2025-04-04, 16:31
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/B01JME/dermot-clemengers-ord-efter-konfrontationen-satte-dit-mig

Citat från aftonbladet

Brittisk polis uppmanar svensk polis att återkomma om de lyckas få fram nya spår efter Clemenger.

Då är i alla fall brttiska polisen intresserad. Hoppas de hittar spår efter honom.
Citera
2025-04-04, 16:50
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/B01JME/dermot-clemengers-ord-efter-konfrontationen-satte-dit-mig

Citat från aftonbladet

Brittisk polis uppmanar svensk polis att återkomma om de lyckas få fram nya spår efter Clemenger.

Då är i alla fall brttiska polisen intresserad. Hoppas de hittar spår efter honom.
Va fan då för?
Citera
2025-04-04, 16:54
Medlem
Citat:

Citat från aftonbladet

Jag uppfattar det som tvärtom. Att den brittiska polisen skickar tillbaka bollen till Sverige igen och indirekt hoppas att dom aldrig återkommer igen.

Om Expressen lägger ner sin fåniga jakt så kommer dom inte att få fram några nya spår och kan låta engelsk polis sköta viktigare saker framöver.
Citera
2025-04-04, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Jag uppfattar det som tvärtom. Att den brittiska polisen skickar tillbaka bollen till Sverige igen och indirekt hoppas att dom aldrig återkommer igen.

Om Expressen lägger ner sin fåniga jakt så kommer dom inte att få fram några nya spår och kan låta engelsk polis sköta viktigare saker framöver.

Ja läsförståelsen är blandad i Sverige.
Citera
2025-04-04, 17:11
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Citat från aftonbladet

Brittiska polisen må lägga sin tid på märkliga saker (som att skicka en hel bunte poliser till en medelålders man för att han skrivit kritiskt i en whatsappgrupp om tillsättningen av en rektor) men det här är såklart bara spel för galleriet.
Citera
2025-04-04, 18:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Det är uppenbart att han vägde konsekvenserna av båda besluten för sig själv och sin familj och bestämde sig för att inte komma tillbaka och acceptera straff .

Anser du att han är en person som verkar dra rätt beslut med tanke på de där 31 fallen av sexköp som han också har erkänt?

Hans flykt till Storbritannien är dessutom orsakat ännu mer skriverier, detta ogenomtänkta beslut har väl knappast gynnat honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Inte konstigt alls med tanke på mediadrev och hatkampanj på sociala medier som börjat från dag 1.

Om man är kändis som honom så blir det automatiskt en massa uppmärksamhet i media. Han borde kanske tänkt på det innan han började springa på thaimassagesalonger?

Tror du att han glömde bort att det finns en lag mot att köpa sexuella tjänster?
Citera
2025-04-04, 18:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Citat från aftonbladet

Brittisk polis uppmanar svensk polis att återkomma om de lyckas få fram nya spår efter Cl*m*nger.

Äntligen verkar den brittiska polisen lyssna på svenska myndigheter, det finns alltså hopp!

Hoppas att de bevakar thaimassagesalongerna i det område där han sågs senast.
Citera
2025-04-04, 18:39
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Man kan beskylla Dermot för att ha brutit mot sexköpslagen upprepade gånger. En lag som finns till just för att dessa kvinnor ofta är i en utsatt position.

Nej, hade det varit enda skälet så hade den blivit nerlagd för länge sedan eftersom den uppenbarligen inte har den effekten. Att vi har kvar sexköpslagen i sin nuvarande form idag, handlar enbart om prestige och ideologi.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-04-04 kl. 18:47.
Citera
2025-04-04, 18:40
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Syftet med sexköpslagen är att ha normerande effekt

Precis, det är helt och hållet ideologiskt.

Citat:
vilket fungerar. Svenska män är betydligt mindre benägna att köpa sex än andra män.

Det tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2025-04-04, 18:45
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1

Var det alltså en vän till Dermot som sa till honom att de skulle träffas på hotellet, så ringde "vännen" Expressen istället? Vilken fullkomligt usel "vän" och människa i sådana fall. Skämmes! Heja Dermot!

Ja det verkar inte bättre än att någon som Dermot ansåg pålitlig, har konspirerat med Expressen att klämma dit honom. Undrar om det kan ha varit Tony Irving.
Citera
2025-04-04, 18:47
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Brittiska polisen må lägga sin tid på märkliga saker (som att skicka en hel bunte poliser till en medelålders man för att han skrivit kritiskt i en whatsappgrupp om tillsättningen av en rektor) men det här är såklart bara spel för galleriet.

Britterna har sina morallagar och Sverige har sina. De är inte alltid kompatibla.

Fast det leder till en intressant fråga. Om Britterna skulle internationellt efterlysa en av sina Pensionärer för att ha uttryckt kritik mot Regimen där, och den Pensionären tog sin tillflykt till Sverige. Om då Brittiska polisen bad Svenska polisen om hjälp att delge Pensionären, kanske pådrivet av att ett Daily Mirror team ordnar ett bakhåll utanför Ishotellet, så att Pensionären på Kamera blir tvungen att gasa iväg i sin rullstol, skulle Svenska polisen då lägga krut på att spåra upp Pensionären?

Ger min fan på att Svenska Stasi-polisen skulle göra det.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-04-04 kl. 18:55.
Citera
2025-04-04, 20:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Vad är expressens baktanke med att slaviskt förfölja honom och göra det till en jättenyhet?

En enkel sökning säger att 561 Svenska brottslingar avvek från sitt straff på något sätt under 2024.

Fast i D*rmots fall har det inte kunnat genomföras någon rättegång eller utmätas något straff eftersom han håller sig undan delgivning.

"D*rmot Cl*m*nger åtalades för 31 sexköp men har sedan inte gått att nå för delgivning. Nu har sex av åtalspunkterna preskriberas och Cl*m*nger håller sig fortsatt undan. Han är internationellt efterlyst.

Rättegången var planerad att hållas nästa vecka – men nu ställs den in.

Det framgår av handlingar vid Örebro tingsrätt"

https://www.expressen.se/noje/rattegangen-mot-dermot-clemenger-stalls-in/

Det är dessutom inget unikt med att media skriver om honom, han är en kändis och med det följer uppmärksamhet. Han har helt uppenbart inte haft något emot uppmärksamhet tidigare men nu är läget annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in