2025-04-02, 08:46
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Haparandas kommunalråd försvarar kritiserat aprilskämt om ”finska rycket”
Uppdaterad idag 15:15Publicerad idag 11:54
Haparanda aprilskämtar om att man infört ransonering av preventivmedel. Detta för att få upp barnafödandet i kommunen.

– Bara det finska rycket är tillåtet, skriver kommunen i sociala medier och inlägget möts av frän kritik.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/haparandas-aprilskamt-om-finska-rycket-mots-av-kritik

Kul att man vågade trampa lättkränkta vänstermuppar på tårna.
2025-04-02, 08:59
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Älgkavalleri i Västerbotten var väl det enda roliga april skämtet.
https://www.folkbladet.nu/2025-04-01/i20-blir-a20-forsvaret-satsar-pa-algkavalleri-i-vasterbotten-3b8a0

Superdåligt ju. Men räddas lite av de AI-genererade bilderna.
2025-04-02, 09:20
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Superdåligt ju. Men räddas lite av de AI-genererade bilderna.

Med tanke på att Karl XI försökte detta på riktigt så...
2025-04-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Det här var förvirrande. Det är ju verkligen så korkat att det borde vara ett aprilskämt: "Men vem har hört en bekymrad programledare i tv undra hur många fler kvinnor Sverige tål?" "Bristen på personal i sjukvården, industrin och äldreomsorgen kan bara övervinnas med ökad invandring – nu." Samtidigt har vi ju sett så många lika korkade artiklar publiceras på andra datum att jag gissar att det inte är ett aprilskämt?

Är det månne Expressen som trollat Per Wirtén genom att låta honom pubba sin artikel den 1 april?

Av allt som jag läst genom åren om invandringen, så tog den där artikeln priset och som sagt dessutom publicerad på 1 april, så ja man vill hoppas att det var ett skämt.

De tog upp det där aprilskämtet på Riks och det var verkligen inte nådigt hur de sågade Per Wirten i fotknölarna.
https://youtu.be/kWtgQgDgiPE?si=LcpoNuXk20yLowU9
Senast redigerad av Kammadaj 2025-04-02 kl. 09:47.
2025-04-02, 09:52
Medlem
Jag dammade av ett gammalt skämt jag körde mot en flickvän i gymnasiet: att berätta att jag blivit diagnosticerad med leukemi. Deras fasa och bestörtning är som nektar för själen.
2025-04-02, 10:00
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Expressens aprilskämt är att vi måste öka invandringen för att landets ska kunna fortsätta att växa, samt varje extra invandrare gör ett plus i vår ekonomi och att flyktinginvandringen efter 2015 bidrog till goda år i vår samhällsekonomi.
https://www.expressen.se/kultur/per-wirten/dags-att-tala-sanning-om-sveriges-invandring/
Den artikeln är en indikation på att Poes lag inte bara gäller internetforum utan även tryckta medier. Utan tydliga indikatorer är det omöjligt att avgöra om det är ironi (eller i det här fallet- aprilskämt) eller en seriöst menad men vansinnig artikel.
2025-04-02, 10:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Jag dammade av ett gammalt skämt jag körde mot en flickvän i gymnasiet: att berätta att jag blivit diagnosticerad med leukemi. Deras fasa och bestörtning är som nektar för själen.
Alla andra dagar på året kan du köra med att du blivit diagnostiserad med sadism.
2025-04-02, 10:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Alla andra dagar på året kan du köra med att du blivit diagnostiserad med sadism.
Eller autism!
2025-04-02, 10:14
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Med tanke på att Karl XI försökte detta på riktigt så...

Var det inte Gustav III som funderade på att använda älgar för kavalleriet?

De kanske båda hade samma idé.
2025-04-02, 11:21
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ulf Kristersson ska genomgå könstest till att heta Ulla..

Det är inte ens ett aprilskämt. Vi alla vet att det är sant. Frun är redan maken i förhållandet

För er som lyssnar på youtubern Mr. Ballen

Epic manhunt ends with one man's night of terror
https://youtu.be/SdsoQXoG6OQ?si=UcMXloDhCnnS5kY1
2025-04-02, 12:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Vad är grejen med broccoli?
Jag kan förstå barn inte är jätteförtjusta i brysselkål. Jag var själv ett av de barnen. Men broccoli?? Smaken är mild som gurka eller vanlig sallad.
Fanns överhuvudtaget denna matfobi innan Pixar och Disney började marknadsföra det som en sanning?
Broccoli har en otäck struktur som fastnar typ i halsen. Det enda goda på den är stammen, resten smakar babiansvett.
2025-04-02, 12:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Polisen har några riktigt bra skämt. Kolla polisen i Helsingborg och Sollentuna
Facebook? X?

Enda bra skämtet jag sett på Facebook är att Cedergrenska Tornet ska börja med fallskärmshoppning från tornets tak...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2025-04-02 kl. 12:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in