2025-04-05, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
-att uppmärksamma hur vanligt det är med vuxna som agerar sexuellt mot barn
-att förhindra och försvåra för gäddor att nå fram till riktiga barn och försöka förmå dom att söka hjälp
-Samt att nå ut till gäddornas eventuella offer och ge dom upprättelse

Saxar du rakt av från den nya policyn nu Bertan?! Intressant! Det är tydligen högsta sekretess vad som mer precist ingår i den nya policyn för oss utanför den inre kärnan. Det enda vi förstått är att den nya policyn ska tydligen revolutionera Dumpen Media Group AB enligt dess styrelse!
Citera
2025-04-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
-att uppmärksamma hur vanligt det är med vuxna som agerar sexuellt mot barn
-att förhindra och försvåra för gäddor att nå fram till riktiga barn och försöka förmå dom att söka hjälp
-Samt att nå ut till gäddornas eventuella offer och ge dom upprättelse

Och allt det där är de 100% säkra på?
Finns det en möjlighet att personen i fråga inser att det är omöjligt att en fjortis vill ses och förstår att det är en vuxen i den andra änden . Helt enkelt ägnar sig åt rollspel.
Om de är helt säkra vilket jag inte tror att de alltid är, kan de alltid ringa och säga vi har ögonen på dig. Omöjligt?

Jag tror medvetenheten att det finns vuxna som förgriper sig på barn är väldigt utbredd.
Inga barn har räddats ( ett verklighetsfrånvänt antagande, saknas bevis)
Och hur många offer har redovisats?
Det hela bygger på en massa lösa antaganden som folk slukat med hull och hår
Senast redigerad av Dusapa 2025-04-05 kl. 10:08.
Citera
2025-04-05, 10:11
Medlem
Jag tycker att dumpen är övervägande positivt, har man en grov chatt med en minderårig, skickar massa dickpicks och åker till platsen så är det ju ganska solklart att hänga ut enligt mig.. men raketmannen åkte ju faktiskt aldrig till platsen utan dom kom till hans jobb.. Finns en annan snubbe som dom lurade ut för dom var intresserad av att att köpa hans bil.. Just dessa fall tycker jag är tveksamma...

Åker man inte till platsen tycker jag faktiskt inte man förtjänar att få sitt liv förstört.. utan en varning kanske vi har koll på dig eller nåt..
Citera
2025-04-05, 10:39
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Jag tycker att dumpen är övervägande positivt, har man en grov chatt med en minderårig, skickar massa dickpicks och åker till platsen så är det ju ganska solklart att hänga ut enligt mig.. men raketmannen åkte ju faktiskt aldrig till platsen utan dom kom till hans jobb.. Finns en annan snubbe som dom lurade ut för dom var intresserad av att att köpa hans bil.. Just dessa fall tycker jag är tveksamma...

Åker man inte till platsen tycker jag faktiskt inte man förtjänar att få sitt liv förstört.. utan en varning kanske vi har koll på dig eller nåt..

Ja samt att fiskaren fullständigt tjatade ner honom om att ses, han hade ju som han nämde i chatten ångrat sig angående att ses. Anser att det ska vara Gäddan som är drivande och inte tvärtom.
Citera
2025-04-05, 10:51
Medlem
EnZachriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Du får väl fortsätta att utforska mysteriet

Jo, men fler borde vara intresserade att nysta i det här. Tidigare var till exempel hanrej ett skällsord, idag är det en näst intill accepterad perversion. Varför var det ett skällsord, jo för att det helt enkelt inte går hålla på så. Bättre då att ägna sig åt annat, det som kallas sublimering i den sexfixerade fruedianska psykologin. Det har ofta sagts inom just freudiansk psykologi att människan ska sublimera sina (sexuella) drifter: lägg dem i arbetet, gör något produktivt av skammen!

Förstår du nu hur pedofili och andra perversioner kan hänga ihop med en ekonomisk kris (och för den delen med AI)? Speciellt i ett land som fortfarande bygger på luthersk arbetsmoral, även om denna förvanskats (arbete hemifrån, meningslösa arbetsuppgifter osv.)

Det är därför kristendomen kommer bli nödvändig igen. Det går inte att leva som fattig i dagens samhälle, där medelklassmänniskan till och med ser ner på personer som köper kläder på Jula. Men kristendomen tillåter en samexistens mellan både fattiga och rika.

Men allt detta framstår säkert som galet. Du är säkert en rik karl. Dig rubbar ingen.
Senast redigerad av EnZachris 2025-04-05 kl. 11:25.
Citera
2025-04-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda

När Dumpen kör rollen som pedofilmamman så är det mycket positivt men det här med att dryga ut med chattrunkare blir inget vidare. Håller med dig om att #588 borde fått en varning men att sabba hela hans familj är inte proportionerligt fast nu är ju Smilla Larsson bödel/domare, hela köret och resultatet är väntat. Man hade antagligen gjort samma sak med hennes bakgrund men det måste finnas nån jävla spärr.

Jag tror att Smillas koncept håller i rätten men egentligen så spelar det ingen roll då hon kommer fortsätta oavsett utfall. Kronofogden får bara mer på sitt bord men det skiter Smilla i.

Har god lust att sitta som åhörare under rättegången och räkna hur många gånger Smilla säger "barn" vilket kommer vara tresiffrigt.
Citera
2025-04-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Så det e okej om någon kommer hem till dej o konfronterar dej för det du gör på Telegram som inte är helt lagligt?

Om den någon är polisen kanske!

Men viktig poäng! Kan inte mer än hålla med. Lika mycket som jag hatar pedofiler. Tycker Dumpen kunde hanteras på ett enklare och bättre sett.

Som ett exempel!

Otroligt mycket av de nya gäddorna verka komma in av tips?

Det vill säga riktiga personer som har riktiga case.
Varför hjälper inte dumpen dom med att sätta dit dom istället? Troligtvis har dom blivit anmälda och friade och så slängs dom till dumpen för en offentlig pöbel.

Där tycker jag det går fel. Dumpen pratar om att dom vill upplysa ett samhälls problem men dom agerar borde fångande och dömande. Det är farligt.

Inte för att det skulle hända och skulle aldrig existera och kommer inte hända. Men influencers och journalister eller kalla vad du vill har ett ansvar över sina följare.

Hade jag haft 3 miljoner följare och skrivit dåliga saker om privat personer(obs ej kända) så hade jag blivit stämd?

Jag tycker dumpen tänjer på gränserna jag är bara rädd att hur länge kan dom gömma sig under sin kappa och säga att dom gör en bra sak?

Varje kritik dom får svarar dom alltid med ”Men vi räddar ju barn”.

Kritik dom får har dom inte kunnat motbevisa utan det har gått till sånna gränser att dom ljuger istället.

Som sak gillar jag dumpen. Som företag tycker jag dom är kass.
Citera
2025-04-05, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnZachris
Jo, men fler borde vara intresserade att nysta i det här. Tidigare var till exempel hanrej ett skällsord, idag är det en näst intill accepterad perversion. Varför var det ett skällsord, jo för att det helt enkelt inte går hålla på så. Bättre då att ägna sig åt annat, det som kallas sublimering i den sexfixerade fruedianska psykologin. Det har ofta sagts inom just freudiansk psykologi att människan ska sublimera sina (sexuella) drifter: lägg dem i arbetet, gör något produktivt av skammen!

Förstår du nu hur pedofili och andra perversioner kan hänga ihop med en ekonomisk kris (och för den delen med AI)? Speciellt i ett land som fortfarande bygger på luthersk arbetsmoral, även om denna förvanskats (arbete hemifrån, meningslösa arbetsuppgifter osv.)

Det är därför kristendomen kommer bli nödvändig igen. Det går inte att leva som fattig i dagens samhälle, där medelklassmänniskan till och med ser ner på personer som köper kläder på Jula. Men kristendomen tillåter en samexistens mellan både fattiga och rika.

Men allt detta framstår säkert som galet. Du är säkert en rik karl. Dig rubbar ingen.

Ja galna konspirationsteorier av någon som är asexuell /frigid och historielös. Med det sagt så är pedofili i sig inte heller sex. Sex bygger på samtycke. Jag är rik genom arbete , men hinner också knulla runt. Vi kan ju ta USA och de högerkristna med dina medeltida värderingar som exempel och konstatera att de ställt till med ekonomisk kris i hela världen, inte bara i USA. De kanske alla är pedofiler eftersom det nu är en kris orsakad av pappskallarna som röstade på Trump. Har du trollat färdigt eller är det något mer du inte förstår??
Citera
2025-04-05, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Om den någon är polisen kanske!

Men viktig poäng! Kan inte mer än hålla med. Lika mycket som jag hatar pedofiler. Tycker Dumpen kunde hanteras på ett enklare och bättre sett.

Som ett exempel!

Otroligt mycket av de nya gäddorna verka komma in av tips?

Det vill säga riktiga personer som har riktiga case.
Varför hjälper inte dumpen dom med att sätta dit dom istället? Troligtvis har dom blivit anmälda och friade och så slängs dom till dumpen för en offentlig pöbel.

Där tycker jag det går fel. Dumpen pratar om att dom vill upplysa ett samhälls problem men dom agerar borde fångande och dömande. Det är farligt.

Inte för att det skulle hända och skulle aldrig existera och kommer inte hända. Men influencers och journalister eller kalla vad du vill har ett ansvar över sina följare.

Hade jag haft 3 miljoner följare och skrivit dåliga saker om privat personer(obs ej kända) så hade jag blivit stämd?

Jag tycker dumpen tänjer på gränserna jag är bara rädd att hur länge kan dom gömma sig under sin kappa och säga att dom gör en bra sak?

Varje kritik dom får svarar dom alltid med ”Men vi räddar ju barn”.

Kritik dom får har dom inte kunnat motbevisa utan det har gått till sånna gränser att dom ljuger istället.

Som sak gillar jag dumpen. Som företag tycker jag dom är kass.

Tjenare Hatten! Så du tycker DaddyPutte's aktiebolag verkar lite rostigt i kanten vid första anblick. Ja Dumpen Media Group AB har allt sina fläckar kan man lugnt säga.

Vad beträffar tipsen så är det ingen förutom styrelsen själva som vet hur just "tipsfunktionen" fungerar.
Kan mycket väl gå till på sådant sätt att det är BPSara som tipsar om någon som anses uppfylla den nya policyns kriterier för att bli en potentiell gädda.
Eller så kan det vara DaddyPutte som tipsar om att någon har stannat och tittat när DaddyPutte fotar sin unga inneboende i olika ställningar i en skog. Det är mer än nog för att bli kvalificerad som en "gädda" enligt det nya policybeslutet. Se tex #575 "Det fiktiva barnet".
Citera
2025-04-05, 12:21
Medlem
EnZachriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja galna konspirationsteorier av någon som är asexuell /frigid och historielös. Med det sagt så är pedofili i sig inte heller sex. Sex bygger på samtycke. Jag är rik genom arbete , men hinner också knulla runt. Vi kan ju ta USA och de högerkristna med dina medeltida värderingar som exempel och konstatera att de ställt till med ekonomisk kris i hela världen, inte bara i USA. De kanske alla är pedofiler eftersom det nu är en kris orsakad av pappskallarna som röstade på Trump. Har du trollat färdigt eller är det något mer du inte förstår??

Det är nog du som inte förstår. Nåväl ska inte vara besvärlig med fler inlägg och frågor. Kör på i den här tråden. Det verkar gå som en dans för er.
Citera
2025-04-05, 14:32
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja du Bertil, vad är det egentligen för fel på dig?

Du säger att du är humanist och att du föraktar hur anhöriga trakasseras. Men ändå står du där i gruppen, skrattar och pekar finger.
Du är så motsägelsefull att jag knappt finner ord.

Gång på gång försvarar du Dumpen och deras ansvariga, samtidigt som du säger att du skulle ta avstånd om vissa saker kom fram. Sen när det väl gör det, med ganska tydliga bevis dessutom, då är det plötsligt okej, så länge ingen är dömd.
Som barnporren ansvarig utgivare blev påkommen med.

Man blir dessutom förbaskat trött på ditt eviga försvar om de i Gräv och att du inte är som dem. Du är inte ett dugg bättre än någon av dem som faktiskt gör något handgripligt.

Att stå bredvid i en grupp och skratta, heja på och applådera när någon slår sönder en annan, det är nästan lika illa som att vara den som svingar släggan.

(Det är en metafor, Bertil. Googla om du inte vet vad det betyder.)

Jag skulle nog tro att det finns en hel del skelett i den där organisationens garderober som ännu inte sett dagens ljus. Men bara av det vi redan vet så är det rätt obegripligt att de fortfarande har förtroende hos runt 4000 medlemmar.

Är det förresten faktiska medlemmar vi pratar om, eller har de räknat in stödmedlemmarna också? Jag har ju hört att vissa till och med registrerar sina husdjur.
Jag tror det där är samma fenomen som vi sett hur new-age-tomtar som nöjde sig med lite kristaller o rökelse som nu förenat sig med nynazister mot 5G och vaccin. I slutändan handlar det om individer som känner besvikna på att inte tas på allvar, psykisk ohälsa och en önskan om upprättelse. De skyldiga för deras bekymmer är förutom muslimer och hbtq är alla som inte särskriver och inte trivialiserar förintelsen.

Efter några öl kan dom ju lätt ryka ihop, men det är ofta glömt så fort en ny gädda publiceras.

Att inte Dumpen börjat sälja Foppatofflor och såna där långa kortbyxor med dumpentryck är för mig ett mysterium.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2025-04-05 kl. 14:35.
Citera
2025-04-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag tror det där är samma fenomen som vi sett hur new-age-tomtar som nöjde sig med lite kristaller o rökelse som nu förenat sig med nynazister mot 5G och vaccin. I slutändan handlar det om individer som känner besvikna på att inte tas på allvar, psykisk ohälsa och en önskan om upprättelse. De skyldiga för deras bekymmer är förutom muslimer och hbtq är alla som inte särskriver och inte trivialiserar förintelsen.

Efter några öl kan dom ju lätt ryka ihop, men det är ofta glömt så fort en ny gädda publiceras.

Att inte Dumpen börjat sälja Foppatofflor och såna där långa kortbyxor med dumpentryck är för mig ett mysterium.

De har ju faktiskt publicerat en barnbok så kan lova dig att Foppatofflor och långa kortbyxor med Dumpentryck är garanterat nästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in