2025-04-06, 18:52
Medlem
Fast det låter ju ändå som att du inte är nöjd med förhållandet om du är otrogen. Så för er bådas skulle borde ni göra slut eller åtminstone ta en paus och se om ni kommer över varandra. Nu känns det ju mer som om han är desperat och försöker hålla fast vid dig för att du har ett högre värde på dejtingmarknaden, dvs du kan få någon bättre som gör dig lycklig på riktigt. Eller så har du ett tema med obearbetade trauman som ständigt återkommer för att du inte kan processa dessa.
Citera
2025-04-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Han är en mes och har du inte eips eller dylikt så ska du inte ingå i ett förhållande.
Can't make a hoe a housewife, sorry.

eips?
Citera
2025-04-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast det låter ju ändå som att du inte är nöjd med förhållandet om du är otrogen. Så för er bådas skulle borde ni göra slut eller åtminstone ta en paus och se om ni kommer över varandra. Nu känns det ju mer som om han är desperat och försöker hålla fast vid dig för att du har ett högre värde på dejtingmarknaden, dvs du kan få någon bättre som gör dig lycklig på riktigt. Eller så har du ett tema med obearbetade trauman som ständigt återkommer för att du inte kan processa dessa.

Daddy Issues.

Jo, en som både vill ha kakan och äta den.

En omogen liten dam.
Citera
2025-04-06, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det är tufft när man hamnar i en sådan situation. Man ser alla fantastiska sidor partner har men tvingas samtidigt leva med alla svängningar upp och ned. Om du har de egenskaper som du säger så talar vi plötsligt om att du är en kvinna på tusen. Det finns många vackra, många som är bra i sängen, många som tjänar bra, många som är smarta etc. Men ytterst få kombinerar alla dessa attribut, och de som gör det och ändå är singlar är så ovanliga att de knappt existerar.

Ja, sen har ja såklart mina dåliga sidor också. Men de förstås säkert redan
Citera
2025-04-06, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Han är en mes och har du inte eips eller dylikt så ska du inte ingå i ett förhållande.
Can't make a hoe a housewife, sorry.

Vadå så om man har Eips så är de ok?
Citera
2025-04-06, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det jag tycker låter bra är att du arbetar med dig själv och har kommit till insikt. Cred till dig där. Det som dock inte låter bra är att han fortfarande inte har förlåtit dig och det måste han göra för att ni ska kunna gå vidare. Med förlåta, då menar jag VERKLIGEN förlåta. Han måste i princip tänka och känna som att det du har gjort aldrig har hänt. Du måste ställa det kravet på honom. Kan han inte det, då har ni ingen framtid ihop. Han kan inte säga att han vill att ni ska försöka igen, att han vill ha dig och sedan sätta dig i kedjor. Det kommer aldrig att fungera. En relation bygger på förtroende. Förtroende har man eller så har man det inte. Det finns ingen skala. Förtroende är svart/vitt. Ni två behöver reda ut detta ordentligt.

// CC

Efter hur lång tid ungefär kan man ställa det kravet? Det handlar ju endast om några månader nu
Citera
2025-04-06, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Du ska lämna honom och sedan leva ensam resten av ditt liv, äckel.

Soft, slipper jag betala skatt då också eller?

Kan väl lika gärna ta mitt liv eller sättas i fängelse? Om man nu inte får en chans här i livet till att bättra sig.
Citera
2025-04-06, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Daddy Issues.

Jo, en som både vill ha kakan och äta den.

En omogen liten dam.

Daddy issues har jag inte. Har en väldigt bra pappa. Och även en väldigt bra mamma.

Omogen på det sättet att jag alltid sett till mitt eget bästa, absolut det kan jag hålla med om. En försvarsmekanism som handlar om att jag vägrar bli huggen i ryggen igen, men tänker inte sitta här och grina över trauman och dra nån snyfthistoria. Jag har absolut varit omogen. Jobbar på den stenhårt och ser förbättringar både jag och min terapeut.
Citera
2025-04-06, 19:08
Medlem
Hoppas du trollar ☹️
Citera
2025-04-06, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame

Tror vi båda är rädda för att gå vidare och ångra oss. Han är rädd för att aldrig hitta någon som mig, jag är rädd för att aldrig hitta någon som honom.

Men han vet inte ännu om han kan släppa min otrohet, och jag har inte kommit fram till om jag kan leva med andra saker som finns i hans liv.

Har nog absolut satt mig själv på en pedestal. Att han ska va tacksam som har mig då han ex har barn, är äldre osv som gör att han har svårare att hitta nån i min ”liga”. De va en slump att han å ja hittade varandra. Vi har sjukt olika liv från början. Han har redan gjort sin livsresa och jag är i början av min.
Citera
2025-04-06, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Hoppas du trollar ☹️

Tyvärr inte vännen
Citera
2025-04-06, 19:13
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat: