Citat:
Ursprungligen postat av
Bret-Hart
Han verkar ha tappat det fullständigt, han var pinsam nu senast på Riks och snackade om sin bok så fort han kunde.....Har avföljt hans kanaler på tuben, vet inte vad som hänt med honom helt enkelt
Inte för att försvara honom fullt ut, men det är nog ganska vanligt bland många författare som har åtminstone skrivit en eller två böcker - och väljer att prata om sina böcker så fort dessa får chansen.
Samma sak med småföretagare eller ägare av en ''liten'' verksamhet. Det är ju deras lilla inkomstkälla och det är fullt normalt att vilja sälja och marknadsföra. Så det kan jag egentligen skriva om honom, som försvar till honom i den delen.
Man kanske kan tycka att det är konstigt att man prata om ens bok i en debatt som skall handla om någonting annat, men det är ändå normalt. Jag har märkt att många som skrivit en endaste bok och passar då alltid på att prata om det. Jag blir inte frustrerad över sådant. De tkänns rimligt att göra det.
Men att han på något sätt gått ifrån att vara väldigt kritiskt för invandringen från en tid, där man fortfarande ville ha invandring och man var ''rasist'' om man var kritiskt som honom.
Till att i dags läge i princip ''alla'' är emot invandringen - Så har han plötsligt valt att vara för invandringen på något vis.
Något har hänt med honom.
Var inte han bostadslös en period?
Därefter ändrandes väl hans personlighet.
Kanske han märkte av själv utanförskapet som kanske många människor med invandrarbakgrund har och därför då har lärt sig om att allt handlar om integrationen? Jag bara gissar.