Citat:
Ursprungligen postat av
Glimman14
Så länge man kan skylla sitt mående och beteende på någon annan kanske man tror att man står utan ansvar. Men så är det ju tyvärr inte.
Jag har egen erfarenhet av en partner tar med sig ett besvärligt bagage från ex med barn involverade. Jag hade kunnat lägga ut allt offentligt och jag lovar att det hade slagit J:s historia med hästlängder. Men för barnens skull pratade jag med vänner, tog samtalshjälp och backade från det som inte var mitt ansvar.
Mår J bättre av att P skulle erkänna att hennes olycka skulle bero på honom?
Klart att en tid av tvist och konflikt sliter, men nu får de ju fånga upp varandra och samla energi att möta det nya de står inför.
Men hur ska J leva utan drama? Om nu sonen betydde så mycket för J är det väl nu hon ska stå stadigt? Nu har de ju vunnit som de la ut.
Vad handlade den tidigare rättegången om? Kan den ha en inverkan? Kan P ställt ultimatum om nykterhet eller börjat inse vilket ras hans liv fått? Börjar ekonomin inte vara helt konfliktfri? Hur blir det med föreläsningen? Många frågor J, kanske en frågestund?
J mådde dåligt med Ola också och var precis lika dramatisk offentligt då med, trots att det inte fanns något ex eller unge med i bilden.
All dramatik i relationen mellan P och J har skapats av henne precis som alltid. Hon är en klassisk kaninkokerska och livet stormar alltid för sådana människor oavsett vem dom lever eller jobbar med.