2025-04-06, 15:27
Medlem
Proras avatar
Blattarna är sig lika oavsett härkomst. Alltid denna asymmetri till den egna etnicitetens fördel.

Jag minns när Özz Nujjen fick en fråga om han var svensk eller kurd. Svaret var "100% svensk och 100% kurd". När den intervjuande journalisten frågade hur länge hon skulle behöva bo i "Kurdistan" för att bli kurd blev det föraktfulla svaret: "Du kan aldrig bli kurd".

Nej, vem fan vill bli kurd? Skithögen och terrroristsponsraren Özz Nujjen kan givetvis heller inte bli svensk.
Citera
2025-04-06, 15:32
Medlem
Israel står på både Ukrainas och Rysslands sida av kriget. Hur kommer det sig?
Zelensky och Netanyahu är av AshkeNazi härkomst och båda drivet två olika krig för att förgöra mänskligheten. I Ukraina dödar kristna varandra och i mellanöstern dödar muslimer varandra.
2 flugor i en smäll.
Senast redigerad av Slaskfarsan 2025-04-06 kl. 15:36.
Citera
2025-04-06, 15:51
Avstängd
Ajogens avatar
Norman Finkelstein har man hört ofta kritisera Israel över just detta.
Citat:
Ursprungligen postat av spokesperson
Hitler gjorde absolut fel, men tro det eller ej så finns det enstaka rabbiner som har ställt sig frågan om Hitler inte bara gjorde samma sak som de gör. Det är nog dock som mest ett par stycken kan jag tänka mig.
Citera
2025-04-06, 16:04
Medlem
volvo 240s avatar
Ok Aron. Åk genast härifrån till Israel. Anmäl dig därefter till IDF. Då kan du sprina run och jaga muslimer och förhoppninsvis få en kula i huvudet

Vi svenskar är ättlingar till de första som tog sig hit efter att isen drog sig tillbaka. Jag är inte kristen. Det här är mitt och andra svenskars land.

Sedan har vi alltid och kommer alltid att ha en viss inflyttning från andra delar av världen. Precis som svenskar har utvandrat.
Persnligne tycker jag en invandring på 5k-10k per år är ok.De ska självklart vettas och alla med minsta lilla terroistoppling ska direkt ut. Likaså de som begår ett brott som ger fängelse Vi bör främst premiera grupper som är förfölja typ kristna från Syrien tex.

Arbetskraftinvandring ska vi inte ha förutom till spetskompetensjobb.

Åk d till ditt judeland nu Aaron och stanna där.
Citera
2025-04-06, 17:58
Medlem
Han har givetvis rätt. Om man kan norpa Sverige framför svenskens näsa så är det inte längre svenskens land. Finns ingen naturlag som säger att det ska bo svenskar i Sverige.
Citera
2025-04-06, 18:14
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Israel står på både Ukrainas och Rysslands sida av kriget. Hur kommer det sig?
Zelensky och Netanyahu är av AshkeNazi härkomst och båda drivet två olika krig för att förgöra mänskligheten. I Ukraina dödar kristna varandra och i mellanöstern dödar muslimer varandra.
2 flugor i en smäll.

Det är precis vad det är frågan om och bevisen är mitt framför näsan på oss. För det första jagar de ukrainska män på gatan för att skicka dem till döden. Sedan när de är på slagfältet är det rena läggmatchen. Tittar man på kurskoffensiven och de gjort precis allt för att de ska förlora och man gör inte sådana strategiska misstag utan det är medvetet. Sedan gör man inte det bara en gång utan två gånger.
Citera
2025-04-06, 18:46
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Uppenbarligen har Aron Flam fått svenskar att intressera sig eftersom han har massa höger-svenskar som lyssnar på hans podcasts och donerar pengar till honom.

Det var väl som vanligt att han lockade högersvenskar med ganska skarp (om än något svartvit) antisosse narrativ från libertariansk håll och nu när de litar på honom som tänkare så börjar han istället engagera dem i en fråga som inte borde vara av vikt för dem överhuvudtaget. Han får enkelt att babbla Israelpropaganda för att vi svenskar är så jävla trötta på muslimer och wokevänstern, så han förknippar då Israel som en förlängning av deras frustrationer på hemmafronten. Ben Shapiro drev ungefär liknande taktik, men hans publik har vänt emot honom med hans ständiga israelpropaganda på senare tid.

Mycket skicklig retorisk knep det där.
Citera
2025-04-06, 18:58
Medlem
Makalöst att måla ut just Aron som mångkultursvurmare. Det är inte som att det är brist på vänsterjudar som FAKTISKT är för mångkultur. Självklart stör det dock en judehatare att det finns populära svenska judar som har en rimlig syn på invandring i Sverige (de är faktiskt en ansenlig del kan jag meddela).
Citera
2025-04-06, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ok Aron. Åk genast härifrån till Israel. Anmäl dig därefter till IDF. Då kan du sprina run och jaga muslimer och förhoppninsvis få en kula i huvudet

Vi svenskar är ättlingar till de första som tog sig hit efter att isen drog sig tillbaka. Jag är inte kristen. Det här är mitt och andra svenskars land.

Sedan har vi alltid och kommer alltid att ha en viss inflyttning från andra delar av världen. Precis som svenskar har utvandrat.
Persnligne tycker jag en invandring på 5k-10k per år är ok.De ska självklart vettas och alla med minsta lilla terroistoppling ska direkt ut. Likaså de som begår ett brott som ger fängelse Vi bör främst premiera grupper som är förfölja typ kristna från Syrien tex.

Arbetskraftinvandring ska vi inte ha förutom till spetskompetensjobb.

Åk d till ditt judeland nu Aaron och stanna där.

Det skulle inte behövas någon invandring till Sverige över huvudtaget om födelsetalen låg på 2 barn per kvinna helst fler, då skulle man dock kunna ha minimal invandring utav den lilla minoritet av människor som ÄR VERKLIGA flyktingar dvs de fyra procenten som FN menar på är RIKTIGA FLYKTINGAR.
Senast redigerad av Oikofilen 2025-04-06 kl. 19:18.
Citera
2025-04-06, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuljude
Makalöst att måla ut just Aron som mångkultursvurmare. Det är inte som att det är brist på vänsterjudar som FAKTISKT är för mångkultur. Självklart stör det dock en judehatare att det finns populära svenska judar som har en rimlig syn på invandring i Sverige (de är faktiskt en ansenlig del kan jag meddela).

Häver man ur sig en sådan quisling kommentar som att svenskarna har en obefintlig rätt till ett eget land så ska man ut med huvudet före eftersom allt som kommer efteråt är irrelevant.
Citera
2025-04-06, 19:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuljude

För oss som inte har grottat ner oss i Aron Flam, så är det inte uppenbart vilken inställning som Flam har eller har haft till invandring till Sverige. Har Flams inställning till massinvandringen skiftat över tid?

Aron Flam skrev en bok där han, vad jag förstår, är djupt kritisk till, att den svenska regeringen under WWII prioriterade att hålla Sverige utanför kriget.
Citera
2025-04-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oikofilen
Häver man ur sig en sådan quisling kommentar som att svenskarna har en obefintlig rätt till ett eget land så ska man ut med huvudet före eftersom allt som kommer efteråt är irrelevant.

Rätten är obefintlig, så som inte idag iaktagen. Jag har extremt svårt att se att Aron skulle ha någon annan åsikt än att svenskar har rätt till Sverige. Det skulle gå direkt emot allt han har sagt under de senaste åren. Killen är konsekvent emot massinvandring och islam. Även om du skulle hitta ett eller två citat som skulle antyda om motsatsen så hittar du 100 mot massinvandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
För oss som inte har grottat ner oss i Aron Flam, så är det inte uppenbart vilken inställning som Flam har eller har haft till invandring till Sverige. Har Flams inställning till massinvandringen skiftat över tid?

Aron Flam skrev en bok där han, vad jag förstår, är djupt kritisk till, att den svenska regeringen under WWII prioriterade att hålla Sverige utanför kriget.

Aron Flam skrev en bok där han sa att det svenska folket hade blivit missledda om hur de hade agerat under andra världskriget. Det är en avsevärd skillnad mellan att vara neutral, vilket är det som i alla fall jag fick lära mig i skolan att Sverige var, och vad som faktiskt skedde. Ett exempel på något som framkommer i boken är hur mycket från judar och andra riksbanker stulet guld som Sverige tog emot, väl medvetna om dess ursprung, i utbyte mot järnmalm som påtagligt förlängde kriget.

Jag har inte följt hela Arons karriär. Det är möjligt att han har haft en fas i tonnåren där han har drivit på för fri invandring, men det var i så fall väldigt lång tid sedan. Nu är han en synnerligen aktiv röst mot massinvandring och islam. Det är fan bara att läsa vad han skriver antingen på X eller i poddform. Han är inte direkt diskret med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in