2025-04-03, 09:31
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror inte feminismen brydde sig ett skit om modet för män på 70 talet.

Feminister uppmuntrade män att bli vettigare samarbetspartners till kvinnor.
Ex. hjälpa till med barn och hem så även kvinnor kunde ha möjligheter jobba med något annat och tjäna pengar etc...

Och kvinnor ratar inte alls män som tar detta ansvar, tvärtom.
Det måste vara trevligt att bara se det man vill se och bortse från allt annat likt en struts.

Det är precis därför kvinnor inte kan själva utan behöver en man som lever i verkligheten
Citera
2025-04-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det måste vara trevligt att bara se det man vill se och bortse från allt annat likt en struts.

Det är precis därför kvinnor inte kan själva utan behöver en man som lever i verkligheten

Vad exakt är det kvinnor "inte kan själva"?
men som jag då antar du menar...män skulle "kunna själva"?
och vem här lever mest i verkligheten?
Feminister som anser att ansvaret och arbetet med barn och hem ska vara en delad uppgift för båda könen, eller de som anser att det är skitsaker som bör skötas gratis av en liten fru? så man själv kan slippa?
Senast redigerad av Merapi 2025-04-03 kl. 09:44.
Citera
2025-04-04, 23:18
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är ingen plåga att betala ett restaurangbesök för man har pengar så att det inte gör vare sig till eller från.
Då kan kvinnorna vara med och betala för notan lika med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Hur kommer det sig att en redig karlakarl som du själv umgås med så mycket simps så att du upplever såna situationer som vanliga? Vad för slags saker är det du försöker skänka till din omgivning som kvinnorna vägrar att ta emot?
Självklart umgås jag ibland med simpar av olika skäl, det kan vara grannar, släkt, kollegor och andra som man inte direkt väljer på samma sätt som de närmaste vännerna. I ett fall ville jag ge bort lite matvaror som jag själv hade köpt till ett par. Jag tyckte att de kunde testa att äta något annat än deras rutinmässiga käk. Det gillade inte husfrun till skillnad från mannen, han som alltså inte hade någon talan.
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Vi slipper sitta och oroa oss för att vara alfa, beta eller något annat, då vi lever på ett plan ovan alla världsligheter.
Du borde oroa dig mer. De som är beta brukar få dela med sig av sina resurser till de som är alfa. I många parrelationer så är det kvinnan som är alfa och mannen som är beta. Att du kallar dig för elit tror jag mest är en förnekelsestrategi. Du nyttjar troligen en sådan då du måste tigga om lov från din fru för att få gå och köpa lite lördagsgodis, när du har varit snäll och betalat för alla räkningar och hennes besök på skönhetssalongen.
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snarare rejält töntigt och klent att gå runt och inbilla sig att man skulle vara mer värd...alltid ha rätt enkom baserat på sitt kön, eller ha "rättigheter" över andra ..etc...som ingår i den patriarkala normen för en man, det som du verkar stå för här.
Det låter som om du just beskrev en genomsnittlig radikalfeminist.
Citera
2025-04-05, 08:31
Medlem
Jag tror inte man kan säga att den svenska mannen är kuvad av kvinnor.

Dock så är han extremt dum som låter personer från andra länder kuva honom. Han har kuvat sig själv. Han tycker dock att han gjort ett ärorikt offer.

Han låter män komma från andra länder och bryta ner kvinnorna i detta land så fler blivit mental sjuka.
Dessa kvinnor börjar hata alla män och hela landet får stora problem.
Citera
2025-04-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror inte man kan säga att den svenska mannen är kuvad av kvinnor.

Dock så är han extremt dum som låter personer från andra länder kuva honom. Han har kuvat sig själv. Han tycker dock att han gjort ett ärorikt offer.

Han låter män komma från andra länder och bryta ner kvinnorna i detta land så fler blivit mental sjuka.
Dessa kvinnor börjar hata alla män och hela landet får stora problem.
Skulle säga extremt gnällig. Allt är någon annans fel. Kvinnors fel, invandrares fel, sossarnas fel, bögarnas fel.
Det viktigaste för den svenska mannen är att förlägga skuld utanför sig själv. Rätt osexigt om du frågar mig.
Citera
2025-04-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle säga extremt gnällig. Allt är någon annans fel. Kvinnors fel, invandrares fel, sossarnas fel, bögarnas fel.
Det viktigaste för den svenska mannen är att förlägga skuld utanför sig själv. Rätt osexigt om du frågar mig.

Ja. Situationen som har uppstått har uppstått för att svensken är ointresserad av hur samhället ska organiseras politik, religion, filisofi det den bryr sig om är sina egna pengar kortsiktigt köpa sig fin bil, ny mobiltelefon andra materialla saker. Samhällets organisation och utveckling har överlåtits till någon annan oh man bryr sig inte.

Om man tror att man är "kuvad" av någon annan så beror det på att man är en loser som på något sätt har gjort fel som har låtit sig "kuvas" och man har alla möjligheter att ändra på situationen.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-04-05 kl. 17:28.
Citera
2025-04-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Då kan kvinnorna vara med och betala för notan lika med andra ord.

Du kanske kan förmå någon kvinnor i Sverige att dela på notan men det funkar inte i resten av världen.

Om du vill ha en värld där kvinnor är kvinnliga och män är manliga så kan du inte samtidigt kräva att de ska dela på notan.
Citera
2025-04-05, 20:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Om du vill ha en värld där kvinnor är kvinnliga och män är manliga så kan du inte samtidigt kräva att de ska dela på notan.
Jo, jag kan kräva vad jag vill.
Citera
2025-04-05, 20:48
Bannlyst
Citat:
Män köper saker åt kvinnor, går ned på knä och friar för kvinnor, bjuder kvinnor på allt möjligt i nattlivet med mera. Många män mäter sitt eget värde i vad kvinnor tycker om dem och hur många kvinnor de får ligga med. Jag menar att det här är vad som gör män så maktlösa och följaktligen varför kvinnligt tänkande har fått löpa amok i PK-feminismens Sverige.

Många män är totala simpar som helt viljelöst har sista ordet i varje diskussion med sin fru eller flickvän. Dessa sista ord är "ja älskling" och likt en kuvad zombie går den svenske mannen med på allt möjligt bara för att bli omtyckt av kvinnan. Man kan fråga sig varför. Personligen tror jag att det har att göra med den "manliga" attityden att en mans värde mäts i om han får ligga eller inte. Man som får ligga är bra och beundransvärd; man som inte får ligga är föraktlig och en incel. Man kan dock fråga sig vad män egentligen tjänar på detta tänkande. För att få ligga som man så måste man ha en kvinna (om man nu inte är HBTI++) som går med på att ligga. Man kan förstås alltid diskutera om kvinnor ställer alldeles för orimliga krav på män för att få ligga, men det är i slutänden männen själva som väljer om de vill bli tofflor eller inte.

Sex med kvinnor är inte som vatten, syre eller kalorier. Man dör inte om man blir utan detta. Tittar man på hur många män beter sig så kan man dock lätt få det intrycket. Män går med på att acceptera kvinnors synsätt på världen, se på kvinnor som ofelbara prinsessor samt inte minst agera vita riddare som trycker ned män som går emot det rådande narrativet. Dessa vita riddare är dock inte mycket att hänga i julgranen, för en man som gör allt för något så simpelt som att få ligga är ändå inte mycket värd. Troligen är han svag i köttet även i många andra avseenden, och faller lätt för grupptryck.

På internet i olika diskussioner om dejting så finns det en massa betafjantar som försöker verka tuffa och skriva "klart att mannen ska betala". Varför detta är klart är dock oklart (om ordleken tillåts). Vad är det som säger att mannen ska betala för att kvinnan och mannen träffas och tar en fika till exempel? Bara för att de växte upp med en betafjant till pappa som alltid betalade, och inte vet bättre? Samma vita riddare kommer ofta till undsättning de få gånger en man vågar ha fräckheten att gå emot en kvinna i debatten.

Kanske beror det på bristande testosteron till viss del. Testosteron leder till att man blir mer frihetlig och mindre konformistisk. Våra dricksvatten är fullpumpade med östrogener, mycket av maten är också full av östrogener så många av de svenska männen är nästan någon form av transor ändå.

Hur många män skulle våga stå på sig mot en kvinna på Linkedin? Nästan alltid så är alla män jätterädda för drev, troligen för att dessa män är kraftlösa kontorsråttor som aldrig någonsin skulle orka med att bära stålbalkar på något bygge. Att bli av med kontorsjobbet skulle tvinga dessa betafjantar ut från sin trygga zon och ut i det okända. De skulle få jobba på platser där man man måste bära tungt, använda sina muskler och kanske till och med dö på jobbet. För min del skulle jag kunna jobba på ett ställe där döden stirrar mig i ögat, men jag skulle aldrig lägga dessa surt förvärvade pengar på en otacksam prinsessa på ärten som tror att hon ska få en massa gratisluncher bara för att hon har en fitta.

Det är lätt att bli arg på kvinnor, men i någon mån tycker jag att det är männen själva som bär skulden. När jag går på gym och tränar så är det nästan bara jag och en massa blattar där. Dessa är väl de enda männen i det här landet som har en ryggrad kvar och inte har blivit totalt förtofflade. Visserligen har de ofta en totalt efterbliven attityd i andra avseenden (vill börja bråka om man tittar på dem typ) men de verkar inte vara så totalt svaga och töntiga som svenska män. Själv skäms jag över att vara den ende svenske mannen där. De flesta andra svenska män i min ålder är väl fullt upptagna med att spela dataspel och smygkolla på porr eller blir hunsade av sin kvinna till att gå och handla onödig skit på IKEA.

Det finns inget så ostoppbart som en stark man som skiter i vad kvinnor tycker. Att söka kvinnors bekräftelse är många mäns akilleshäl, och nu verkar det som att fler och fler män inser detta, Många män spelade med i allt i från feminism och flyktingmottagande, officiellt för att de var "goda", men inofficiellt förmodligen för att de var så svaga i köttet att de var rädda för att deras sambo skulle sexstrejka om de hade fel människosyn. Vi ser hur bra det blev, och nu har framför allt fler och fler män börjat vakna upp från PK-fjantandet. PK-samhället gav oss vuxna män som lekte ensamkommande barn och en stor våg av gruppvåldtäkter. En och annan kvinna har väl också insett att detta kanske inte blev så bra som de trodde, och nu när SD är så stora så börjar det bli mer accepterat även bland kvinnor att gå utanför värdegrundskorridoren. SD är skit enligt mig, men det är en annan diskussion. Det som jag vill lyfta är den metapolitiska jordbävningen som har satts i rullning.

Diskussion:
Var tror du att Sverige skulle vara idag om män bara började acceptera att de inte behöver vara omtyckta av kvinnor?
Vad tror du händer när män uppmanar sina kvinnor att sexstrejka om de inte gillar läget?
Handlar den ökande gruppen med incels åtminstone delvis om att många män hellre är oknullade än att böja sig för kvinnors nycker?
Borde män vara mindre rädda för att bli incels?
Drivs vita riddare och manliga feminister av idealism eller är det bara ett simpelt trick för att få ligga?

Ni män som är rädda för vad frun/sambon/flickvännen ska tycka om ni vågar säga något hon inte gillar; är hon verkligen så bra i sängen att det är värt det?

Orkade inte läsa allt men ja, grattis. Har du inte märkt detta förrän nu?
Citera
2025-04-05, 21:08
Medlem
Citat:

Grattis till dig. Hur många kvinnor har du bjudit på dejt och tvingat dela på notan med dig hitintills? Jag gissar på att det är ingen.
Citera
2025-04-05, 21:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:

Ja, hemma i den ensamma soffan kan du göra det. Ute i samhället är det dock vi kvinnor som håller er i kopplet.
Citera
2025-04-05, 22:09
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Har du inte märkt detta förrän nu?
Mer eller mindre så levde jag i förnekelse innan.
Citat:
Grattis till dig. Hur många kvinnor har du bjudit på dejt och tvingat dela på notan med dig hitintills? Jag gissar på att det är ingen.
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ja, hemma i den ensamma soffan kan du göra det. Ute i samhället är det dock vi kvinnor som håller er i kopplet.
Jag kan kräva det och om det betyder att jag sitter i soffan i stället för att gå på simprunda så får det bli så.

Att andra män låter kvinnor hålla dem i kopplet är tragiskt, men jag behöver inte bli som dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in