2025-03-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
Nu så!
Första sprutan med Mounjaro 2,5 mg är intagen!

28/3-25
Startvikt
Man
109 kg
117 cm runt magen
117 cm runt bröstet
108 cm runt rumpa
BMI 34,8

Riktigt förvånad över att sprutan inte ens kändes!
Jag körde också igång nu, första igår!
Citera
2025-03-28, 21:37
Medlem
Kör ni kanylen i magen eller i låret?
Citera
2025-03-29, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Kör ni kanylen i magen eller i låret?

Jag drog in den i magen!
Citera
2025-03-29, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Jag körde också igång nu, första igår!

Känt av någon effekt?
Jag är törstig å lixom inte sugen! Sen Vettefasen om de är sprutans förtjänst eller placebo!? Gick så snabbt tyckte jag, men de kanske är så!
Fick lämna halva min kvarg frukost imorse
Citera
2025-03-29, 09:05
Medlem
Citat:
Jag drog in den i magen!
Jag också, växlar mellan höger o vänster sida varannan vecka.
Citera
2025-03-29, 18:06
Medlem
Citat:
Känt av någon effekt?
Jag är törstig å lixom inte sugen! Sen Vettefasen om de är sprutans förtjänst eller placebo!? Gick så snabbt tyckte jag, men de kanske är så!
Fick lämna halva min kvarg frukost imorse
Oklart om det är sprutan eller placebo, men har ätit betydligt mindre mat idag och ändå inte tänkt på att jag är hungrig. Mindre portion till middag igår också. Spännande hur som, tänker att det kommer bli tydligare effekt ju fler veckor som går.
Citera
2025-03-30, 13:25
Medlem
Jag körde tre doser och droppade ca 8 kg på dessa veckorna.
Ingen ökad mängd träning under denna period samt vanlig mat men i en mindre mängd såklart.

Tagit en dos var 2-3:e vecka just nu. Mest för att jag har unnat mig godis och skräpmat ett tag :-);-)

November - 24 = 86.8 kg
Mats - 25 = 74.5 kg, hållt det i dryga 5-6 veckor nu
Citera
2025-04-03, 08:01
Medlem
Har haft mounjaro 2,5mg i 1,5 vecka nu, upplever dock att dos 2 inte gav samma hunger dämpning som första dosen. Har hittills satt den i magen men är det nån annan plats som ni upplever gett mer effekt?

Startvikt 107
Vikt nu 104
Midjemått start 111
Midjemått nu 108
Tränar 3ggr veckan samt promenerar till och från jobbet tre dagar i veckan(4km fram och tillbaka)
Citera
2025-04-04, 06:38
Medlem
Tog just min andra dos på 2,5 mg! Får återkomma men hoppas såklart på samma effekt! Hittills har de funkat överförväntan för mig! Noll sug efter godis eller andra onyttigheter! Igår fick jag dock värsta jäkla skallebangen som inte gick över - trots vattenintag

Citat:
Ursprungligen postat av Omppe
Har haft mounjaro 2,5mg i 1,5 vecka nu, upplever dock att dos 2 inte gav samma hunger dämpning som första dosen. Har hittills satt den i magen men är det nån annan plats som ni upplever gett mer effekt?

Startvikt 107
Vikt nu 104
Midjemått start 111
Midjemått nu 108
Tränar 3ggr veckan samt promenerar till och från jobbet tre dagar i veckan(4km fram och tillbaka)
Citera
2025-04-04, 19:32
Medlem
MrCheeZes avatar
Ett problem har uppstått. Min högra axel har svidit i 3-4 veckor. Har bett om att få prata med min läkare hos Blodtrycksdoktorn men inte fått något svar ännu. Läste nämligen att ont i höger axel och/eller ont i övre delen av magen kan vara tecken på pankreatit vilket är en ovanlig bieffekt med Mounjaro. Många av de symtom som pankreatit har liknar vanliga biverkningar med Mounjaro. T.ex illamående, kräkningar, ont i magen. Jag sitter och skrämmer upp mig själv då jag har varit illamående och kräkts några gånger efter att ha tagit min spruta och käkat mat. Har dock inte haft ont i magen.

Någon annan som har stel nacke/ont i någon av axlarna?
Citera
2025-04-05, 06:23
Medlem
OldMemberNewNames avatar
En månad sen min senaste uppdatering.

För 30 dagar sedan vägde jag runt 110 kg, nu står vågen på 102.
I slutet på november 2024 satte jag den första sprutan i magen(vägde då cirka 122 kg) och det var först när jag kom upp på 7.5 jag börja känna lite effekt.
Nu är jag på 10 och det funkar bra. Inga negativa biverkningar, bara positiva sådana. Om en månad hoppas jag att jag väger runt 95 kg.
Jag har tyvärr inte kommit igång med vikter och gym, endast dagliga långa promenader och periodisk fasta.
Citera
2025-04-05, 08:01
Medlem
Jag är svin nöjd med Tirzepatid. Snabb effekt, och inga biverkningar.
Eftersom jag tränar regelbundet så har jag börjat dricka elektrolyter under träningen. Bara för att orka trycka på ordenligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in