterligare tullar på Kina imorgon, så du gör nog rätt som väntar lite till.
Citera
2025-04-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Se där ja, lite mer belägg för generaliseringen.

Anledningen till reaktionerna är dock inte prisnedgången i sig. Men så snart priset faller några procent så faller du tillbaka i föreställningen att andra har något att lära av dig när det gäller placeringar och pengar. Det är som att du glömmer bort dig i upphetsningen.

Om du testar att ständigt försöka mästra din handledare på högskolan, så kommer du kanske att få liknande reaktioner, vad vet jag.

Håll dig på mattan nästa gång priset rasar så kommer du att gå skottfri ur dippen ska du se. Och för din egen skulle borde du utnyttja dippen till att skaffa dig en position i stället för att framföra bitcoinkritik.

Du menar som när jag citerade direkt ur MSTRs egenupprättade dokument, blir "rättad" av en deltagare i tråden. När jag bevisar att jag har rätt raderar personen sitt inlägg och ägnar resten åt dagen åt att håna mig.

För en normal, objektiv person är det - såklart - uppenbart vem som har gjort bort sig. Att dessutom kalla sig kunnig inom Bitcoin (och placeringar) och inte ens klara av att läsa ett officiellt, ekonomiskt dokument på engelska, författat av ett av de mest kända bolagen inom Bitcoin-sfären... Jag saknar faktiskt ord.
Citera
2025-04-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nu är det ju så att polisen endast har pekat ut motstridigheter och rena felaktigheter i andras uttalanden, vilket uppenbarligen provocerar. Deras (och ditt) beteende är inte adekvat för situationen, utan är helt enkelt pinsam.

En fullständigt felaktig analogi. Du utgår alltså från antagandet att de personer som blir rättade av polisen per automatik skulle vara de mer kunniga, endast pga att de har positiva (men irrationella och korkade) föreställningar om bitcoin.

Dessutom är det uppenbart att du aldrig har satt din fot på någon högskola, då det tvärtom uppmuntras till diskussion i saklig form med lektorer.

Bra poäng! Det är uppenbart att många i tråden saknar mer avancerad akademisk utbildning, varje gång någon postar forskning, adekvata dokument direkt ifrån företag eller något som kräver grundläggande förståelse för statistik så blir svaren ofta goddag yxskaft eller - som häromdagen - personen har svårt att ens läsa av datum korrekt.

Även det där om att hur absurda föreställningar någon har så blir personen bemött som en stjärna, bara personen tror att Bitcoin inom kort når någon extremt osannolikt milstolpe. Helst något jämnt tal som låter bra, helst 500k eller en miljon. 250k är också okej, sålänge det bara är i hyfsad närtid.
Citera
2025-04-08, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Du menar som när jag citerade direkt ur MSTRs egenupprättade dokument, blir "rättad" av en deltagare i tråden. När jag bevisar att jag har rätt raderar personen sitt inlägg och ägnar resten åt dagen åt att håna mig.

För en normal, objektiv person är det - såklart - uppenbart vem som har gjort bort sig. Att dessutom kalla sig kunnig inom Bitcoin (och placeringar) och inte ens klara av att läsa ett officiellt, ekonomiskt dokument på engelska, författat av ett av de mest kända bolagen inom Bitcoin-sfären... Jag saknar faktiskt ord.

Lögn, kom på mig själv med att ha missat datum och raderade innan du sett något. Du rättade ingen ... mer än i efterhand, efter att jag korrigerat mig själv.

Då tar vi det igen. Du har varit med här i flera år och inte ens lyckats ta dig upp till miljonärsstatus, varför ska vi som tjänat (runt) tio ggr så mycket som dig lyssna på dig?

Kunnig inom Bitcoin och placeringar har jag aldrig, och kommer aldrig, påstå att jag är. Trams.

Men om jag nu inte är det, och du är så kunnig, varför är du då så mycket fattigare än jag?
Citera
2025-04-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Lögn, kom på mig själv med att ha missat datum och raderade innan du sett något.

Hur kunde jag då ha citerat ditt inlägg? Självklart såg jag det.

Sådär, då blev du påkommen med en lögn igen.

Citat:
Men om jag nu inte är det, och du är så kunnig, varför är du då så mycket fattigare än jag?

Sure thing! Du är dessutom 2 meter lång och hänger med Buffett om dagarna ...

Edit: varför skulle någon tro på att du har de ekonomiska tillgångar du påstår när du blir påkommen med lögn efter lögn efter lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in