Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Du får gärna intala dig att det är fullt normalt och förväntat att som misstänkt GM öppet efterlysa en konfrontation med tre nyckelvittnen. Trots att PU faktiskt synade en liknande ”bluff” av CA då han efterlyste en konfrontation med Torsten Stålnacke. Vilket inte visade sig vara en bluff utan CA fick rätt i att Torsten inte kände igen honom.
De SE-troende är lika övertygade om att det är fullt normalt att som GM gå ut med sin egen bild i tidningen dagen efter mordet. Inga jämförelser i övrigt.
Själv instämmer jag i Omigas omdöme:
Märk väl: ”talar för”. Det betyder inte per automatik att han är oskyldig. Men som CA-troende måste man kunna ta in argument som talar till hypotesens nackdel. Allt kan inte tala för att han är skyldig.
För transparensens skull redovisar jag även slutknorren på det aktuella inlägget:
Vad Christers önskan att konfronteras med Stålnacke har för egentlig relevans har jag svårt att inse.
Christer vet ju på förhand att Torsten inte har snackat med honom.
Det jag påstår är att Christer,med stor sannolikhet,även vet om att ingen av de han vill konfronteras med senare,kan peka ut honom med någon större säkerhet.
Vi vet ju att Christer har följt med i turerna runt Palmemordet,och vi vet att han inte var svagbegåvad.
Om gemene man haft vetskap om respektive position som LP,MP samt LN har alltsedan rättegångarna emot Christer P,så torde Christer även äga denna vetskap.Dessutom ligger PU i den ständiga knipan att de i all praktik måste föra fram Christer P som gärningsmannen eftersom enda potentiella ögonvittnet Lisbeth Palme,onekligen pekat ut honom med vad hon påstod 100 procents säkerhet.
Jag skulle vilja säga att vilken i härandet normalbegåvad individ som helst skulle ha kunnat efterfråga konfrontation utifrån denna allmänt kända situation.
Det som behövs är egentligen bara lite kyla,och sådan ägde Christer Andersson,det vet vi ju via andra materialuppgifter.
Som argument för att Christer A skulle vara oskyldig så är de efterfrågade konfrontationerna av både tvivelaktigt som svagt värde.Christer vet med all sannolikhet att konfrontationerna inte kan skada honom i egentlig mening,och du har hittills inte argumenterat emot detta vad jag kan se.Argumentet är ren och skär spekulation,och jag har väl visat att den kan vridas och vändas på,sannolikt med utgångspunkt ifrån hur man sammantaget ser på gärningsmannahypotes Christer A i övrigt.
Du anser ju,på för mig helt oklara grunder,att Christer troligen är oskyldig.Nåväl,då blir det detta perspektivet du anlägger på att Christer efterfrågar konfrontationer.Jag anser som du vet motsatt i skuldfrågan,och därmed faller Christers efterfrågan på konfrontationer som saknar all potential att skada honom i egentlig omfattning i helt annat ljus.