2025-03-31, 19:23
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nästan 17 spänn!

Nu har DFS sprängt taket och kulorna fortsätter strömma in! 20.100 kr i skrivande stund!
Citera
2025-04-01, 09:13
Medlem
Offerviljas avatar
Svenskarnas hus inrättar ekumeniskt bönerum för alla religioner:
Citat:
Det fria Sverige tar ett viktigt steg genom att öppna sitt hus för alla religiösa uttryck. "Vi välkomnar nu även muslimer, judar och sikher," meddelar ordförande Dan Eriksson med en ny vision om religiös gemenskap.

Från och med idag kommer besökare till Svenskarnas hus i Älgarås att kunna nyttja ett nytt religionsneutralt bönerum där alla trosinriktningar är välkomna – inte bara kristna och asatroende utan även muslimer, judar, sikher och buddhister.

"Vi vill gärna att fler ska få upptäcka hur härlig svensk nationalism är, och vår organisation har ingen uttalat religiös linje. För att alla ska känna sig välkomna har vi skapat detta rum utan religiösa symboler," förklarar Dan Eriksson, ordförande för Det fria Sverige.
https://www.friasvenskar.se/c/nyheter-5a5f3f/svenskarnas-hus-inrattar-ekumeniskt-bonerum-for-alla-religioner
Citera
2025-04-01, 09:15
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Svenskarnas hus inrättar ekumeniskt bönerum för alla religioner:

https://www.friasvenskar.se/c/nyheter-5a5f3f/svenskarnas-hus-inrattar-ekumeniskt-bonerum-for-alla-religioner
Du missar inte att det är 1:a april idag...?
Citera
2025-04-01, 09:55
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Du missar inte att det är 1:a april idag...?
Jo, jag hade missat att det är 1 april idag och trodde att det där var på riktigt...

Vad tycker ni om Det fria Sveriges aprilskämt? Betyg på en skala 1-10? Av mig får det en stark 7:a. Jag tycker att det här var väldigt roligt och bilderna i artikeln är helt fantastiska, men det var kanske lite för uppenbart att det är ett skämt.
Citera
2025-04-01, 19:18
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Nu har DFS sprängt taket och kulorna fortsätter strömma in! 20.100 kr i skrivande stund!
20 357,90 kronor blev det till slut. Det fria Sverige har hittills under år 2025 lyckats nå insamlingsmålet för husfonden varje månad.
Citera
2025-04-08, 06:15
Medlem
Offerviljas avatar
I söndags hölls det gudstjänst på tomten tillhörande Svenskarnas hus i Skåne:
Citat:
Söndagen den 6:e April möttes SVK på tomten tillhörande Svenskarnas hus i Skåne för mässa. Istället för en dekorerad mötessal lät vi denna gången naturen agera vår kyrksal - ett jobb som den utförde med bravur.

Det blev heller ingen vanlig klockringning för gudstjänsten då vi istället lät den underbara skapelsens, naturens, röst bli vår start på mässan - med fågelkvitter och en vind som så lätt susade genom träden. Fåglarna var trogna gudstjänstbesökare genom hela mässan då de verkade ta i extra mycket när vi sjöng våra psalmer.
https://www.svenskarnaskyrka.se/p/gudstjanst-ute-i-naturen

Nu syns det inte så mycket på bilderna i den här artikeln, men på andra bilder har tomten runt Svenskarnas hus i Skåne sett väldigt mysig ut. För mig känns landskapet och naturen i Skåne ganska osvensk och påminner lite grann om Normandie eller andra delar av Frankrike.
Citera
2025-04-10, 06:20
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Igår var det en som donerade 5000 kronor till husfonden!

Jag ser att en amerikan förra året efter att Dan Eriksson intervjuats av Mark Collett i Patriotic Weekly Review donerat 1000 kronor också. Dan gjorde verkligen succé i det där programmet. Människor i chatten och kommentarsfältet var så otroligt imponerade av honom och av DFS.

"I saw Dan's interview with Mark Collett, and I am so impressed with what you all are doing over there! Hail to you from America."

---

På påskdagen är det loppis i Svenskarnas hus i Skåne. Jag älskar loppisar! I sommar ska jag gå på många mysiga loppisar med min mormor.

Det fria Sverige känns väldigt heta just nu. Allra hetast är de nere i Skåne. Deras hus ligger så himla bra till också. Det är 6 mil till Malmö och mindre än 5 mil till Lund. Städerna Helsingborg, Kristianstad, Trelleborg, Ängelholm, Ystad, Hässleholm, Eslöv och Landskrona ligger alla också bara någon timmes väg bort. Skåne har närmare 1,5 miljoner invånare och ingen skåning har så mycket längre än 10 mil till Svenskarnas hus. Det går även snabbt för svenskar som bor i Köpenhamn att ta sig till Vollsjö.
Citera
2025-04-10, 06:30
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det fria Sverige känns väldigt heta just nu.
Fast är det verkligen så? Den här sekten gör verkligen inte mycket väsen av sig och inte ens Flashbacktråden är vidare aktiv, typ tio inlägg på en månad. Majoriteten av inläggen handlar dessutom om olika typer av pengainsamling.

Det enda heta med Svenskarnas Hus är väl stugan som brann ner härförleden. Den brädhögen glöder kanske än, för det verkar inte som att pengainsamlingarna leder till några större resultat. Den där tusenlappen från amerikanen, det är väl vad ett par brandfiltar kostar? Blir inte många hus byggda på det.
Citera
2025-04-10, 10:54
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Stort grattis till Dan och DFS som nu utökat sfären av donatorer till andra kontinenter!
Hans säljartaktik sitter i och det här är helt klart de mest framgångsrika nationalister som finns.
Citera
2025-04-11, 11:02
Medlem
Kan någon insatt förklara för mig vart Björn, Conrad, och nu även Jalle tog vägen och varför?
Citera
2025-04-12, 08:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femtusenkronor
Kan någon insatt förklara för mig vart Björn, Conrad, och nu även Jalle tog vägen och varför?

Dom tröttnade väl på Älgarås/Svenskarnas hus och drog iväg till nya jobb och utmaningar. Så mycket finns det inte att göra i en liten byhåla som Älgarås.

Daniel/Conrad har bytt efternamn igen för vilken gång I ordningen? Jobbar inom ett rivningsföretag i Västsverige.
Jalle bor tillsammans med hon socialsekreteraren som skrev en bok och som synts i alternativmedia. Gissar att han drar runt på lärarvikariat.
Björn, ingen aning. Kör youtubesändningar och tigger pengar på patreon och swish.
Citera
2025-04-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Dom tröttnade väl på Älgarås/Svenskarnas hus och drog iväg till nya jobb och utmaningar. Så mycket finns det inte att göra i en liten byhåla som Älgarås.

Daniel/Conrad har bytt efternamn igen för vilken gång I ordningen? Jobbar inom ett rivningsföretag i Västsverige.
Jalle bor tillsammans med hon socialsekreteraren som skrev en bok och som synts i alternativmedia. Gissar att han drar runt på lärarvikariat.
Björn, ingen aning. Kör youtubesändningar och tigger pengar på patreon och swish.

Jag hörde att Björn skrivit i sociala medier om att "sanningen om Dan ska komma ut". Daniel/Conrad lät irriterad precis innan han slutade. Undrar om det blivit infekterat även med Jalle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in