2025-03-24, 21:37
  #1741
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Inte för att försvara honom fullt ut, men det är nog ganska vanligt bland många författare som har åtminstone skrivit en eller två böcker - och väljer att prata om sina böcker så fort dessa får chansen.

Samma sak med småföretagare eller ägare av en ''liten'' verksamhet. Det är ju deras lilla inkomstkälla och det är fullt normalt att vilja sälja och marknadsföra. Så det kan jag egentligen skriva om honom, som försvar till honom i den delen.

Man kanske kan tycka att det är konstigt att man prata om ens bok i en debatt som skall handla om någonting annat, men det är ändå normalt. Jag har märkt att många som skrivit en endaste bok och passar då alltid på att prata om det. Jag blir inte frustrerad över sådant. De tkänns rimligt att göra det.

Men att han på något sätt gått ifrån att vara väldigt kritiskt för invandringen från en tid, där man fortfarande ville ha invandring och man var ''rasist'' om man var kritiskt som honom.

Till att i dags läge i princip ''alla'' är emot invandringen - Så har han plötsligt valt att vara för invandringen på något vis.

Något har hänt med honom.

Var inte han bostadslös en period?

Därefter ändrandes väl hans personlighet.

Kanske han märkte av själv utanförskapet som kanske många människor med invandrarbakgrund har och därför då har lärt sig om att allt handlar om integrationen? Jag bara gissar.

Egentligen är det ju inget fel med att kritisera de negativa aspekterna av svensk kultur (sociala stelheten, modernitet, det passivt aggressiva beteendet, synen på alkohol, konformism etc.). Däremot är det huvudsakliga problemet Vedads attityd och syn kring svensk kultur och svenskar, att det skulle vara svenskarnas ovilja att interagera med diverse invandrare som leder till en överrepresentation av kriminella utomeuropéer i brottsstatistiken. Det är ju en sak med godhetsknarkande pk-svenskar som varmt talar om mångkultur men å ena sidan undviker områden med multietnisk karaktär, än att generalisera svenskar som grupp och mena på att svenskar i regel är "oärliga", "egoistiska", "arroganta" och "osociala". Vilken svensk skryter om hur bra politikerna och myndigheterna är i Sverige? Lägg av

Däremot är han mån om att bortförklara missanpassade invandrares beteende antingen på svenskens beteende på individ- och samhällsnivå eller resultatet av amerikansk utrikespolitik i Mellanöstern. Det är banne mig helt jävla verklighetsfrånvänt av en s.k. profilerad "invandringskritiker" att göra en sådan kovändning, att på fullaste allvar mena på att de negativa/icke-demokratiska delarna av andra kulturer beror på ett annat lands utrikespolitik, än inhemska sedvänjor och värderingar.

Det märks att diverse missbruk av droger och konsumtion av internet har lämnat sina spår på honom. Om han är genuin med sin nya kristna tro (vidrigt när "nyfrälsta" ska framhäva en moralisk överlägsenhet för att de har funnit Gud) så är det kanske bäst för honom att undvika dödssynden högmod och istället anamma kristna dygder. Annars blir han lika skenhelig som sina "meningsmotståndare".
__________________
Senast redigerad av BrunkeMundt 2025-03-24 kl. 21:39.
Citera
2025-03-28, 09:20
  #1742
Medlem
Jag hade kunnat skriva en bok som hade fått hela Balkan/Mellanöstern att vilja mörda mig men då kallas det att de står upp för sin ära, stolthet, heder, religion, etc. Och då är det fint och eftersträvansvärt. Den som vill kan ju pröva åka till något av anusländerna där nere, alternativt till någon kaosförort i Sverige, och exempelvis säga något nedsättande om någons mamma och se hur det slutar.

I grund och botten handlar det helt enkelt om att man bör respektera andra länders kulturer och sätt att vara. To each their own. Jag skulle aldrig drömma om att flytta till Spanien, Japan, Iran, Kongo eller något annat land, och kräva att de måste börja vara mer som oss svenskar för att JAG anser att det är så man bör vara. Att bete sig som AB är liksom själva receptet för att bli illa omtyckt precis överallt i världen. Men autister brukar ju inte ha det så lätt med sociala koder. Den där självgoda tönten ska nog vara glad att vi svenskar är så pass obrydda av oss som vi ändå är.
Citera
2025-03-29, 02:29
  #1743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Helt enkelt för att vi är civiliserade och inte beter oss som neandertalare, vilket många av dina nationalistiska vänner i öst gör.

/AI

Det kan vara nödvändigt att ta till ociviliserade metoder ibland när man handskas med inkräktare som själva befinner sig på barbarstadiet. Vi har mindre civiliserade individer i vår egen befolkning också som hade kunnat göra nytta men de jagar hellre hebefiler och bråkar med andra svenskar på fotbollsmatcher än står upp mot invandrarslödder.

När det gäller Vedeldad så hade det inte behövts någon lynchmobb för att han ska fatta att det inte är okej att sprida svenskfientlighet. Det hade räckt att åsikten blev obekväm på samma sätt som det var att vara invandringskritiker för säg tjugo år sedan så hade han nog inte haft så mkt motivation till att skriva sin bok.

Att han kan sitta självgott och flina och förvänta sig medhåll när han pratar skit om svenskar som inflyttad i svenskarnas land är inte ett hälsotecken hos nationen.

Bra att det har blivit reaktioner från högerhåll i alla fall. Här hör ni Det Fria Sverige kommentera arge blattens senaste debatt:
https://www.youtube.com/live/bRxFycABIug?si=P_Cm4HQwTutZsOCN
Citera
2025-03-29, 14:59
  #1744
Avslutad
Hur många av hans följare är fejkkonton?

Med tanke på att han inte har någon karriär eller utbildning så är det underligt att så många lyssnar på vad han har att säga.

Min teori är att RIKS bjuder in honom för de vet att han kommer göra bort sig och de genererar views.
Nicks approach att tyst lyssna in honom för att vänta in alla grodor var framgångsrik.
RIKS fick med att han satt där med en flaska öl(gömd) som den gången han debatterade Schyman. Och gjorde bort sig totalt.

https://www.youtube.com/watch?v=MKDuD3AxANU&t=3077s
Citera
2025-03-29, 15:34
  #1745
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Hur många av hans följare är fejkkonton?

Med tanke på att han inte har någon karriär eller utbildning så är det underligt att så många lyssnar på vad han har att säga.

Min teori är att RIKS bjuder in honom för de vet att han kommer göra bort sig och de genererar views.
Nicks approach att tyst lyssna in honom för att vänta in alla grodor var framgångsrik.
RIKS fick med att han satt där med en flaska öl(gömd) som den gången han debatterade Schyman. Och gjorde bort sig totalt.

https://www.youtube.com/watch?v=MKDuD3AxANU&t=3077s

Var inte så mycket debatt mot Schyman direkt, på den tiden var han ju lite "edgy" i alla fall, nu, nja som sagt följer inte honom längre, han kanske slutar med att han får sitta och mysa med "Greider" i SVT eller nåt vad vet jag
Citera
2025-04-03, 18:27
  #1746
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Inte för att försvara honom fullt ut, men det är nog ganska vanligt bland många författare som har åtminstone skrivit en eller två böcker - och väljer att prata om sina böcker så fort dessa får chansen.

Samma sak med småföretagare eller ägare av en ''liten'' verksamhet. Det är ju deras lilla inkomstkälla och det är fullt normalt att vilja sälja och marknadsföra. Så det kan jag egentligen skriva om honom, som försvar till honom i den delen.

Man kanske kan tycka att det är konstigt att man prata om ens bok i en debatt som skall handla om någonting annat, men det är ändå normalt. Jag har märkt att många som skrivit en endaste bok och passar då alltid på att prata om det. Jag blir inte frustrerad över sådant. De tkänns rimligt att göra det.

Men att han på något sätt gått ifrån att vara väldigt kritiskt för invandringen från en tid, där man fortfarande ville ha invandring och man var ''rasist'' om man var kritiskt som honom.

Till att i dags läge i princip ''alla'' är emot invandringen - Så har han plötsligt valt att vara för invandringen på något vis.

Något har hänt med honom.

Var inte han bostadslös en period?

Därefter ändrandes väl hans personlighet.

Kanske han märkte av själv utanförskapet som kanske många människor med invandrarbakgrund har och därför då har lärt sig om att allt handlar om integrationen? Jag bara gissar.
Han har autism och därför förstår han inte sociala koder.
Citera
2025-04-03, 21:16
  #1747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Han har autism och därför förstår han inte sociala koder.
Vad har ditt citat/svar till mig, menar du? Vad har det för relevans?
Citera
2025-04-03, 21:25
  #1748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Egentligen är det ju inget fel med att kritisera de negativa aspekterna av svensk kultur (sociala stelheten, modernitet, det passivt aggressiva beteendet, synen på alkohol, konformism etc.). Däremot är det huvudsakliga problemet Vedads attityd och syn kring svensk kultur och svenskar, att det skulle vara svenskarnas ovilja att interagera med diverse invandrare som leder till en överrepresentation av kriminella utomeuropéer i brottsstatistiken. Det är ju en sak med godhetsknarkande pk-svenskar som varmt talar om mångkultur men å ena sidan undviker områden med multietnisk karaktär, än att generalisera svenskar som grupp och mena på att svenskar i regel är "oärliga", "egoistiska", "arroganta" och "osociala". Vilken svensk skryter om hur bra politikerna och myndigheterna är i Sverige? Lägg av

Däremot är han mån om att bortförklara missanpassade invandrares beteende antingen på svenskens beteende på individ- och samhällsnivå eller resultatet av amerikansk utrikespolitik i Mellanöstern. Det är banne mig helt jävla verklighetsfrånvänt av en s.k. profilerad "invandringskritiker" att göra en sådan kovändning, att på fullaste allvar mena på att de negativa/icke-demokratiska delarna av andra kulturer beror på ett annat lands utrikespolitik, än inhemska sedvänjor och värderingar.

Det märks att diverse missbruk av droger och konsumtion av internet har lämnat sina spår på honom. Om han är genuin med sin nya kristna tro (vidrigt när "nyfrälsta" ska framhäva en moralisk överlägsenhet för att de har funnit Gud) så är det kanske bäst för honom att undvika dödssynden högmod och istället anamma kristna dygder. Annars blir han lika skenhelig som sina "meningsmotståndare".
Men det svenskar som gnäller att invandrare vill inte integreras samtidigt bor man 20 km bort minst 🤣

Ser du inte det hycklas ? 🙄
Citera
2025-04-03, 21:28
  #1749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Vad har ditt citat/svar till mig, menar du? Vad har det för relevans?
Tycker du en svensk som har diagnoser ska uttnytjas av medier ? 😔
Citera
2025-04-03, 21:38
  #1750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Tycker du en svensk som har diagnoser ska uttnytjas av medier ? 😔
Nej, självklart inte?

Men min fråga var, vad svaret hade för relevans för det som jag hade skrivit eftersom personen valde att citera mig.
Citera
2025-04-03, 22:19
  #1751
Medlem
moralhoras avatar
Ingen gillar honom. Han är slut.
Citera
2025-04-04, 15:20
  #1752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asnebakdel
Åh verkligen? Det har inte gjorts något annat än gråtits över ”rasism” i det här landet, men ni tar till er av kritik? Som riktiga män dessutom? Förklara vad du menar 😂

Det handlar helt enkelt om att man inte bör komma till en fest man är bjuden till och börja klaga på musiken, maten, gästerna, etc. och förvänta sig att fortfarande bli omtyckt. Det här borde alla förstå men ni autister har ju som sagt svårt för den sociala delen.
Nej det svenskar som lärt invandrarna gnälla på allt 😔

Killen har växt upp här han har inte kommit från nånstans den enda han vet är sverige ?

Sen skriver alla här precis samma sak att svenskar som säger de stöder invandrning vill inte ens bo i närheten men när han säger samma sak blir han hatad 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in