2025-04-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man undrar om D*rmot överhuvudtaget har funderat något över att det fanns bordellmammor på de thaimassagesalonger han besökte och att de anställda kanske var tvingade att sälja sex pga ekonomiska skäl?

"Flera av salongerna har sedan Cl*m*ngers sexköp stängts efter att ägarna dömts för koppleri"

https://www.expressen.se/noje/har-hittar-expressen-dermot-clemenger-da-flyr-han-direkt/

Eller har han bara tänkt på sig själv när han köpte tjänster av kvinnorna?

De kvinnor säkert har mycket bättre livet nu när bordellmamman blev dömd och sex terrorist Dermont är borta.
Några fått ganska mycket pengar.
De säkert inte sysslar med prostitution längre…eller?
Citera
2025-04-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Gissar att han inte är likgiltligt över att hela Sverige pratar och han som ämne är på tapeten.

Och expressen som söker honom.

Upplevelsen att vara jagad lever han nog med.

Det skulle vara intressant att läsa hans bok med tanke på vad som kommit fram om honom.

Bilden han vill framställa av sig själv och hur det egentligen ligger till.
Det kan faktiskt vara bra för honom att hela landet pratar om honom. Titta bara här i tråden – folk är nyfikna på var han är, vad han gör, hur han överlever och hur han klarar sig ekonomiskt. Varför lämnade han Sverige om han nu har erkänt? Det är många frågor som folk vill ha svar på.
Då finns det en möjlighet att en bok om hans flykt skulle bli intressant för väldigt många – även om den hette Kukens Bekymmer.
Citera
2025-04-04, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Det kan faktiskt vara bra för honom att hela landet pratar om honom. Titta bara här i tråden – folk är nyfikna på var han är, vad han gör, hur han överlever och hur han klarar sig ekonomiskt. Varför lämnade han Sverige om han nu har erkänt? Det är många frågor som folk vill ha svar på.
Då finns det en möjlighet att en bok om hans flykt skulle bli intressant för väldigt många – även om den hette Kukens Bekymmer.

Ja alla är olika.
Skulle du uppskatta om ett helt land pratade om att du gått till prostituerade 31 ggr?
Han kanske blir årets snuskgubbe?

Jag skulle få kväljningar av att läsa en bok om hans erotiska äventyr.
Citera
2025-04-04, 14:37
Medlem
Citat:
Gissar att han inte är likgiltligt över att hela Sverige pratar och han som ämne är på tapeten.

Och expressen som söker honom.

Upplevelsen att vara jagad lever han nog med.

Det skulle vara intressant att läsa hans bok med tanke på vad som kommit fram om honom.

Bilden han vill framställa av sig själv och hur det egentligen ligger till.
Vad är expressens baktanke med att slaviskt förfölja honom och göra det till en jättenyhet?

En enkel sökning säger att 561 Svenska brottslingar avvek från sitt straff på något sätt under 2024.

Expressen försöker att tjäna pengar på det här och nu saknas det bara 560 st att hårdgranska.
Citera
2025-04-04, 14:41
Medlem
Villianlols avatar
Dermot fixar horor nu, snor din brud, slog din fru, han är pimp grabben!

Vad gör liraren om dagarna? Han måste ju vara nervig som en skadeskjuten älg. Kolla sig bakom axeln konstant. Kan inte vara bra för blodtrycket.
Citera
2025-04-04, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Vad är expressens baktanke med att slaviskt förfölja honom och göra det till en jättenyhet?

En enkel sökning säger att 561 Svenska brottslingar avvek från sitt straff på något sätt under 2024.

Expressen försöker att tjäna pengar på det här och nu saknas det bara 560 st att hårdgranska.

Ja fast det är ju inte offentliga personer. Det är där skon klämmer. Folk gillar sina kändisar.

Kul att Paris Liljestrand kommenterar.

https://www.expressen.se/noje/parisa-liljestrands-ord-om-dermot-clemenger-han-var-ju-snabb/

Citat från expressen

– Jag måste säga att jag blir ändå imponerad av den journalistiska ansatsen, att man lyckas hitta en person som ändå är på flykt, håller sig undan rättvisan. Det är väl fint att journalistiken lyckas pinpointa honom och ställa honom mot väggen, säger kulturministern
Citera
2025-04-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ja alla är olika.
Skulle du uppskatta om ett helt land pratade om att du gått till prostituerade 31 ggr?
Han kanske blir årets snuskgubbe?

Jag skulle få kväljningar av att läsa en bok om hans erotiska äventyr.

Nu handlar det inte om mig, och jag kan omöjligt svara på hur han känner sig. Däremot är jag nyfiken på varför man erkänner och sedan lämnar landet, samt hur han lever och försörjer sig, och så vidare.

Sen tror jag att det är en väldigt liten andel av befolkningen som faktiskt fördömer honom för att han har köpt sexuella tjänster – även om många pratar om honom.

Om Flashback på något sätt skulle vara ett stickprov på hur samhället resonerar, så är det inte särskilt många som fördömer.
Citera
2025-04-04, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Nu handlar det inte om mig, och jag kan omöjligt svara på hur han känner sig. Däremot är jag nyfiken på varför man erkänner och sedan lämnar landet, samt hur han lever och försörjer sig, och så vidare.

Sen tror jag att det är en väldigt liten andel av befolkningen som faktiskt fördömer honom för att han har köpt sexuella tjänster – även om många pratar om honom.

Om Flashback på något sätt skulle vara ett stickprov på hur samhället resonerar, så är det inte särskilt många som fördömer.

Det kanske är någon reaktion som han fick när han blev misstänkt. Paolo gick ju också ut och erkände i media ibörjan han har ångrat det idag som jag förståt det.

Ungefär en av 10 svenska män köper sex enligt BRÅ. Så en viss förståelse finns möjligen.

Dermot är knappast stolt över det han gjort. Därför han flyr då han inte kan inte stå för sina handlingar. Det är min teori
Citera
2025-04-04, 15:00
Medlem
Citat:
Det kanske är någon reaktion som han fick när han blev misstänkt. Paolo gick ju också ut och erkände i media ibörjan han har ångrat det idag som jag förståt det.

Ungefär en av 10 svenska män köper sex enligt BRÅ. Så en viss förståelse finns möjligen.

Dermot är knappast stolt över det han gjort. Därför han flyr då han inte kan inte stå för sina handlingar. Det är min teori

Förhoppningsvis berättar han en dag varför.
Citera
2025-04-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ja fast det är ju inte offentliga personer. Det är där skon klämmer. Folk gillar sina kändisar.

Kul att Paris Liljestrand kommenterar.

https://www.expressen.se/noje/parisa-liljestrands-ord-om-dermot-clemenger-han-var-ju-snabb/

Citat från expressen

– Jag måste säga att jag blir ändå imponerad av den journalistiska ansatsen, att man lyckas hitta en person som ändå är på flykt, håller sig undan rättvisan. Det är väl fint att journalistiken lyckas pinpointa honom och ställa honom mot väggen, säger kulturministern
Haha, hon passar frågan vidare så klart till justitieministern. Ingen politiker har stake nog att ta sitt ansvar. Så synd tyckte hon om dom utnyttjade kvinnorna. En blink på två sekunder sen hade hon glömt det där, men helt Ok att fortsätta jakten på det manliga könet.
Citera
2025-04-04, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Haha, hon passar frågan vidare så klart till justitieministern. Ingen politiker har stake nog att ta sitt ansvar. Så synd tyckte hon om dom utnyttjade kvinnorna. En blink på två sekunder sen hade hon glömt det där, men helt Ok att fortsätta jakten på det manliga könet.

Håller med till viss del.
Störande när de ska bolla vidare frågor hela tiden.
Och aldrig sätter ned foten..
Citera
2025-04-04, 16:26
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/B01JME/dermot-clemengers-ord-efter-konfrontationen-satte-dit-mig

Var det alltså en vän till Dermot som sa till honom att de skulle träffas på hotellet, så ringde "vännen" Expressen istället? Vilken fullkomligt usel "vän" och människa i sådana fall. Skämmes! Heja Dermot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in