Citat:
Ursprungligen postat av
sulfint
Varför postar du själv? Du har framfört många teorier genom åren som du varit helt säker på för att sen fladdra iväg och tycka något annat. Kanske du bara är en obeslutsam person? Jag har ingen aning om vem som är GM även om jag skulle bli förvånad om ingen statsanställd är inblandad på något sätt. Största lögnen vet jag inte, men Almblad var rätt oförsiktig med sanningen när det gällde att sätta dit CP.
Inte riktigt så. Jag startade 2008 ungefär med att förstå att Sydafrikaner på något sätt var inblandade och det håller jag fortfarande fast vid. Det finns motiv och anstiftan från det hållet.
Då visste jag inte om South African Instititute for Maritime Research (SAIMR), en paramilitär organisation med säte i London som försåg Sydafrika med legosoldater för strider i Namibia och Angola.
Vad jag förstår så var det SAIMR som stod för den operativa insatsen på Sveavägen. De hade kontakter med MI6 och Robert Maxwell som var involverad sedan 1948 i vapen affärer. Kopplingen mellan dessa (SAIMR) och Bofors vapenaffärer har jag inte klart för mig ännu men anser att den finns.
Wallenberg sålde av Bofors till Erik Penser och båda hade intresse av att Haubitsaffären realiserades av ekonomiska skäl, dvs Bofors överlevnad som "oberoende" företag och för att Wallenberg skulle få betalt. Det hela slutade med att Nordbanken tog över Pensers företag.
Dvs. Wallenberg hade intressen i både Sydafrika och Bofors affären och det är en av hörnstenarna i Ulf Lingärdes teori att en svensk affärsman med rötter i Sydafrika var instrumentell i att organisera en grupp för en operation mot Olof Palme.
Se
https://wpu.nu/wiki/Uppslag
11614-12
Jag betraktar Lingärde som en betald desinformatör för någon av anstiftarna som naturligtvis vill rikta misstankar från sig själv och mot någon av de andra involverade. Ett slags; om ni sätter dit mig så kommer jag att sätta dit er.
Ungefär samma tema finns i denna YT-video finns i slutet av denna video 2:26 min lång
https://youtu.be/f-BHE7-uEpA?si=VAeaiDL9n0rpi0N4
Sen har jag postat om hur det gick till på Sveavägen och där har av fått ändra mig från att till början "tro på" PU om att Olof Palme för följdes till att jag nu är av uppfattningen att han lurades till Dekorima.
Orsaken till mitt intresse av MOP och att jag postar här är att jag haft kontakter med fd officerare inom Sydafrikas underrättelsetjänst som också blivit hörda Palmekommissionen, dvs är relevanta för MOP. Samt andra personer från fd Säpo och fd IB.
De och andra vars identitet jag inte vill nämna har påverkat mitt liv och tyvärr i en del fall ljugit så jag har delvis samma intresse som du sa att du hade.
Och jag har "fått svar" på en hel del frågor jag undrat över så jag är ingen.obeslutsam person men har några obesvarade frågor kvar som exv
1. Hur och när kom GM till Dekorima?
2. Vilka befann sig på mordplatsen före/under/efter mordet.
3. Oavsett var GM plockades upp, vart tog han sedan vägen. Jag tror till Sydafrika.
Edit: dvs själva mordet är inte det intressanta för mig utan människorna omkring.