2025-04-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Ja tycker själv det är fel att skriva på minnessidor och även om det inte är riktat till dom anhöriga så drabbar det dom likförbannat

Det handlar nog snarare om att ha koll på gäddorna än om att man ska trakassera anhöriga
Folket i gräv uppmanas att låta anhöriga få va ifred

Ytterst tama uppmaningar för syns skull.
Hur ska hånet mot gäddor i deras poddar uppfattas? Självklart leder det till trakasserier.
Det behöver man inte vara raketforskare för att förstå.
Citera
2025-04-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Tror sist jag mins Sara sa emot var för att hon blivit meddelad om någon som skrev på personens barns ridklubb eller något så det speglade illa emot henne. Sedan kan jag inte minnas något mer. Förutom de jätte längesedan där hon hotade med att gå ut pga antisemetismen och mer, men som vi vet stannade hon kvar.

https://holocaustremembrance.com/resources/arbetsdefinition-av-antisemitism
Bertil hävdar att det inte är så farligt och att det är en snäll grupp som inte begår några brott.
Antisemitism är olagligt och den frodas där. Även rasism och liknande.

"Mild skvaller grupp" var väl vad Bertil sa om gruppen.

Nu får man vara beredd på att det är en rätt hård jargong i gruppen med grova skämt om både gäddor och andra och klarar man inte det så får man hålla sig borta från gruppen

Sen är inte antisemitism i sig olagligt utan det är i då fall hets mot folkgrupp, du verkar uppenbarligen inte road utav jargongen där så jag föreslår att du håller dig borta från gräv om du tycker det är så hemskt

Sen bör nog det tas i en egen tråd i så fall då denna behandlar dumpen och inte om vissa inlägg i en privat telegramgrupp kan kategoriseras som hets mot folkgrupp eller ej
Citera
2025-04-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ja tycker själv det är fel att skriva på minnessidor och även om det inte är riktat till dom anhöriga så drabbar det dom likförbannat

Det handlar nog snarare om att ha koll på gäddorna än om att man ska trakassera anhöriga
Folket i gräv uppmanas att låta anhöriga få va ifred

"För det första så är dom int mina polare och för det andra så pågår det inte några trakasserier av anhöriga från grävs sida utan anhöriga lämnas ifred, det är tillomed en regel dom har"

Så det förekommer alltså trakasserier från gräv mot anhöriga.
Då är frågan varför sitter du och blåljuger?
Citera
2025-04-01, 20:32
Medlem
Citat:
För det första så är dom int mina polare och för det andra så pågår det inte några trakasserier av anhöriga från grävs sida utan anhöriga lämnas ifred, det är tillomed en regel dom har
Du menar att när din bögpolare Sommargay skickar brev by snigelpost till anhöriga med utdrag från dumpen o ni uppmuntrar de så är de mot reglerna ni har?
Citera
2025-04-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
"För det första så är dom int mina polare och för det andra så pågår det inte några trakasserier av anhöriga från grävs sida utan anhöriga lämnas ifred, det är tillomed en regel dom har"

Så det förekommer alltså trakasserier från gräv mot anhöriga.
Då är frågan varför sitter du och blåljuger?

Vad är det som är lögn?

"Trakasserier omfattar ett brett spektrum av beteenden av en stötande karaktär. Beteendet förstås främst som en avsikt att uppröra och störa, och är repetitivt till sin karaktär. Från lagen sett är trakasserier uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande."

Jag kan inte se att något utav ovanstående har skett mot anhöriga
Citera
2025-04-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Du menar att när din bögpolare Sommargay skickar brev by snigelpost till anhöriga med utdrag från dumpen o ni uppmuntrar de så är de mot reglerna ni har?

Nu har jag inte satt mig in i det aktuella fallet du syftar på men utifrån de fall jag tagit del av där snigelpost har skickats så har det skickats till någon gädda och inte till anhöriga men det handlar om ett fåtal
Citera
2025-04-01, 20:43
Medlem
Citat:
Nu får man vara beredd på att det är en rätt hård jargong i gruppen med grova skämt om både gäddor och andra och klarar man inte det så får man hålla sig borta från gruppen

Sen är inte antisemitism i sig olagligt utan det är i då fall hets mot folkgrupp, du verkar uppenbarligen inte road utav jargongen där så jag föreslår att du håller dig borta från gräv om du tycker det är så hemskt

Sen bör nog det tas i en egen tråd i så fall då denna behandlar dumpen och inte om vissa inlägg i en privat telegramgrupp kan kategoriseras som hets mot folkgrupp eller ej

Trakasserier är i högsta grad olagligt. Men de ska man alltså ignorera om det nu är så hemskt?
Var de den inställningen du hade när du jobbade som nämndeman också?
Citera
2025-04-01, 20:45
Medlem
Ja du Bertil, vad är det egentligen för fel på dig?

Du säger att du är humanist och att du föraktar hur anhöriga trakasseras. Men ändå står du där i gruppen, skrattar och pekar finger.
Du är så motsägelsefull att jag knappt finner ord.

Gång på gång försvarar du Dumpen och deras ansvariga, samtidigt som du säger att du skulle ta avstånd om vissa saker kom fram. Sen när det väl gör det, med ganska tydliga bevis dessutom, då är det plötsligt okej, så länge ingen är dömd.
Som barnporren ansvarig utgivare blev påkommen med.

Man blir dessutom förbaskat trött på ditt eviga försvar om de i Gräv och att du inte är som dem. Du är inte ett dugg bättre än någon av dem som faktiskt gör något handgripligt.

Att stå bredvid i en grupp och skratta, heja på och applådera när någon slår sönder en annan, det är nästan lika illa som att vara den som svingar släggan.

(Det är en metafor, Bertil. Googla om du inte vet vad det betyder.)

Jag skulle nog tro att det finns en hel del skelett i den där organisationens garderober som ännu inte sett dagens ljus. Men bara av det vi redan vet så är det rätt obegripligt att de fortfarande har förtroende hos runt 4000 medlemmar.

Är det förresten faktiska medlemmar vi pratar om, eller har de räknat in stödmedlemmarna också? Jag har ju hört att vissa till och med registrerar sina husdjur.
Citera
2025-04-01, 20:48
Medlem
Citat:
Vad är det som är lögn?

"Trakasserier omfattar ett brett spektrum av beteenden av en stötande karaktär. Beteendet förstås främst som en avsikt att uppröra och störa, och är repetitivt till sin karaktär. Från lagen sett är trakasserier uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande."

Jag kan inte se att något utav ovanstående har skett mot anhöriga

Hela ditt tidigare inlägg är en lögn

Nähä så nu är de inte trakasserier att skicka brev till anhöriga eller skriva på minnessidor till personer som tagit sitt liv? Är du på riktigt dum i huvudet?
Citera
2025-04-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Trakasserier är i högsta grad olagligt. Men de ska man alltså ignorera om det nu är så hemskt?
Var de den inställningen du hade när du jobbade som nämndeman också?

Om det nu är trakasserier så anmäl det så får väll polisen utreda det
Jag har då inte sett att anhöriga trakasserats
Citera
2025-04-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja du Bertil, vad är det egentligen för fel på dig?

Du säger att du är humanist och att du föraktar hur anhöriga trakasseras. Men ändå står du där i gruppen, skrattar och pekar finger.
Du är så motsägelsefull att jag knappt finner ord.

Gång på gång försvarar du Dumpen och deras ansvariga, samtidigt som du säger att du skulle ta avstånd om vissa saker kom fram. Sen när det väl gör det, med ganska tydliga bevis dessutom, då är det plötsligt okej, så länge ingen är dömd.
Som barnporren ansvarig utgivare blev påkommen med.

Man blir dessutom förbaskat trött på ditt eviga försvar om de i Gräv och att du inte är som dem. Du är inte ett dugg bättre än någon av dem som faktiskt gör något handgripligt.

Att stå bredvid i en grupp och skratta, heja på och applådera när någon slår sönder en annan, det är nästan lika illa som att vara den som svingar släggan.

(Det är en metafor, Bertil. Googla om du inte vet vad det betyder.)

Jag skulle nog tro att det finns en hel del skelett i den där organisationens garderober som ännu inte sett dagens ljus. Men bara av det vi redan vet så är det rätt obegripligt att de fortfarande har förtroende hos runt 4000 medlemmar.

Är det förresten faktiska medlemmar vi pratar om, eller har de räknat in stödmedlemmarna också? Jag har ju hört att vissa till och med registrerar sina husdjur.

Min humanism inkluderar inte gäddor, så långt sträcker den sig inte

Den sk "barnporren" visade sig va en anklagelse som fortfarande inte har lett någonstans
Jag väntar fortfarande på att åtal ska väckas vilket ännu inte har skett, än så länge är det bara en anmälan som är gjord utan att något mer har kommit fram och det krävs mer än tomma anklagelser för att jag ska tappa mitt förtroende

Sen ang gräv så kan jag inte ta ansvar för det som skrivs där mer än någon annan, jag kan bara ansvara för mina egna handlingar och inget annat

Jag är inte så aktiv där heller vilket du kan se utav hur ofta jag skriver där, jag skummar igenom inlägg emellanåt och det är mycket jag inte kan ställa mig bakom
Citera
2025-04-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Klart gör gäddorna fel, jag vet inget om anledningen till deras handlande. Men klart är att man kan få de flesta att göra felaktigheter, så att få folk att göra felaktigheter bör starkt avrådas.

Det finns de som förmodligen sökt utan Dumpens medhjälp, svårt att veta hur många som sökt utan Dumpens bidrag- agerande. Men över ett tjog personer har endat sig, det kan ingen rimligen ignorera.

Nej, nej, nej. När ska det gå in i ditt huvud att vuxna människor har ansvar för sina handlingar.
När ska du fatta att självmordshot aldrig får vara ett hinder för någon form av ansvarsutkrävande. Samhället kan inte funka så och gör det heller inte. Självmorden är tragiska men inte relevanta.

Det exemplet jag visade på handlade absolut inte om en gädda som råkade lockas in i något, det var ett upprepat beteende med gott om tid att reflektera över sitt handlande vilket även är fallet när chattarna såsom oftast drar ut över flera dagar. Det fanns också möjlighet att ta ansvar vid konfrontationen, men gjorde han det? Nej, han bara ljög på. Som de flesta gäddor.

De kan inte ta in, eller struntar i, effekterna av vuxnas sexualitet på barn. De respekterar heller inte samhällets normer kring detta vilka uttrycks i lagen (som de också oftast medvetet har uppsåt att bryta mot). De är alltså närmast definitionsmässigt antisociala och empatistörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in