2024-10-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Har läst hennes bok och man pratar mycket om ”normalisering process”. Det betyder att man sakta men säkert tvingas in i någonting man inte själv styr över och gör att man mer eller mindre blir ” slav” under mannen som manipulerar.
Men… hon bodde inte ihop med honom utan hade bara umgåtts några månader när han kräver att hon ska komma hem till honom sent på kvällen för att ha sex. Då lämnar hon sina tre små sovande barn och åker iväg för att tillfredsställa honom. Ingen normal kvinna skulle göra det och ingen normal man skulle kräva det. Det är tusen röda flaggor redan där. När hon kommer hem hittar hon barnen vakna , gråtande iklädda pyjamas ute på tomten.
Nästa gång han ber henne om samma sak minns hon hur hemskt det var att komma hem till den synen. Då tar hon istället barnen halvt sovande med i bilen och åker omkring med dem tills de har somnat innan hon åker till honom för att ha sex.
Ni hör ju!!! Hon är inte riktigt klok och ingen vanlig mamma.

Oavsett hur hon är, är det inget som berättigar hans beteende. Det är HAN som begått brott, han som blivit dömd i både tingsrätt och hovrätt, inte hon!
Citera
2024-11-20, 06:25
Medlem
Jag har hört att han lagt upp en kontaktannons någonstans. Någon som kan hitta den?
Citera
2024-11-20, 08:39
Medlem
Jag har hört att även han skriver på en bok.
Citera
2024-11-21, 00:20
Medlem
Någon som har en uppdatering...?

Är han kvar i Norrtälje och har han lyckats få något arbete ?
Citera
2024-11-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidDuff
Någon som har en uppdatering...?

Är han kvar i Norrtälje och har han lyckats få något arbete ?

Han har setts till i Norrtälje
Citera
2024-12-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolakidsdoraldrig
Är det H*kan själv som skriver detta tro? Denna man kan nog alla runt om honom konstatera att han är helt från vettet. Jag har haft honom som granne, haft släktingar som varit hans elever, har anhöriga som varit bekanta till honom och alla kan instämma på att han inte är frisk. Även innan han blev misstänkt och dömd så var han starkt hatad i Norrtälje. Läs boken som C skrivit så kommer du förstå att detta inte är påhittat. Eller du tror väll säkert att en 12 timmars lång bok är påhittad? Är du emot kvinnor eller hur har du ens mage att sitta o skriva såhär. Kände du honom eller varför försvarar du honom med hela ditt trasiga liv?

Alla?
de levde väl ett bra tag ihop?

Bara en tanke, att dömas för normaliserings process.. finns det ens sån lag..

Jag har följt en del ärenden och detta är som Kevin fallet, människor tar ställningstaganden och sedan är det bara så.

Hon gör allt för att bekräfta sig som utsatt, hon lever på det nu och åker runt och föreläsare.

Många här tar förgivet.. så håller tyvärr rättssystemet på med..

Men tänk om ni tar fasta på fel person, ser honom som förövare på någon annans ord, är ni liksom metoo agendan inte liknade, påstånden..

Att en som anklgar, anklgar och säger Alla var emot honom, låter som extrem efter hands konstruktion för att få andra tycka illa om människan.

Om ni känner Håkan och tyckte detta innan och upplevde han var sådan som i boken, är ni inte värsta hyklerit själva..

Om nu Håkan skriver en bok, kanske den bör lusläsas, det lär ju vara bok med matrial..
Att bli dömd, många blir det i agenda, så fungerar skydd runt kvinnor
.
Jag tycker mig se någon som vänt historien helt om, en stark grund till det är att levt i ett förhållanden och vänt så rätt av.. till att levt med ett monster.. För det skall bli så, någon som funderat på om det finns ett syfte, vårdnad av barn som exempel och möjligt Håkan vill lämna..

Jag tror inte på historien som utspelar så här
Citera
2024-12-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akistefan1769
Alla?
de levde väl ett bra tag ihop?

Bara en tanke, att dömas för normaliserings process.. finns det ens sån lag..

Jag har följt en del ärenden och detta är som Kevin fallet, människor tar ställningstaganden och sedan är det bara så.

Hon gör allt för att bekräfta sig som utsatt, hon lever på det nu och åker runt och föreläsare.

Många här tar förgivet.. så håller tyvärr rättssystemet på med..

Men tänk om ni tar fasta på fel person, ser honom som förövare på någon annans ord, är ni liksom metoo agendan inte liknade, påstånden..

Att en som anklgar, anklgar och säger Alla var emot honom, låter som extrem efter hands konstruktion för att få andra tycka illa om människan.

Om ni känner Håkan och tyckte detta innan och upplevde han var sådan som i boken, är ni inte värsta hyklerit själva..

Om nu Håkan skriver en bok, kanske den bör lusläsas, det lär ju vara bok med matrial..
Att bli dömd, många blir det i agenda, så fungerar skydd runt kvinnor
.
Jag tycker mig se någon som vänt historien helt om, en stark grund till det är att levt i ett förhållanden och vänt så rätt av.. till att levt med ett monster.. För det skall bli så, någon som funderat på om det finns ett syfte, vårdnad av barn som exempel och möjligt Håkan vill lämna..

Jag tror inte på historien som utspelar så här
Berätta mer m vilka rättsfall du följt och berätta ännu mer om vad du kom fram till i det s.k Kevinfallet…
Citera
2025-01-06, 14:00
Medlem
Lyssnat på halva boken och ja, mannen är ju vidrig men jag blir oerhört provocerad av mamman. Det hon utsätter barnen för och låter honom utsätta dem för utan något som helst motstånd vad det verkar. Jag förstår att man kan bli manipulerad men det här skiljer sig från andra såna här böcker jag läst.
Citera
2025-02-15, 14:33
Medlem
mini-theas avatar
Fanns det möjligtvis nån FUP på denna?

Precis läst boken och känner mig så äcklad av Håkan, vilken jävla psykopat!!
Citera
2025-02-16, 08:40
Medlem
Jag vill veta mer om hur H*kan lever idag. Jobbar han? Dejtar? Ny relation? Finns det några människor som fortsatt vill ha kontakt med honom? Försöker han dölja sitt förflutna?
Citera
2025-03-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffyvslayer
Lyssnat på halva boken och ja, mannen är ju vidrig men jag blir oerhört provocerad av mamman. Det hon utsätter barnen för och låter honom utsätta dem för utan något som helst motstånd vad det verkar. Jag förstår att man kan bli manipulerad men det här skiljer sig från andra såna här böcker jag läst.

Ja det kände jag lite också när jag läste den. Jag förstår normaliseringsprocessen och att man blir påverkad och mår dåligt. Men oavsett hur mycket ångest och dåligt man mår och skällsord osv man får, så lämnar man inte sina barn mitt i natten för att en gubbe säger åt en att göra det.
Citera
2025-03-15, 16:47
Medlem
Önskar oxå fungerande Fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här