Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Det skulle förvåna mig om du inte var smartare än USAs regering i detta fallet.
De du i stället bör lyssna på, som du garanterat inte är smartare än är världens samlade expertis. Om du vill lyssna på vad smarta personer meddelar, gör det.
Läs mitt inlägg igen. Läs sedan ditt inlägg igen.
Jag testar lite olika vinklar då allt är mer komplext än amatörforskare ens har en aning om, samt ämnet är väldigt färskt och kräver mer tid att fundera över innan jag vågar påstå var som är rätt eller fel, eller ens vågar säga det rakt ut då det antagligen låter cyniskt hur jag resonerar i den nya världsordningens spelregler, då jag inte är främmande för nykolonialism eftersom alla andra har det på agendan.
Förr så spred vi demokrati från väst genom bomber och "humanism". Vi kan fortsätta i samma spår lite mer aggressivt, då det handlar om att få tag i råvaror som skapar krig som i Kongo till våra telefoner och batterier.
Min ide är att sparka igång FN igen, och ta kontrollen över de kolonier som inte fått kallas kolonier sedan 40-50 år, men som är det och måste vara det för att västvärlden ska vara rikare än resten av välden. Om ni fattar så fattar ni, att sluta hyckla och ta för oss som en del av en multipolär union bland de andra som inte skäms för att säga och göra det rätt ut.
Vi börjar med Norrland, samerna samt Grönland och eskimåerna. De är i vägen och så låter det utan några filter när jag tänker och det ser ganska groteskt ut när jag själv läser vad jag skriver, men jag är pragmatisk här helt utan att renskriva och linda in orden så det blir rumsrent. FN och dess institutioner har glömts bort och jag ska fila på hut det kan gå till i praktiken och se snyggt ut, fast det är ren nykolonialism såklart, med ser ut som projekt mot AIDS, krig och fattigdom som USA övergett men skapades av en mycket smart familj om ni inte visste detta så får ni en länk nedan.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil