2025-03-30, 17:04
Medlem
Sagotradapplets avatar
Jag skulle tycka att det vore riktigt coolt om Felix och Nour från juryn faktiskt var med i maskerna någon gång 😂 Men jag kan knappast tänka mig att de båda är med i den här säsongen, vad tycker ni?
Citera
2025-03-30, 18:39
Medlem
Har en känsla av att Racing räven kan vara operasångaren Rickard Söderberg? Vet inte varför riktigt förutom något med rörelsemönstret och ledtråden med gröna fingrar: han är miljökämpe
Citera
2025-03-30, 20:40
Medlem
Jag tror Racingräven är Kenny Bräck.

* Liten i kroppen, brutit många ben därav lite konstig hållning.

* Spelar gitarr, så musikalisk, vilket hördes i sången.

* Snögubben hade en Amerikansk flagga runt halsen. Han bor i USA.

* "Har kraschat många gånger men en gång blev det stora rubriker" - Sinnesjuk krasch i Indycar där han satte rekord på de högsta G-krafterna en människa överlevt, vilket även är svaret på en annan ledtråd.

* Knäckebröd - Wasabröd görs i Filipstad. Kenny Bräck uppträder på scen med Sven Ingvars på Allsång på Skansen där Sven-Erik skriker FILIPSTAAAD. Långskott men ikte omöjligt.

* "Ni har skrattat åt mig förr" - Vet han var med i ett frågesportsprogram där han skulle placera ut Arvika (där han är uppväxt) på Sverigekartan men placerade det tokfel, kan vara det de syftar på.

Andra ledtrådarna var svåra att koppla till Bräck så kan vara nån annan också, men mycket stämmer in på Bräck.
Citera
2025-03-30, 20:45
Medlem
Kedoxs avatar
Precis börjat kolla

Sett introklippet om Racingräven. Och vill bara dubbelchecka innan han börjar sjunga om ledtrådarna var så lätta som de verkade.

Gröna fingrar - Bertil
Rötter i Frödingeland- Roland
Jag är inte bitter - Tony Richardsson
Samt ett gäng referenser till filmer jag inte verkar dra + att personen har ett stort racingintresse.

Svar: Robert Gustafsson

Skulle det va honom blir jag besviken på ledtrådarna. Ska inte kännas uppenbart innan personen börjat sjunga.

Edit: Efter sången känns det inte längre som Robert även om han kan föreställa rösten men låter yngre. Kropp & rörelsemönster känns precis som Junior Ledin men ledtrådar utöver frödingeland får jag inte in. Och skulle han pratat själv i introt hade det varit brytning. Någon homosexuell hade inte förvånat mig iaf.
Senast redigerad av Kedox 2025-03-30 kl. 20:54.
Citera
2025-03-30, 21:47
Medlem
Kedoxs avatar
Nej. Tycker de tappat stinget på ledtrådarna.
Förr var de kryptiska och om panelen gissat på eller närmat sig vem det är la man in förvillande ledtrådar som ledde mot någon annan längre in i programmet.

Men nu gör man det alltså redan i program 1. Med Majskolven lägger de massa övertydliga ledtrådar mot Hasse Andersson. Såklart är det inte han.
Kreativiteten verkar slut. Nu börjar det fulhintas åt fel håll från start. Så var inte de första säsongerna.
Citera
2025-03-30, 22:33
Medlem
Crapmagics avatar
Har det läckts någon lista iår?
Citera
2025-03-31, 00:05
Medlem
Helt övertygad om att skogsjätten är Filip Berg.
Sa detta till min sambo och hon höll inte med.

Ledtrådar med paralleller till melodifestivalen och Björn Skifs. Björn. Björnzone. Mellanakt i Melodifestivalen.
Det gjordes en remake av filmen strul där Filip Berg har huvudrollen. Han stod i ett Berg och sjung.
Sen när Carina Berg (eller var det Wahlgren🤔 ) var inne på samma spår sa min sambo ”snyggt. Det är ju solklart” 🤪
Citera
2025-03-31, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Vad finner du för nöje i att lägga ut en falsk lista för ditt perversa as!
Så Racingräven är inte Kenny Bräck eller? Självklart är det Kenny!

Listan stämmer delvis. Minst ett namn är korrekt! Det är allt jag kan säga.
Citera
2025-03-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uffka123
Helt övertygad om att skogsjätten är Filip Berg.
Sa detta till min sambo och hon höll inte med.

Ledtrådar med paralleller till melodifestivalen och Björn Skifs. Björn. Björnzone. Mellanakt i Melodifestivalen.
Det gjordes en remake av filmen strul där Filip Berg har huvudrollen. Han stod i ett Berg och sjung.
Sen när Carina Berg (eller var det Wahlgren🤔 ) var inne på samma spår sa min sambo ”snyggt. Det är ju solklart” 🤪
Ja det är en mycket god gissning , finns en del som pekar mot att det är Filip!
Citera
2025-03-31, 16:37
Medlem
Beck86s avatar
Majskolven tror jag är Björn Ranelid 🤫🤫🤫
Citera
2025-03-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotkidi
Fågelholken är ju Jonas Björkman!
Tror Docken är Lena Ph, Majskolven är Soldoktorn och Skogsjätten troooor jag Henke Lundqvist (men den är jag fortf lite fundersam över).
Nja på fågelholken, utan holken såg man ju bröst. Pia Sundhagen 🤔
Citera
2025-03-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tror att skogsjätten är Björn Gustavsson.
Några ledtrådar som ledde till namnet Björn.
Och han sa at han var färdig med Melodifestivalen och att det var en kul grej. Björn G. har varit med som mellanakt vid två Melodifestivalen. En annan ledtråd var att åka runt och turnera med kvintetter, kanske möjligtvis i stand up sammanhang?
Björnzone? Fast de är väl fler iofs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in