2025-04-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Daddy issues har jag inte. Har en väldigt bra pappa. Och även en väldigt bra mamma.

Omogen på det sättet att jag alltid sett till mitt eget bästa, absolut det kan jag hålla med om. En försvarsmekanism som handlar om att jag vägrar bli huggen i ryggen igen, men tänker inte sitta här och grina över trauman och dra nån snyfthistoria. Jag har absolut varit omogen. Jobbar på den stenhårt och ser förbättringar både jag och min terapeut.

Du är en sådan där tjej man bara vill knulla bakom din killes rygg för att han är en tönt och du njuter över att få känna makten över att du knullar vem du vill när du vill.

Du vill inte bli ägd utan gatan äger dig.

Du måste inse att du tillhör gatan och släppa den där tönten.
Citera
2025-04-06, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Fast det där du räknar upp borgar inte i sig för ett bra förhållande.

Det som räknas är hur han mår i ditt sällskap. Har han hängt upp sig på de där relativt ytliga sakerna så är han ändå på fel spår och bör ta sig i kragen.

Han behöver någon som är glad i hans sällskap och som uppskattar honom.

Tycker jag och jag är själv tjej.

Ta honom du då
Citera
2025-04-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nej, det kan man inte. Har man varit otrogen (vilket innebär mer saker än bara sex, kyssar eller intimt umgänge - för mig är otrohet även i tankar och blickar.) då har man svikit partnerskapet och kan aldrig bli insvuren igen.

Och i vilken drömvärld lever du i?

Tror du att det finns någon som aldrig är otrogen i tanken ens?

Eller kan njuta av en annan människas skönhet och karisma trots att man är ihop med någon och älskar den personen?

Missbrukar RomComs to much!?
Citera
2025-04-06, 19:34
Medlem
Citat:
Jag har inte varit en bra flickvän. Inte vetat vad jag velat och bara tagit allt som de kommer. Vi har haft mkt ups and downs.

Jag har varit otrogen två ”gånger”. Hängde med en snubbe när jag var utomlands och otrogen två tillfällen och sedan när jag och min pojkvän hade de svajigt och ja inte visste va ja ville träffade ja en annan och var otrogen och reste iväg med honom två tillfällen.

Sämsta flickvännen ever, I know.

Min pojkvän vill fortfarande att det ska bli vi igen. Jag ser dock ingen förbättringspotential då han inte kan släppa det (förståeligt dock) och vi kommer inte framåt med nånting.

Jag ska såklart vara ”tacksam” att han vill ge mig en ny chans. Men om det inte blir bättre mellan oss är det väl ändå inte lönt?

Bör jag vänta på att han inser att han aldrig kommer kunna släppa det eller borde jag ge han en knuff i rätt riktning?

Säg som det är. Ärligheten kanske kan få honom att börja tänka lite mer rationellt.
Citera
2025-04-06, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Du är en sådan där tjej man bara vill knulla bakom din killes rygg för att han är en tönt och du njuter över att få känna makten över att du knullar vem du vill när du vill.

Du vill inte bli ägd utan gatan äger dig.

Du måste inse att du tillhör gatan och släppa den där tönten.

Ingen jag har varit med har vetat att jag har pojkvän.

Min pojkvän har inte vetat att ja varit otrogen. Tills han råkade se ett sms cirka ett år senare
Citera
2025-04-06, 19:36
Avslutad
Citat:
Självklart.

ALLA ska göra slut vid en otrohet.

Alltid.

Sedan kan man se om man kan hitta tillbaka till varandra.

Men otrohet ska alltid innebär att man flyttar isär och gör slut.

Sedan får man se om det går att reparera.

Aa vi gjorde slut
Citera
2025-04-06, 19:40
Medlem
Varför är alla såna här trådar likadana?

1. TS berättar om något dåligt den gjort.
2. Folk bekräftar att TS har agerat dåligt.
3. TS går i försvar och blir tilltagande otrevlig.

?

OnT: Ja, lämna varann. Fundera på vad som driver dig att vara otrogen, jobba på den biten och sök sen ny lycka med ny person.
Citera
2025-04-06, 19:42
Bannlyst
Lär dig livets svåra gåta.
Älska, glömma och förlåta..

Av en händelse dök det citatet upp precis när jag läst igenom tråden :P
Citera
2025-04-06, 19:43
Medlem
Citat:
Har sagt de till honom. Tror problemet är att han tycker ja har så mycket potential.

Jag är väldigt attraktiv, petite, hans drömtjej i sängen, jag tjänar otroligt bra och är utöver mina impulsiva beteenden / destruktiva beteenden väldigt smart och högt intellekt.

Vill inte såra honom, har redan gjort det tillräckligt.

Du kan bli tillsammans med mig och så har vi ett öppet förhållande. Vill du knulla runt ger jag dig friheten
Citera
2025-04-06, 19:54
Medlem
Citat:
Och i vilken drömvärld lever du i?

Tror du att det finns någon som aldrig är otrogen i tanken ens?

Eller kan njuta av en annan människas skönhet och karisma trots att man är ihop med någon och älskar den personen?

Missbrukar RomComs to much!?
Jag har samma åsikt som "Cheddarjoe" om vad otrohet är, hoppas vi är fler.
Citera
2025-04-06, 20:05
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Varför tillåter du att han håller dig som en hund i koppel, när du inte ens verkar gilla honom? Får du ut något av att vara "dåliga flickvännen", som behöver straffas?
Kan mycket väl ser framför du hur du är otrogen mot honom igen, och bortförklarar det med att han ändå är så elak och kontrollerande.
Citera
2025-04-06, 20:07
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Jag har inte varit en bra flickvän. Inte vetat vad jag velat och bara tagit allt som de kommer. Vi har haft mkt ups and downs.

Jag har varit otrogen två ”gånger”. Hängde med en snubbe när jag var utomlands och otrogen två tillfällen och sedan när jag och min pojkvän hade de svajigt och ja inte visste va ja ville träffade ja en annan och var otrogen och reste iväg med honom två tillfällen.

Sämsta flickvännen ever, I know.

Min pojkvän vill fortfarande att det ska bli vi igen. Jag ser dock ingen förbättringspotential då han inte kan släppa det (förståeligt dock) och vi kommer inte framåt med nånting.

Jag ska såklart vara ”tacksam” att han vill ge mig en ny chans. Men om det inte blir bättre mellan oss är det väl ändå inte lönt?

Bör jag vänta på att han inser att han aldrig kommer kunna släppa det eller borde jag ge han en knuff i rätt riktning?

Det enda rätta du kan göra nu, som det luder du är, vore att göra slut med honom för hans eget bästa.
Han verkar vara en typisk svenne cuckold som inte kastat ut dig på gatan där du hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in