2025-01-20, 13:12
Medlem
Så alla svenskar vill att du ska åka hem?
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Okej, men du förstår att jag inte vill umgås med folk som tycker att jag ska "åka hem"?
Citera
2025-01-22, 01:21
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Så alla svenskar vill att du ska åka hem?

Nä, det vore förstås inte rätt att påstå.

Hur som helst bör man inte se EABT som någon våldsam förortsblatte (viktigt också att påpeka att de flesta blattar i förorterna inte är våldsamma).

Han är okänslig men han vill ju inte ut på gatorna och misshandla folk.

De som gör sånt, exempelvis de där gravgårdsknullarna, läser knappast böcker överhuvudtaget.

Tror inte heller någon svartskalle kommer sitta och titta på Aron Flams eller Riks intervjuer med EABT och tänka "Just det! Nu ska jag ut och misshandla svenskar!"

Men visst har du rätt att ogilla det faktum att han kritiserar folket i landet han invandrat till.

Om du nu tycker det är fel.

Själv tror jag på total yttrandefrihet (förutom hot och förtal) och anser att HMF ska bort.
Senast redigerad av KallePigg 2025-01-22 kl. 01:23.
Citera
2025-01-22, 05:58
Medlem
När man befinner sig i ett land där man egentligen inte hör hemma ska man ju akta sig för att prata skit om landets invånare. I synnerhet offentligt. Risken är lite för stor att det kommer att uppfattas som en projektion av de egna tillkortakommanden man inte vill se hos sig själv. Istället gnäller man på dem runt omkring sig. Till skillnad från vänsterfolk som tror att invandrare är hjälplösa barn som måste tas om hand så anser jag att om det här landet och dess ursprungsbefolning inte passar dem och deras smak så finns det ju många andra länder de kan flytta till istället. Det är ju en fantastisk tillgång att ha sina rötter i ett annat land då de flesta ändå behärskar sina föräldrars modersmål. Så varför inte utnyttja det då? Inte minst kan man ju spara ihop pengar och köpa sig en liten gård i forna Jugoslavien... Om man nu inte trivs här. Inte minst öppnar sig ju stora möjligheter att sälja produkter som används i Sverige och som inte finns där.
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Nä, det vore förstås inte rätt att påstå.

Hur som helst bör man inte se EABT som någon våldsam förortsblatte (viktigt också att påpeka att de flesta blattar i förorterna inte är våldsamma).

Han är okänslig men han vill ju inte ut på gatorna och misshandla folk.

De som gör sånt, exempelvis de där gravgårdsknullarna, läser knappast böcker överhuvudtaget.

Tror inte heller någon svartskalle kommer sitta och titta på Aron Flams eller Riks intervjuer med EABT och tänka "Just det! Nu ska jag ut och misshandla svenskar!"

Men visst har du rätt att ogilla det faktum att han kritiserar folket i landet han invandrat till.

Om du nu tycker det är fel.

Själv tror jag på total yttrandefrihet (förutom hot och förtal) och anser att HMF ska bort.
Senast redigerad av noden 2025-01-22 kl. 06:03.
Citera
2025-01-22, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
När man befinner sig i ett land där man egentligen inte hör hemma ska man ju akta sig för att prata skit om landets invånare. I synnerhet offentligt. Risken är lite för stor att det kommer att uppfattas som en projektion av de egna tillkortakommanden man inte vill se hos sig själv. Istället gnäller man på dem runt omkring sig. Till skillnad från vänsterfolk som tror att invandrare är hjälplösa barn som måste tas om hand så anser jag att om det här landet och dess ursprungsbefolning inte passar dem och deras smak så finns det ju många andra länder de kan flytta till istället. Det är ju en fantastisk tillgång att ha sina rötter i ett annat land då de flesta ändå behärskar sina föräldrars modersmål. Så varför inte utnyttja det då? Inte minst kan man ju spara ihop pengar och köpa sig en liten gård i forna Jugoslavien... Om man nu inte trivs här. Inte minst öppnar sig ju stora möjligheter att sälja produkter som används i Sverige och som inte finns där.
Jag tolkar honom snarare som att han är ledsen och frustrerad över att det land som han har kommit med alla dess fördelar och möjligheter istället kastar bort så mycket av det som är bra. Och i detta fallet anser jag att utifrån-perspektivet är nödvändigt iom att svenskar skulle hindras av sin rädsla för stigmatisering.
Citera
2025-01-22, 06:49
Medlem
Ok. Ja så kanske det är.
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Jag tolkar honom snarare som att han är ledsen och frustrerad över att det land som han har kommit med alla dess fördelar och möjligheter istället kastar bort så mycket av det som är bra. Och i detta fallet anser jag att utifrån-perspektivet är nödvändigt iom att svenskar skulle hindras av sin rädsla för stigmatisering.
Citera
2025-02-17, 12:11
Medlem
Personligen är jag allergisk mot folk som använder fraser “alla andra länder utom Sverige”. “Sverige är det enda landet” osv. Oftast är det människor som inte vet ett piss och som dessutom skäms över att vara svenskar.

Det är alldeles uppenbart att EABT lider av psykisk ohälsa och har valt ta ut sin frustration i en bok mot det landet han befinner
sig i. Han borde aldrig ha kommit till Sverige överhuvudtaget om det är så han resonerar. Varför bor han ens kvar här? Han borde istället
lämna både Sverige (så han slipper leva sitt incelliv) och internet. https://www.youtube.com/watch?v=wsYcIs0Kglw

Alla dessa hobbydissidenter kommer dessutom aldrig att påverka samhällsdebatten mer än ett antal sektliknande följare
som agerar i flock.
Citera
2025-02-23, 19:49
Medlem
SwingKidds avatar
Jag tror tyvärr vi kommer få se ett ganska våldsamt slut på den här människan. Tråkigt att behöva säga det, men han verkligen inte kunna hitta sin nya persona och passa in i det nya internetlandskapet och han verkar heller inte vara villig att bli en vanlig arbetare.

Det kommer nog bli en hängning eller överdos. Vilken tror ni han väljer?
Citera
2025-02-24, 20:15
Medlem
BrunkeMundts avatar
Att han blev passé berodde både på tidens anda (invandringsmotståndet blev inte lika kontroversiellt) samt hans oförmåga att ta sig utanför tubens ramverk (hans uppträdande mot Schyman var pinsamt dåligt, internetjargong funkar sällan att omvandla i fysiska rum). Det var dock inte det som blev hans fall.

Spiken i kistan var när han argt klagade på att hans följare inte gav honom tillräckligt med pengar. Att spy ut förolämpningar och benämna sina tittare som "bortskämda", "omoraliska" och att deras "snålhet" ledde honom till att (temporärt) lägga ned sin yt-karriär, det är nästan höjden av ömklighet och nonchalans som överträffar en del moraliskt fördärvade och avdankade internetkändisar. Att sedan klaga på att ens följare (200 tusen prenumeranter där knappt en fjärdedel är aktiva konton) är "lata och blinda konsumenter" som vägrar donera pengar till hans patreon är inte bara en tecken på högmod, utan också en indikation på noll självdistans.

Jag tror inte en sekund på hans "nya" image som nyfrälst och sansad individ. Han beter sig som en kåkfarare som helt plötsligt hittar en ny väg till andlighet och som konstant ska påpeka hur religionen har gjort honom till en bättre människa. Fasaden sprack när han projicerade sina tillkortakommanden i intervjun med Aron. Svenskar är sinnessjuka? Det är svenskarnas fel? Han blev mobbad av svenskar? Mycket till för ödmjukhet eller?
Citera
2025-03-23, 18:27
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=MKDuD3AxANU

Vad har hänt med Arg Blatte Talar? Han verkar vara för invandringen numera?

Var han inte mest kritiskt mot invandringen förut?

Vad har hänt?
Citera
2025-03-24, 13:48
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
https://www.youtube.com/watch?v=MKDuD3AxANU

Vad har hänt med Arg Blatte Talar? Han verkar vara för invandringen numera?

Var han inte mest kritiskt mot invandringen förut?

Vad har hänt?

Han verkar ha tappat det fullständigt, han var pinsam nu senast på Riks och snackade om sin bok så fort han kunde.....Har avföljt hans kanaler på tuben, vet inte vad som hänt med honom helt enkelt
Citera
2025-03-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Han verkar ha tappat det fullständigt, han var pinsam nu senast på Riks och snackade om sin bok så fort han kunde.....Har avföljt hans kanaler på tuben, vet inte vad som hänt med honom helt enkelt
Inte för att försvara honom fullt ut, men det är nog ganska vanligt bland många författare som har åtminstone skrivit en eller två böcker - och väljer att prata om sina böcker så fort dessa får chansen.

Samma sak med småföretagare eller ägare av en ''liten'' verksamhet. Det är ju deras lilla inkomstkälla och det är fullt normalt att vilja sälja och marknadsföra. Så det kan jag egentligen skriva om honom, som försvar till honom i den delen.

Man kanske kan tycka att det är konstigt att man prata om ens bok i en debatt som skall handla om någonting annat, men det är ändå normalt. Jag har märkt att många som skrivit en endaste bok och passar då alltid på att prata om det. Jag blir inte frustrerad över sådant. De tkänns rimligt att göra det.

Men att han på något sätt gått ifrån att vara väldigt kritiskt för invandringen från en tid, där man fortfarande ville ha invandring och man var ''rasist'' om man var kritiskt som honom.

Till att i dags läge i princip ''alla'' är emot invandringen - Så har han plötsligt valt att vara för invandringen på något vis.

Något har hänt med honom.

Var inte han bostadslös en period?

Därefter ändrandes väl hans personlighet.

Kanske han märkte av själv utanförskapet som kanske många människor med invandrarbakgrund har och därför då har lärt sig om att allt handlar om integrationen? Jag bara gissar.
Citera
2025-03-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Personligen är jag allergisk mot folk som använder fraser “alla andra länder utom Sverige”. “Sverige är det enda landet” osv. Oftast är det människor som inte vet ett piss och som dessutom skäms över att vara svenskar.

Det är alldeles uppenbart att EABT lider av psykisk ohälsa och har valt ta ut sin frustration i en bok mot det landet han befinner
sig i. Han borde aldrig ha kommit till Sverige överhuvudtaget om det är så han resonerar. Varför bor han ens kvar här? Han borde istället
lämna både Sverige (så han slipper leva sitt incelliv) och internet. https://www.youtube.com/watch?v=wsYcIs0Kglw

Alla dessa hobbydissidenter kommer dessutom aldrig att påverka samhällsdebatten mer än ett antal sektliknande följare
som agerar i flock.
Sverige hjälpte honom och han vill ge tillbaka 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in