2025-03-31, 23:11
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herman-Klemming
Så Racingräven är inte Kenny Bräck eller? Självklart är det Kenny!

Listan stämmer delvis. Minst ett namn är korrekt! Det är allt jag kan säga.

"Minst ett namn är korrekt:, är inte samma sak som att listan stämmer. Du har visat att du trollar.
Citera
2025-04-01, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Björnzone? Fast de är väl fler iofs?

Jag tänker att han kanske har varit på andra humorgrejer med en kvintett...
Citera
2025-04-01, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Spolade tillbaka till majskolvens första uppträdande, det är 120% assegård, fattar inte hur juryn inte hör det.

Inte för att han är jättestor, men han har så karaktäristisk röst, och nån låt måste man hört från honom om man är i ”showbiz”

Nej du hör ju solklart att det är soldoktorn. Kolla på alla ledtrådar igen också så förstår du att det är han.
Citera
2025-04-01, 19:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vilka referenser var på dalmål? Minns bara att en ledtråd var frödingland, och det talar mer för Värmland. Men kan ju förvillas, någon som har en mormor därifrån eller vad som helst.

Frödingland är en skiva av Sven-Ingvars från -70 talet, så Värmland inte Dalarna.
Wasa knäckebröd bakas i Filipstad och det ligger i Värmland.
Så det här kan bli en riktig knäckfråga…
Citera
2025-04-02, 13:48
Medlem
Racingräven är Peter Jöback

1. Klart och tydligt en feminin kille som kan sjunga väldigt bra (speciellt höga toner finns inte särskilt många).
2. Tomten och RÄVEN soundtrack - Peter och Moonica Mac (knäckebröds MAC-ka, Hej Hej Monica, "Jolly" Jumper texten).
3. Van att jobba "undercover" (skådespelare, fantomen på operan m.m.).

Ledtrådarna just nu är extra svåra eftersom Pernilla är väldigt bra kompis med Jöback, det kommer förmodligen komma fler musikal eller uppenbara ledtrådar kring det längre framåt.

Kenny Bräck är ett för enkelt val och omöjligt såvida han inte tagit sånglektioner sedan han var tonåring.
Ni hörde det här först.
Senast redigerad av dvx123 2025-04-02 kl. 14:04.
Citera
2025-04-02, 14:41
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1kk3
Jag tror Racingräven är Kenny Bräck.
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Dessutom är Kenny Bräck en av våra största ”Racing Rävar”.

Mick drop!
Citat:
Ursprungligen postat av Herman-Klemming
Så Racingräven är inte Kenny Bräck eller? Självklart är det Kenny!
Historiskt sett har dräkterna och ledtrådarna aldrig varit så pass on the nose. Det är som att vi skulle få träffa Höjdhopparharen, där alla ledtrådar sker på en friidrottsarena vid höjdhoppet - och så är det Stefan Holm bakom masken... Mja.
Citera
2025-04-02, 16:44
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx123

1. Klart och tydligt en feminin kille som kan sjunga väldigt bra (speciellt höga toner finns inte särskilt många).
2. Tomten och RÄVEN soundtrack - Peter och Moonica Mac (knäckebröds MAC-ka, Hej Hej Monica, "Jolly" Jumper texten).

Ledtrådarna just nu är extra svåra eftersom Pernilla är väldigt bra kompis med Jöback, det kommer förmodligen komma fler musikal eller uppenbara ledtrådar kring det längre framåt.

Är också inne på Jöback. Tror det stämmer! Fortsätter lite:

1. "enchanté, ursäkta franskan"
> Jöback har släppt album på franska

2. På Racingrävens gula dräkt, vid axeln, finns en svartvit räv-mask: https://postimg.cc/K1Td6d8L
> Phantom of the Opera (Mest övertygande ledtråden enligt mig)

3. Innan ledtrådarna drar igång, så pillar David på Räven. Räven backar förskräckt undan och David säger "stopp, min Räv. Man får inte pilla för mycket på svansen".
> Jöback har varit öppen med att han blivit utsatt för sexuella övergrepp i sin ungdom.

4. "krashat flera gånger", "en gång kände jag mig punkterad" "megakarriär på speed"
> Jöback har suttit på behandligshem pga missbruk av arbetsnarkomani. Varit öppen med att han använt droger som flyktväg osv.
"Han kraschade och skrev in sig på ett behandlingshem i London och genomgick sex veckors terapi för att få hjälp."
5. Fotbollen som är ganska mycket i fokus
> Jöback skrev och framförde den officiella EM-låten i fotboll -92

6. "Mina rötter finns i Fröding-land"
> Peter är uppvuxen- och spenderade sin barndom i Värmland

7. Amerikanska flaggan/raskar över isen
> Jobbat på Broadway

8. Pokalerna i handen
> Jöback har vunnit mängder med utmärkelser och priser

9.
"Hej på dig Monica"
Utöver det du skrev, så är Jöbacks mamma lite halv-känd också. Och hon heter *trumvirvel* Monica Lind.

____

Vad jag däremot inte riktigt greppar är kopplingen till Klas Åhlund från bandet Teddybears och märket på baksidan av huvudet på den ena i kamerateamet, där det står "IS".
Citera
2025-04-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx123

Kenny Bräck är ett för enkelt val och omöjligt såvida han inte tagit sånglektioner sedan han var tonåring.
Ni hörde det här först.

Kroppen och rörelsemönstret talar iofs för Jöback (jag gissade ju på en annan sångare).
Citera
2025-04-02, 20:19
Medlem
Just nu gissar jag att racing räven är Peter Jöback!
Porslinsdockan är Maxida Märak.
Skogs trollet är Filip Berg!
Fågelholken och majskolven där har jag inget att komma med,!
Citera
2025-04-03, 23:58
Medlem
Majskolven är 100% soldoktorn.

Porslindockan här jag är Lisa Ajax men ledtrådarna passar inte in på henne .
Citera
2025-04-04, 10:05
Medlem
Är så fult att dom lagt in så sjukt mkt autotune denna säsong. Gör att det blir svårare att göra själva rösten.
Sedan har dom lagt på stämmor så det blir extra svårt.
Tex hackspetten hör man ingenting hans röst då körrösteerns överröstar hans. Fult tv4!
Citera
2025-04-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Majskolven är 100% soldoktorn.

Porslindockan här jag är Lisa Ajax men ledtrådarna passar inte in på henne .
Varför tror alla på sol doktorn?
Inte många ledtrådar pekar ditåt förutom nyhetsmorgon och den hisnande kärleken mellan en man och en kvinna!
En googling säger dock att han faktiskt varit svensk mästare , det stärker ju iofs tesen att det är han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in