2025-04-07, 13:37
Medlem
Försöker tyda hennes meddelande.
Vad menar hon exakt med meningen ”Knullkarln erkände själv och sa att vårt förhållande till stor del handlar om hans förflutna”?
Citera
2025-04-07, 14:00
Medlem
Baron21s avatar
Det kanske bara är ett spel för gallerian, för att få mer uppmärksamhet.
Citera
2025-04-07, 14:14
Medlem
Såklart det är det. Jacky är så besatt av sonens vackra mamma och att P nu får börja träffa sin son ett par timmar varannan lördag triggar hennes hat mot xet och sonen och måste få Ps uppmärksamhet och då blir hon destruktiv och ännu mer drama. Allt för att hon vill att alla ska köra hennes spelregler
Citera
2025-04-07, 16:44
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hon måste väl iaf rimligtvis stå i bostadsköer. Har hon aldrig skrivit det? Sen får hon väl söka jobb i ngn kommun där det är lätt att få lägenhet. Hon har ju inget som binder henne till just Stockholm.

Då hon saknar inkomst och har betalningsanmärkningar så spelar det ingen roll om hon står i kö eller inte. Ingen hyresvärd kommer att hyra ut till någon utan inkomst och anmälningar. Med anmärkningar kan gå, men då är dom extra noga med att personen ska vara fast anställd.
Hennes alternativ är andrahandsmarknaden eller hyra ett rum hos någon.
Citera
2025-04-07, 16:48
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Försöker tyda hennes meddelande.
Vad menar hon exakt med meningen ”Knullkarln erkände själv och sa att vårt förhållande till stor del handlar om hans förflutna”?

Jag fick intrycket av att hon försökte skylla hennes dåliga mående på Ps bakgrund och liv. Hon skrev i samma inlägg eller i inlägget innan att hon mått så dåligt på grund av all terror, hot och ”alla som försökt förstöra mellan dom”.
Dom har väl bråkat rejält och hon har betett sig riktigt illa vilket hon nu försöker skylla på dåligt mående pga Patriks liv.
Exakt så jobbar narcissister. Beter sig illa och skyller det på personen som blir utsatt.
Citera
2025-04-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Då hon saknar inkomst och har betalningsanmärkningar så spelar det ingen roll om hon står i kö eller inte. Ingen hyresvärd kommer att hyra ut till någon utan inkomst och anmälningar. Med anmärkningar kan gå, men då är dom extra noga med att personen ska vara fast anställd.

Fast den store Jacky Ferm skulle väl aldrig hyra i andra hand? Hon är ju faktiskt föreläsare, krigsplacerad uska och d-kändis mm

Nä. Jag tror inte hon kommer lämna självmant
Citera
2025-04-07, 16:50
Medlem
Citat:
Jag fick intrycket av att hon försökte skylla hennes dåliga mående på Ps bakgrund och liv. Hon skrev i samma inlägg eller i inlägget innan att hon mått så dåligt på grund av all terror, hot och ”alla som försökt förstöra mellan dom”.
Dom har väl bråkat rejält och hon har betett sig riktigt illa vilket hon nu försöker skylla på dåligt mående pga Patriks liv.
Exakt så jobbar narcissister. Beter sig illa och skyller det på personen som blir utsatt.

Du är nog något på spåret här.
Men det var just att hon skrev att han ”erkände”.
Fick inte in det i det stora hela bara
Citera
2025-04-07, 17:03
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Du är nog något på spåret här.
Men det var just att hon skrev att han ”erkände”.
Fick inte in det i det stora hela bara

Hon har väl suttit och vridit och vänt på alla gånger hon betett sig som ett svin på fyllan och skyllt det på Ps bakgrund ifall han nu fått nog och velat bryta förlovningen, tillslut sa han kanske ”ja allt är mitt fel” för att få henne att hålla häften.
Haha
Har såklart ingen aning men skulle inte bli förvånad ifall det var exakt så det gick till. Hon är en person som alltid har skyllt allting på alla andra.
Hon har inte bröstat något någon gång och stått för att hon gjort fel val i livet.
Hon är för evigt ett offer för omständigheterna enligt henne själv.
Citera
2025-04-07, 17:23
Medlem
Så länge man kan skylla sitt mående och beteende på någon annan kanske man tror att man står utan ansvar. Men så är det ju tyvärr inte.
Jag har egen erfarenhet av en partner tar med sig ett besvärligt bagage från ex med barn involverade. Jag hade kunnat lägga ut allt offentligt och jag lovar att det hade slagit J:s historia med hästlängder. Men för barnens skull pratade jag med vänner, tog samtalshjälp och backade från det som inte var mitt ansvar.
Mår J bättre av att P skulle erkänna att hennes olycka skulle bero på honom?
Klart att en tid av tvist och konflikt sliter, men nu får de ju fånga upp varandra och samla energi att möta det nya de står inför.
Men hur ska J leva utan drama? Om nu sonen betydde så mycket för J är det väl nu hon ska stå stadigt? Nu har de ju vunnit som de la ut.
Vad handlade den tidigare rättegången om? Kan den ha en inverkan? Kan P ställt ultimatum om nykterhet eller börjat inse vilket ras hans liv fått? Börjar ekonomin inte vara helt konfliktfri? Hur blir det med föreläsningen? Många frågor J, kanske en frågestund?
Citera
2025-04-07, 17:50
Medlem
Citat:

Men kö får o bör man stå i oavsett betalningsanmärkningar o sen en dag när hon är fri blir hon nr 1.
Citera
2025-04-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men kö får o bör man stå i oavsett betalningsanmärkningar o sen en dag när hon är fri blir hon nr 1.

Den utgiften är inget hon prioriterar. Andra har löst hennes boenden sedan hon blev myndig så hon förväntar sig förmodligen att det ska ske även denna gång.
När/om hon inser att så inte kommer ske kommer hon stanna kvar där hon är nu. Hon kommer böna och be om att han ska ta henne tillbaka och gå full borderline.
Citera
2025-04-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Den utgiften är inget hon prioriterar. Andra har löst hennes boenden sedan hon blev myndig så hon förväntar sig förmodligen att det ska ske även denna gång.
När/om hon inser att så inte kommer ske kommer hon stanna kvar där hon är nu. Hon kommer böna och be om att han ska ta henne tillbaka och gå full borderline.

Hon kan ju inte bo hos andra hela livet. Ngt kommer nog hända snart så hon inte kan bo hos P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in