2025-04-04, 19:55
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Upp. Det har plötsligt gått upp för marknaden att bitcoin inte är en teknikaktie vars varor beläggs med tull!

Den extremt blygsamma uppgången* som ännu inte är bekräftad på 1D skulle kunna bero på nya insikter bland marknadsdeltagarna men det är återigen högst spekulativt om Bitcoins relativa styrka dom senaste dagarna verkligen beror på det.
Citera
2025-04-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ett synnerligen spekulativt inlägg ifrån din sida Stopp.Belagg. Jag tycker att det är ganska oseriöst att slå på stora trumman och prata högtidligt om att tvingas omvärdera modeller efter 2 dygn av dekorrelation mellan Bitcoin och Tech. Kom igen efter flera månader av påtaglig dekorrelation, då är diskussionen befogad men det är den definitivt inte än med såhär knapphändig data.

Ja, det krävs kanske några månader av misslyckade trejds innan dekorrelationen blir allmänt accepterad.

I vissa lägen kommer det emellertid alltid att finnas en korrelation, så länge fiatsystemet består. Jag tänker främst på när centralbankskommitén beslutar att räntan ska ändras, att nya pengar ska skapas etc, som leder till att alla tillgångar skenbart ökar i värde.
Citera
2025-04-04, 20:20
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, det krävs kanske några månader av misslyckade trejds innan dekorrelationen blir allmänt accepterad.

I vissa lägen kommer det emellertid alltid att finnas en korrelation, så länge fiatsystemet består. Jag tänker främst på när centralbankskommitén beslutar att räntan ska ändras, att nya pengar ska skapas etc, som leder till att alla tillgångar skenbart ökar i värde.

Jag kommer personligen att acceptera en eventuell dekorrelation så fort den inte går att förneka rent graftekniskt, men fram tills dess är jag av uppfattningen att man är bättre betjänt av att se Bitcoin som en beta på tech och inte som en "Inflation hedge" eller något annat heller för den delen. Potentialen rent fundamentalt finns definitivt där för att majsen kan komma att handlas på ett annat sätt i framtiden, men där är vi inte än. Ibland får jag en känsla av att du projicerar dina förhoppningar på prisgrafen, och hade det inte varit för att du är Hodlare hade jag starkt avrått dig ifrån att göra det.
Citera
2025-04-04, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Powell snackar mycket om att inte låta politik, politiker och andra externa lobbygrupper påverka deras beslut att göra si eller så. Han menar på att FED inte redan nu kan veta vad Trumps (luddiga) tariff-krig innebär och kan därför inte agera på det utan bara avvakta och se vad som händer.
Väntar med spänning på Trumps svar på vad som händer. Det är hans policys som krashar börserna, och Powell tänker inte rädda honom vad det verkar.

Powell verkar sansad och vettig. Feds ansvarsområden är inflationen och sysselsättningen, inte att pumpa börsen. Inflationen är fortfarande hög och arbetslösheten är låg så det finns ingen anledning att sänka.
Citera
2025-04-04, 20:57
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Kina svarar med 34-procentiga tullar på Trumps MAGA-Tariffer. Då är handelskriget alltså i full swing

Om kursen når upp till samma nivå som innan detta besked innan stängning tolkar jag det som ett styrkebesked.
Citera
2025-04-04, 21:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Bitcoin sidledes*
Dollarn upp*
Kronan ner
Det fina är att både räntesänkningar och pengaprintern kommer att starta upp för eller senare, vilket OCKSÅ gynnar Bitcoinpriset.
Citera
2025-04-04, 22:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Om kursen når upp till samma nivå som innan detta besked innan stängning tolkar jag det som ett styrkebesked.

Ett tillfälligt styrkebesked absolut, sen återstår det väl bara att se om det håller i sig.
Citera
2025-04-04, 22:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det fina är att både räntesänkningar och pengaprintern kommer att starta upp för eller senare, vilket OCKSÅ gynnar Bitcoinpriset.

Kan bara hålla med i det här fallet Leaston.
Citera
2025-04-04, 22:21
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ett tillfälligt styrkebesked absolut, sen återstår det väl bara att se om det håller i sig.

Det var någon annan användare som frågade om du agerar på den information du får genom analys av graferna. Gör du det?
Citera
2025-04-04, 22:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Det var någon annan användare som frågade om du agerar på den information du får genom analys av graferna. Gör du det?

Ja det gör jag, men jag grundar inte trades på alla grafer som jag analyserar och postar här på forumet.
Citera
2025-04-04, 22:46
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ja det gör jag, men jag grundar inte trades på alla grafer som jag analyserar och postar här på forumet.
Kan du ge mig ett exempel på en kryptorelaterad trejd du ha gjort under veckan?
Citera
2025-04-04, 22:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Kan du ge mig ett exempel på en kryptorelaterad trejd du ha gjort under veckan?

Jag har inte öppnat några nya trades den här veckan. För tillfället kör jag mest swingtrades på veckografen och oftast utan hävstång. Just nu är jag mest intresserad av att identifiera signaler på att den nedåtgående pristrenden är på väg att brytas för att kunna positionera mig inför ett eventuellt kontra-rally.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in