Citat:
Ursprungligen postat av
Oikofilen
Häver man ur sig en sådan quisling kommentar som att svenskarna har en obefintlig rätt till ett eget land så ska man ut med huvudet före eftersom allt som kommer efteråt är irrelevant.
Rätten är obefintlig, så som inte idag iaktagen. Jag har extremt svårt att se att Aron skulle ha någon annan åsikt än att svenskar har rätt till Sverige. Det skulle gå direkt emot allt han har sagt under de senaste åren. Killen är konsekvent emot massinvandring och islam. Även om du skulle hitta ett eller två citat som skulle antyda om motsatsen så hittar du 100 mot massinvandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
För oss som inte har grottat ner oss i Aron Flam, så är det inte uppenbart vilken inställning som Flam har eller har haft till invandring till Sverige. Har Flams inställning till massinvandringen skiftat över tid?
Aron Flam skrev en bok där han, vad jag förstår, är djupt kritisk till, att den svenska regeringen under WWII prioriterade att hålla Sverige utanför kriget.
Aron Flam skrev en bok där han sa att det svenska folket hade blivit missledda om hur de hade agerat under andra världskriget. Det är en avsevärd skillnad mellan att vara neutral, vilket är det som i alla fall jag fick lära mig i skolan att Sverige var, och vad som faktiskt skedde. Ett exempel på något som framkommer i boken är hur mycket från judar och andra riksbanker stulet guld som Sverige tog emot, väl medvetna om dess ursprung, i utbyte mot järnmalm som påtagligt förlängde kriget.
Jag har inte följt hela Arons karriär. Det är möjligt att han har haft en fas i tonnåren där han har drivit på för fri invandring, men det var i så fall väldigt lång tid sedan. Nu är han en synnerligen aktiv röst mot massinvandring och islam. Det är fan bara att läsa vad han skriver antingen på X eller i poddform. Han är inte direkt diskret med det.