2025-03-27, 17:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Köpte 26 ETH på 2668Dollar. Anledningen till att jag skriver hur många ETH det handlar om är för att det är ändå ganska mycket pengar det handlar om. Hade det varit 0.5 ETH hade det varit lite skitsamma.

Funderar på att sälja skiten, då det känns som ett sjunkande skepp. Men vad FASEN ska man annars lägga dom på som har större potential? Dom är ändå back 22.5%

Och vetefan om det kommer stiga jämfört med många andra?!?

Någonstanns måste du fatta ett eget beslut i den här frågan Monerokungen. Om vi backar bandet lite, hur resonerade du när du köpte dina Eth på 2668usd?
Citera
2025-03-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Köpte 26 ETH på 2668Dollar. Anledningen till att jag skriver hur många ETH det handlar om är för att det är ändå ganska mycket pengar det handlar om. Hade det varit 0.5 ETH hade det varit lite skitsamma.

Funderar på att sälja skiten, då det känns som ett sjunkande skepp. Men vad FASEN ska man annars lägga dom på som har större potential? Dom är ändå back 22.5%

Och vetefan om det kommer stiga jämfört med många andra?!?

Utgångsläget om du inte vet är väl att ha kapitalet i bitcoin?
Citera
2025-03-27, 22:37
Medlem
-
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-27 kl. 22:47.
Citera
2025-03-28, 07:54
Medlem
hazenectars avatar
Eth MÅSTE trenda uppåt härifrån på 1W och 1M för att undvika en potentiell katastrof. Skulle inte bli förvånad om Eth dumpar 50% härifrån om inte priset rycker upp sig tämligen omgående.
Citera
2025-03-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Eth MÅSTE trenda uppåt härifrån på 1W och 1M för att undvika en potentiell katastrof. Skulle inte bli förvånad om Eth dumpar 50% härifrån om inte priset rycker upp sig tämligen omgående.

På ETH-BTC är 0,017 nästa stödnivå. En studs därifrån upp till över 0,03 BTC eller åtminstone till 0,025 BTC så vore den kanske på gång igen, eller vad tror du?

Men ETH-BTC-grafen ser verkligen inte bra ut. Långsamt blödande under 2-3 års tid.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-28 kl. 12:02.
Citera
2025-03-28, 19:10
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
På ETH-BTC är 0,017 nästa stödnivå. En studs därifrån upp till över 0,03 BTC eller åtminstone till 0,025 BTC så vore den kanske på gång igen, eller vad tror du?

Men ETH-BTC-grafen ser verkligen inte bra ut. Långsamt blödande under 2-3 års tid.

En studs till 0,025 BTC räcker tyvärr inte för att rädda upp det här i min mening. Nu i och med att det inte längre finns någon diagonal uppåttrend som fortfarande är intakt på grafen kommer jag primärt att titta på horisontella stödnivåer samt förvänta mig gradvis progression uppåt om sluttande diagonala motståndsnivåer kan undanröjas. I nuläget finns det tre på grafen. Om ration kan pressas upp över ca 0,027 BTC samt ta ut den rosa sluttande trendlinjen som möts i den röda cirkeln så borde Eth-hållarna kunna se fram emot lite relief.
Men innan det har inträffat är det rimligt att förvänta sig fortsatt nedgång. Antingen till 0,02BTC eller 0,017 BTC i värsta fall.
ETHBTC på 1M: https://ibb.co/fznjSgjL

Vidare tror jag att man gör klokt i att hålla koll på Bitcoindominansen i det här sammanhanget.
Senast redigerad av hazenectar 2025-03-28 kl. 19:13.
Citera
2025-04-02, 09:47
Medlem
hazenectars avatar
ETHUSD 1W

Jag gillar inte hur den här prisgrafen ser ut för tillfället, priset har stängt flera ljuskroppar på den stigande gröna trendlinjen som sträcker sig tillbaka till 2020. Det i sig är ganska uppseendeväckande så tillvida att priset tenderar att accelerera när en trendlinje bryts och inte dröja sig kvar som i det här fallet. Förra veckans ljusstängning parkerade priset en bra bit under linjen. Det här skulle eventuellt kunna utvecklas till en avvikelse men då krävs det att även den här veckans ljus tar sig tillbaka upp till den gröna stigande trendlinjen igen. Dom ljusblåa fallande trendlinjerna agerar motstånd och kan priset lyckas med konststycket att ta sig upp förbi även dom till den gröna triangeln ser det genast mycket bättre ut för eth.
Om veckans ljus däremot stänger utan kontakt med stigande grön diagonal måste det här fortsatt hanteras som en range och vill det sig illa kommer priset att ta sikte på 1050usd. Det senare är tyvärr det som är mest sannolikt men inget är hugget i sten.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/pjbvq7LK

Edit: Råkade posta fel graf, har åtgärdat det nu.
Senast redigerad av hazenectar 2025-04-02 kl. 09:58.
Citera
2025-04-02, 09:55
Medlem
Citat:
ETHUSD 1W

Jag gillar inte hur den här prisgrafen ser ut för tillfället, priset har stängt flera ljuskroppar på den stigande gröna trendlinjen som sträcker sig tillbaka till 2020. Det i sig är ganska uppseendeväckande så tillvida att priset tenderar att accelerera när en trendlinje bryts och inte dröja sig kvar som i det här fallet. Förra veckans ljusstängning parkerade priset en bra bit under linjen. Det här skulle eventuellt kunna utvecklas till en avvikelse men då krävs det att även den här veckans ljus tar sig tillbaka upp till den gröna stigande trendlinjen igen. Dom ljusblåa fallande trendlinjerna agerar motstånd och kan priset lyckas med konststycket att ta sig upp förbi även dom till den gröna triangeln ser det genast mycket bättre ut för eth.
Om veckans ljus däremot stänger utan kontakt med stigande grön diagonal måste det här fortsatt hanteras som en range och vill det sig illa kommer priset att ta sikte på 1050usd. Det senare är tyvärr det som är mest sannolikt men inget är hugget i sten.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/Kc24PCNx

Du verkar ha postat fel graf.
Citera
2025-04-02, 09:56
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Du verkar ha postat fel graf.
Såg också det! Var precis i färd med att byta ut länken.
Citera
2025-04-02, 10:05
Medlem
Citat:
Såg också det! Var precis i färd med att byta ut länken.

Ok, har du en för ETH-BTC också?
Citera
2025-04-02, 10:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ok, har du en för ETH-BTC också?

Postade en för ETHBTC på 1M 28/3.
Har korrigerat färgen på några av linjerna för tydlighetens skull men jag gör samma bedömning nu som då, ingenting har förändrats.

Uppdaterad graf ETHBTC 1M: https://ibb.co/tpJ2NN1h

Edit: Vad tror du om det hela Stopp.Belagg?
Citera
2025-04-06, 19:51
Medlem
Citat:
Postade en för ETHBTC på 1M 28/3.
Har korrigerat färgen på några av linjerna för tydlighetens skull men jag gör samma bedömning nu som då, ingenting har förändrats.

Uppdaterad graf ETHBTC 1M: https://ibb.co/tpJ2NN1h

Edit: Vad tror du om det hela Stopp.Belagg?

Grafiskt ser det nästan oundvikligt ut med ett test av 0,017 BTC inom de närmaste veckorna. Återstår att se om det kan vända uppåt seriöst därifrån någonstans. Känns som det i så fall behöver hända något stort utanför grafen som är väldigt positivt för Ethereum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in