2024-09-18, 14:06
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Länk till avsnittet? Gärna en länk till det avsnittet där gubbarna basunera ut att de sitter på Sveriges, kanske världens största guldreserv eller hur var det?

Jag skall försöka hitta de här inslagen och posta dem. Prova sök efter svegot och "en tia".

Angående deras guldreserver så kommer jag ihåg att de här tre männen, Dan Erikssons, Magnus Söderman och Björn Björkqivst ägde flera kilo silver var. Det var portionerat i både mynt och tackor. Som tangowhiskey84 nämnde förvarar de nog dessa resurser i bankfack eller stora privata kassaskåp i deras privata hus. Då kan vi ju bara betänkan hur mycket sådana här jättelika kassaskåp kostar. Runt 100k om man skall ha nått vettigt. Som sagt de här killarna har stålar.

Nu till en forumfråga. Är det nån som vet om de här gubbarna äger mycket platina? Det är ju även en väldigt dyr metal och jag tror definitivt att de här välbärgade männen även har reserver lagrat med detta.
Citera
2024-09-18, 14:20
Medlem
gotets avatar
Är det någon som vet hur mycket de följande fyra männen super?

Björn Björkqivst
Dan Erikssons
Jalle Horn
Magnus Söderman

Jag minns att Magnus Söderman för några år sedan berättade att han gillade finare whiskey och rom. Vi talar ingen smutsig Jack Daniels utan exklusiva märken. Sällsynt Japansk whiskey nämndes och även dyra flaskor från svenska lyxtillverkare som High Coast och Mackmyra.

Personligen tror jag dessa män har rejäla samlingar med fin alkohol lagrat i husen där i älgarås. Är det någon som vet mer om deras dryckesvanor?
Citera
2024-09-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Är det någon som vet hur mycket de följande fyra männen super? Björn Björkqivst
Dan Erikssons
Jalle Horn
Magnus Söderman

Jag minns att Magnus Söderman för några år sedan berättade att han gillade finare whiskey och rom. Vi talar ingen smutsig Jack Daniels utan exklusiva märken. Sällsynt Japansk whiskey nämndes och även dyra flaskor från svenska lyxtillverkare som High Coast och Mackmyra.

Personligen tror jag dessa män har rejäla samlingar med fin alkohol lagrat i husen där i älgarås. Är det någon som vet mer om deras dryckesvanor?
Ingen aning men om de gillar finare alkoholhaltiga drycker typ i måttlig form som många svenssons också gör så lär de knappast förvara sina barskåp osv i DFS kåken utan hemma.

Jag tvivlar dessutom på att de sitter på några jättemängder av ädelmetaller även om Dan gillar prylar man kan investera i som ger avkastning men återigen nej skulle de ha investerat i fysiskt guld eller silver så lär det inte heller förvaras i DFS kåken utan i kassaskåp hemma men troligtvis det billigare alternativet dvs ett bankfack i närmsta bank som tillhandahåller sådana.

Hade ett själv för viktiga och dyrbara prylar jag inte ville ha liggandes hemma pga inbrottsrisk odyl en gång i tiden och ett bankfack är jävligt billigt så vad ska man med ett kassaskåp till om man inte sitter på tex mängder av guldtackor som inte går in i ett bankfack ?
Citera
2024-09-18, 14:39
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Hade ett själv för viktiga och dyrbara prylar jag inte ville ha liggandes hemma pga inbrottsrisk odyl en gång i tiden och ett bankfack är jävligt billigt så vad ska man med ett kassaskåp till om man inte sitter på tex mängder av guldtackor som inte går in i ett bankfack ?

Bankfack var bättre förr. Många bankkontor har försvunnit och de som finns kvar har ofta korta öppettider under dagen.
Citera
2024-09-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Bankfack var bättre förr. Många bankkontor har försvunnit och de som finns kvar har ofta korta öppettider under dagen.
Ja jag vet min bank plockade bort dem helt och det där med öppettider är det ju också lite si och så med och det är också jävligt kul att banker typ i stort sett är kontantfria 🤣

Väldigt roligt ämne att diskutera men kanske lite för offtopic för DFS tråden.
Citera
2024-09-18, 16:11
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ingen aning men om de gillar finare alkoholhaltiga drycker typ i måttlig form som många svenssons också gör så lär de knappast förvara sina barskåp osv i DFS kåken utan hemma.

Jag tvivlar dessutom på att de sitter på några jättemängder av ädelmetaller även om Dan gillar prylar man kan investera i som ger avkastning men återigen nej skulle de ha investerat i fysiskt guld eller silver så lär det inte heller förvaras i DFS kåken utan i kassaskåp hemma men troligtvis det billigare alternativet dvs ett bankfack i närmsta bank som tillhandahåller sådana.

Jag håller med dig. Jag anser också att de förvarar sina mer dyrbara resurser som ädelmetaller i sina privata fastigheter. Där förvarar de såklart även sina dyra sprit och vinsamlingar. Man undrar vad mer som de lagrar i husen där i Älgarås. Jag skall luska vidare. Tack för din insikt och du verkar vara en bra snubbe med stor insyn i den nationella sfären.
Citera
2024-09-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Jag håller med dig. Jag anser också att de förvarar sina mer dyrbara resurser som ädelmetaller i sina privata fastigheter. Där förvarar de såklart även sina dyra sprit och vinsamlingar. Man undrar vad mer som de lagrar i husen där i Älgarås. Jag skall luska vidare. Tack för din insikt och du verkar vara en bra snubbe med stor insyn i den nationella sfären.
Insyn idag vet jag inte men insyn förr absolut inom vissa organisationer och delar av rörelsen men idag följer jag mest vad som händer av rent intresse och sedan är det ju en del personer som man kände väldigt väl förr som är aktiva på något sätt och det är intressant att se vad de pysslar med även om jag inte har någon son helst privat kontakt med någon av dem, däremot vissa personer som som var en del av rörelsen förr men lever helt opolitiska vanliga svenssonliv idag.
Citera
2024-09-18, 17:46
Medlem
gotets avatar
"Svenskarnas kyrka" är ett företag och församling som ägs och drivs av Magnus Söderman. Denna församling är ytterligare en gren av DFS med en separat medlemsavgift och gåvor genom kollektionen som går runt i slutet av varje predikan. Medlemsavgiften och insamlingen av pengar efter bön faller till Magnus Söderman. Gåvorna är dessutom skattefria intäkter. Detta är entreprenörer av rang. Magnus Söderman är väldigt framgångsrik och förmögen tack vare hans engagemang i Sverige och svenskarna.

Detta är föredömen som visar att det går att bli förmögen och göra karriär inom den nationalistiska rörelsen. Du behöver inte vara pank för att du kämpar för Sverige, tvärtom.

Svenskarnas kyrka växer så det knakar med fulla lokaler och ständig påfyllning av nya medlemmar.

Café tviveltroll, eller vad det heter blev även det en stor succé under sommaren. Magnus Södermans skattkista växer och han äger ständigt mer och mer.

Följande är ord från Magnus Söderman från svenskarnas kyrka hemsidan:

Kära vänner,

Vi vänder oss till er i en tid av stor utmaning och prövning.

Svenskarnas kyrka behöver ert stöd mer än någonsin. Era donationer hjälper oss att stå upp mot allt ont och eländigt som drabbar vårt svenska folk och land. Hjälp oss att fortsätta sprida Gud hopp och kärlek till hans folk.

"Låt oss inte tröttna på att göra gott, ty när tiden är inne får vi skörda, om vi inte ger upp." Galaterbrevet 6:9

Med era bidrag kan vi fortsätta vårt arbete och vara en ljuspunkt i många människors liv. Varje gåva, stor som liten, gör en enorm skillnad. Hjälp oss att stå starka i vår tro.

Varma Hälsningar Magnus Söderman.
Senast redigerad av gotet 2024-09-18 kl. 17:55.
Citera
2024-09-19, 02:53
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tycker om djur tusen gånger mer än vad jag tycker om äckliga människojävlar, så Magnus Södermans kärleksförklaring på sin hemsida till sina underbara katter Elsa och Mollie älskar jag så mycket:

https://www.magnussoderman.nu/p/jag-och-katterna-har-hemma

Är det någon som är snäll så är det nog Magnus. Han är helt genomsnäll i hela kroppen sin.
Vet du vad som hänt med Magnus blogg Vid härden?
Den ligger nere
Citera
2024-09-19, 07:59
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Vet du vad som hänt med Magnus blogg Vid härden?
Den ligger nere
Nej, det vet jag tyvärr inte. Förhoppningsvis kommer sidan upp snart igen. Jag gillar både Magnus texter och hans podcast väldigt mycket.
Citera
2024-09-19, 09:49
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, det vet jag tyvärr inte. Förhoppningsvis kommer sidan upp snart igen. Jag gillar både Magnus texter och hans podcast väldigt mycket.
Jag tycker om att Magnus ofta reflekterar över vardagliga och enkla saker som man ofta glömmer bort i livet. Viset och naturen som verkar glömts bort i det moderna samhället. Vad tycker du speciellt om med Magnus filosofi?
Senast redigerad av eleO12O24 2024-09-19 kl. 09:52.
Citera
2024-09-19, 13:16
Medlem
gotets avatar
Magnus Söderman, Dan Erikssons och Jalle Horn håller sakta men säkert på och bygger upp sin privata säkerhetsstyrka i Älgarås. I skrivande stund har de folk ur föreningen som nattvandrar och håller ordning. De har även folk som vaktar deras fastigheter och privata villor dag och natt. De här gubbarna förvarar mycket skatter och dyrbart gods i husen så en egen säkerhetsstyrka är nog på sin plats.

Är det nån som vet om/hur mycket vapen de här gubbarna äger? Björn Björkqivst berättade att staten skall skita i om han äger och förvarar vapen hemma i en intervju med NMR. Björn Björkqivst har säkerligen en stor och dyr arsenal där hemma i huset då han också är väldigt förmögen och har resurser att skydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in