2025-04-07, 10:53
  #22609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Du låter lite upprörd, hur mår du?

Jag mår bra, tack. Ville bara påminna dig om att du inte har något att lära andra i den här tråden när det kommer till pengar. Har du köpt dippen?
Citera
2025-04-07, 10:55
  #22610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Närmast allt annat har gått ner betydligt mer än Bitcoin. Hade det inte varit för tarifferna hade Bitcoin förmodligen varit någonstans runt 120K+.

Men med det sagt så framstår du som en av trådens största vinnare för tillfället. Du sålde vid precis rätt tidpunkt.

Fast det tror jag inte nödvändigtvis att btc hade gjort.
Denna cykel är annorlunda jämfört med innan och jag tror detta var i stil med 2016-2018 när vi hade en uppgång men sedan svalnade det av och först 1 år senare började det klättra ordentligt.

Ath innan halveringen 2024, ingen riktig altseason, och etf är saker som varit annorlunda denna gång.

Just altseason har många blivit besvikna på i vinter, men samtidigt får man hoppas på att det är ett scenario likt några gånger innan där det drar igång igen efter en avvaktande period.
Vi såg detta även 2021 även om det inte blev nån riktig ath då och jag hade nog förväntat mig att det skulle va över helt våren 2021 istället tog det fart på hösten igen och jag tror och hoppas vi får se nåt liknande även denna höst.

Skulle va förjävligt om 110k var toppen på denna cykel.
Citera
2025-04-07, 11:00
  #22611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag mår bra, tack. Ville bara påminna dig om att du inte har något att lära andra i den här tråden när det kommer till pengar. Har du köpt dippen?

Som jag har nämnt tidigare så har jag redan haft mitt lilla kryptoäventyr för i år =) Nu är 75% av alla mina tillgångar i räntepapper av olika slag (vilket jag skrivit bakåt i lite olika trådar). Perfekt tajming om jag får säga det själv
Citera
2025-04-07, 11:02
  #22612
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Fast det tror jag inte nödvändigtvis att btc hade gjort.
Denna cykel är annorlunda jämfört med innan och jag tror detta var i stil med 2016-2018 när vi hade en uppgång men sedan svalnade det av och först 1 år senare började det klättra ordentligt.

Ath innan halveringen 2024, ingen riktig altseason, och etf är saker som varit annorlunda denna gång.

Just altseason har många blivit besvikna på i vinter, men samtidigt får man hoppas på att det är ett scenario likt några gånger innan där det drar igång igen efter en avvaktande period.
Vi såg detta även 2021 även om det inte blev nån riktig ath då och jag hade nog förväntat mig att det skulle va över helt våren 2021 istället tog det fart på hösten igen och jag tror och hoppas vi får se nåt liknande även denna höst.

Skulle va förjävligt om 110k var toppen på denna cykel.

Vi är fortfarande i Bull. Ny ATH senast till hösten.

Har du köpt dippen, eller du räknar med ytterligare dipp?
Citera
2025-04-07, 11:04
  #22613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Som jag har nämnt tidigare så har jag redan haft mitt lilla kryptoäventyr för i år =) Nu är 75% av alla mina tillgångar i räntepapper av olika slag (vilket jag skrivit bakåt i lite olika trådar). Perfekt tajming om jag får säga det själv

För protokollet: Vad får du för årsränta på dessa papper?
Citera
2025-04-07, 11:07
  #22614
Medlem
Tillbaka till mer on topic:

MSTR är ner över 10% pre market.

Intressant nog är deras genomsnittliga pris per Bitcoin $66,384.56. Det räcker alltså att Bitcoin rasar cirka 13% från nuvarande läge för att MSTR ska vara +-0 på själva tillgången och med räntor och andra kostnader i det pinsamma läget att de ligger totalt sett back på sin "strategi".
Citera
2025-04-07, 11:10
  #22615
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Tillbaka till mer on topic:

MSTR är ner över 10% pre market.

Intressant nog är deras genomsnittliga pris per Bitcoin $66,384.56. Det räcker alltså att Bitcoin rasar cirka 13% från nuvarande läge för att MSTR ska vara +-0 på själva tillgången och med räntor och andra kostnader i det pinsamma läget att de ligger totalt sett back på sin "strategi".

Köpläge alltså, eller du menar att du har en poäng av något annat slag? Som att du är mer ekonomiskt framgångsrik än Michael Saylor t ex?
Citera
2025-04-07, 11:12
  #22616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
För protokollet: Vad får du för årsränta på dessa papper?

Det är inte möjligt att säga eftersom vissa av dem är indirekta, till exempel att de betalar utdelning på vinsterna från kortfristiga lån. Det är också svårt att räkna på i SEK eftersom dessa mestadels är i Euro så det beror lite på hur det rör sig på den fronten i förhållande till SEK. Där jag - personligen - får räntan så ligger det mellan 3 och 5% ungefär. Som brukligt: ju längre tid pengarna är låsta desto högre ränta.
Citera
2025-04-07, 11:16
  #22617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Vi är fortfarande i Bull. Ny ATH senast till hösten.

Har du köpt dippen, eller du räknar med ytterligare dipp?

Har inte köpt på flera månader men ja jag tror inte vi har så mycket mer nedgång att vänta så kommer köpa i dagarna.
Svårt att pricka botten en sån här gång och spelar inte så stor roll om man köper på 80k eller 65k egentligen.
Alltså det spelar ju roll, men att sitta och vänta på 65k är inget jag kommer göra för jag tror att vi inte kommer gå så lågt ens och om det händer så är det väldigt tillfälligt, kanske nån enstaka dag eller så.

Förut har det ju varit som så att toppen på förra cykeln har varit ungefärlig botten på nästa cykel, och toppen förra gången var kring 65k så nja jag skulle bli väldigt förvånad om det började gå ännu lägre än 65k och höll sig där
Citera
2025-04-07, 11:18
  #22618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det är inte möjligt att säga eftersom vissa av dem är indirekta, till exempel att de betalar utdelning på vinsterna från kortfristiga lån. Det är också svårt att räkna på i SEK eftersom dessa mestadels är i Euro så det beror lite på hur det rör sig på den fronten i förhållande till SEK. Där jag - personligen - får räntan så ligger det mellan 3 och 5% ungefär. Som brukligt: ju längre tid pengarna är låsta desto högre ränta.

Låt oss vara generösa och säga fem procent då.
Citera
2025-04-07, 11:24
  #22619
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Har inte köpt på flera månader men ja jag tror inte vi har så mycket mer nedgång att vänta så kommer köpa i dagarna.
Svårt att pricka botten en sån här gång och spelar inte så stor roll om man köper på 80k eller 65k egentligen.
Alltså det spelar ju roll, men att sitta och vänta på 65k är inget jag kommer göra för jag tror att vi inte kommer gå så lågt ens och om det händer så är det väldigt tillfälligt, kanske nån enstaka dag eller så.

Förut har det ju varit som så att toppen på förra cykeln har varit ungefärlig botten på nästa cykel, och toppen förra gången var kring 65k så nja jag skulle bli väldigt förvånad om det började gå ännu lägre än 65k och höll sig där

Hela den globala marknaden ställs om för tillfället så det vore konstigt om detta inte medförde omfattande volatilitet i säg ca en veckas tid, sedan bör marknaden börja återhämta sig igen.

Tippar på nedgång minst några dagar till, men man vet aldrig med Bitcoin.
Citera
2025-04-07, 11:33
  #22620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Låt oss vara generösa och säga fem procent då.

Ja, även om jag är mot att rent slumpmässigt välja ett datum, vilket även inkluderar jämna år då det är rent arbiträrt att vi har den tideräkningen så har jag märkt att det var populärt bland de religiösa Bitcoin-fanatikerna i tråden.

Vi kan ju titta på hur det ser ut från Jan 2025 till sista december 2025 och se hur min satsning står sig kontra Bitcoin (vi kan bortse ifrån min i viss mån turliga satsning på XRP, Solana och Trumpcoin då detta var en spekulation från min sida efter ett tidigt rykte som nådde mig på finanstwitter).

Just nu ligger Bitcoin på YTD på -18.50%. Vi får se om det hinner ikapp mina räntepapper ...

Edit: så får vi se hur usel jag är på investeringsstrategi =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in