Citat:
Inte för att försvara honom fullt ut, men det är nog ganska vanligt bland många författare som har åtminstone skrivit en eller två böcker - och väljer att prata om sina böcker så fort dessa får chansen.
Samma sak med småföretagare eller ägare av en ''liten'' verksamhet. Det är ju deras lilla inkomstkälla och det är fullt normalt att vilja sälja och marknadsföra. Så det kan jag egentligen skriva om honom, som försvar till honom i den delen.
Man kanske kan tycka att det är konstigt att man prata om ens bok i en debatt som skall handla om någonting annat, men det är ändå normalt. Jag har märkt att många som skrivit en endaste bok och passar då alltid på att prata om det. Jag blir inte frustrerad över sådant. De tkänns rimligt att göra det.
Men att han på något sätt gått ifrån att vara väldigt kritiskt för invandringen från en tid, där man fortfarande ville ha invandring och man var ''rasist'' om man var kritiskt som honom.
Till att i dags läge i princip ''alla'' är emot invandringen - Så har han plötsligt valt att vara för invandringen på något vis.
Något har hänt med honom.
Var inte han bostadslös en period?
Därefter ändrandes väl hans personlighet.
Kanske han märkte av själv utanförskapet som kanske många människor med invandrarbakgrund har och därför då har lärt sig om att allt handlar om integrationen? Jag bara gissar.
Samma sak med småföretagare eller ägare av en ''liten'' verksamhet. Det är ju deras lilla inkomstkälla och det är fullt normalt att vilja sälja och marknadsföra. Så det kan jag egentligen skriva om honom, som försvar till honom i den delen.
Man kanske kan tycka att det är konstigt att man prata om ens bok i en debatt som skall handla om någonting annat, men det är ändå normalt. Jag har märkt att många som skrivit en endaste bok och passar då alltid på att prata om det. Jag blir inte frustrerad över sådant. De tkänns rimligt att göra det.
Men att han på något sätt gått ifrån att vara väldigt kritiskt för invandringen från en tid, där man fortfarande ville ha invandring och man var ''rasist'' om man var kritiskt som honom.
Till att i dags läge i princip ''alla'' är emot invandringen - Så har han plötsligt valt att vara för invandringen på något vis.
Något har hänt med honom.
Var inte han bostadslös en period?
Därefter ändrandes väl hans personlighet.
Kanske han märkte av själv utanförskapet som kanske många människor med invandrarbakgrund har och därför då har lärt sig om att allt handlar om integrationen? Jag bara gissar.
Egentligen är det ju inget fel med att kritisera de negativa aspekterna av svensk kultur (sociala stelheten, modernitet, det passivt aggressiva beteendet, synen på alkohol, konformism etc.). Däremot är det huvudsakliga problemet Vedads attityd och syn kring svensk kultur och svenskar, att det skulle vara svenskarnas ovilja att interagera med diverse invandrare som leder till en överrepresentation av kriminella utomeuropéer i brottsstatistiken. Det är ju en sak med godhetsknarkande pk-svenskar som varmt talar om mångkultur men å ena sidan undviker områden med multietnisk karaktär, än att generalisera svenskar som grupp och mena på att svenskar i regel är "oärliga", "egoistiska", "arroganta" och "osociala". Vilken svensk skryter om hur bra politikerna och myndigheterna är i Sverige? Lägg av
Däremot är han mån om att bortförklara missanpassade invandrares beteende antingen på svenskens beteende på individ- och samhällsnivå eller resultatet av amerikansk utrikespolitik i Mellanöstern. Det är banne mig helt jävla verklighetsfrånvänt av en s.k. profilerad "invandringskritiker" att göra en sådan kovändning, att på fullaste allvar mena på att de negativa/icke-demokratiska delarna av andra kulturer beror på ett annat lands utrikespolitik, än inhemska sedvänjor och värderingar.
Det märks att diverse missbruk av droger och konsumtion av internet har lämnat sina spår på honom. Om han är genuin med sin nya kristna tro (vidrigt när "nyfrälsta" ska framhäva en moralisk överlägsenhet för att de har funnit Gud) så är det kanske bäst för honom att undvika dödssynden högmod och istället anamma kristna dygder. Annars blir han lika skenhelig som sina "meningsmotståndare".
__________________
Senast redigerad av BrunkeMundt 2025-03-24 kl. 21:39.
Senast redigerad av BrunkeMundt 2025-03-24 kl. 21:39.