Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Det är ingen plåga att betala ett restaurangbesök för man har pengar så att det inte gör vare sig till eller från.
Då kan kvinnorna vara med och betala för notan lika med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
journeyman2k
Hur kommer det sig att en redig karlakarl som du själv umgås med så mycket simps så att du upplever såna situationer som vanliga? Vad för slags saker är det du försöker skänka till din omgivning som kvinnorna vägrar att ta emot?
Självklart umgås jag ibland med simpar av olika skäl, det kan vara grannar, släkt, kollegor och andra som man inte direkt väljer på samma sätt som de närmaste vännerna. I ett fall ville jag ge bort lite matvaror som jag själv hade köpt till ett par. Jag tyckte att de kunde testa att äta något annat än deras rutinmässiga käk. Det gillade inte husfrun till skillnad från mannen, han som alltså inte hade någon talan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nico77
Vi slipper sitta och oroa oss för att vara alfa, beta eller något annat, då vi lever på ett plan ovan alla världsligheter.
Du borde oroa dig mer. De som är beta brukar få dela med sig av sina resurser till de som är alfa. I många parrelationer så är det kvinnan som är alfa och mannen som är beta. Att du kallar dig för elit tror jag mest är en förnekelsestrategi. Du nyttjar troligen en sådan då du måste tigga om lov från din fru för att få gå och köpa lite lördagsgodis, när du har varit snäll och betalat för alla räkningar och hennes besök på skönhetssalongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Snarare rejält töntigt och klent att gå runt och inbilla sig att man skulle vara mer värd...alltid ha rätt enkom baserat på sitt kön, eller ha "rättigheter" över andra ..etc...som ingår i den patriarkala normen för en man, det som du verkar stå för här.
Det låter som om du just beskrev en genomsnittlig radikalfeminist.