Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
I Sebastian och Elsa fallet samlades det in bevis, bland annat vittnesuppgifter. Jag efterfrågade fall där 0 bevis krävts och som lett till fällande dom.
Det enda jag kan säga i övrigt om fallet är att påföljden på 3 år och 215 000 i skadestånd var väldigt mycket för hårt och högt. Det sänktes ju också senare men vafan. Inte ens anhöriga till mordoffer får så mycket ibland. Sebastian borde fått böter typ.
I ett annat fall där lagen fungerade klockrent fick förövaren 9 månader. En pojkvän i ett ungt par som väntade tills hans flickvän somnat (trodde han) innan han förgrep sig på henne. 9 månader är ju helt rimligt.
Visar återigen på det jag sagt hela tiden och som stöds av BRÅ:s slutsatser:
Ja, som kvinna kan du alltså få in 215 000 kr på kontot genom att påstå att du blivit våldtagen under ett fyllehångel och sen berätta det för en kompis.
Jag vill dock minnas att du m fl för några veckor sedan hånade en person som kom in här och konstaterade just detta. Men du kanske ändrat dig nu när du insåg att han hade rätt.
Och den där Sebastians liv är ju mer eller mindre förstört pga samtyckeslagen. Ett enormt trauma som ledde till drogberoende och mörker istället för studenten och påbörjat vuxenliv. Hoppas ni feminister är nöjda. Frågan är ju bara hur många fler unga mäns liv ni är villiga att förstöra.
Vad gäller BRÅ:s slutsatser så är de felaktiga. Samtyckeslagen är godtycklig till sin natur. Du kan aldrig uppnå enhetliga bedömningar, utan att ta bort allt som särskiljer den från den gamla våldtäktslagstiftningen. Det är det som är hela poängen. Lagen är fullständigt jävla hjärndöd, rättsosäker och godtycklig. Därför får den stor kritik från rättskunniga. De enda som försvarar lagen är feminister som tycker det är bekvämt med lägre beviskrav, och eftersom feminism och manshat är norm i Sverige så kan det här fortgå.
Horribelt. Det enda rätta är att skrota samtyckeslagen och kasta den på historiens soptipp där den hör hemma.