2025-04-02, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Borde även vara grundläggande att illegala invandrare utvisas..

Jag håller med. Ät man ens ett land annars?

Sverige är förstört bortom räddning hur som. Jag känner ingenting förutom förakt för babbarna. Hade hellre krigat mot dem än ryssen då jag inte kan se vad ryssen gjort för fel mot mig personligen.
Citera
2025-04-02, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forslag-misskotsamhet-kan-leda-till-utvisning/

Enligt ett pressmeddelande från regeringen innebär utredningens förslag att ett grundläggande krav på vandel återinförs i utlänningslagen.

Utredningen föreslår att lagändringarna ska träda i kraft den 1 juli 2026

Äntligen.

Självklart ett bra förslag, om än otillräckligt. Men ett bra steg i rätt riktning.

Och bra att de tvingar aktivisterna på motståndarsidan att bekänna färg.

"Vi vill ha misskötsamma personer här, som fuskar med bidrag, knarkar och stjäl..."

Hoppas att det budskapet går fram till medelsvensson.
Citera
2025-04-02, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja, gymnasielagen gick genom på ett par veckor om jag kommer ihåg rätt.

Ja, när det gäller att förstöra är politikerna snabba.

När det gäller nödvändiga åtgärder för att försöka få Sverige i bättre skick så är det helt hopplöst långsamt.

Dessa regler skall tydligen träda i kraft precis innan valet.

I värsta fall blir det väl en skrattande MP-minister som river upp det någon månad senare. "SJÄLVKLART ska man få stanna även om man begår brott, fuskar och förpestar för sin omgivning. De är ju så sexiga de här exotiska männen, särskilt afghanen som bor hemma hos mig..."
Citera
2025-04-02, 07:07
Medlem
Conny63s avatar
Regeringen absolut på rätt väg . men räcker inte allt tar för lång tid o det kommer inte räcka till nästa val . Lika med andra saker tex tandvårdsförsäkringen för oss svenskar TAR FÖR LÅNG TID TYPISKT SVERIGE .
Citera
2025-04-02, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forslag-misskotsamhet-kan-leda-till-utvisning/

Enligt ett pressmeddelande från regeringen innebär utredningens förslag att ett grundläggande krav på vandel återinförs i utlänningslagen.

Utredningen föreslår att lagändringarna ska träda i kraft den 1 juli 2026

Äntligen.

Hoppas det kommer att genomföras. Men det blir förstås nödvändigt att definiera ganska noggrant vad "misskötsamhet" egentligen innebär. Festknarka ibland? Nja. Vara narkoman? Kanske det. Sprida lögner om Sverige på nätet? Ja, jag skulle gärna se att det ledde till utvisning!
Citera
2025-04-02, 07:11
Medlem
Om man utgår från hur illa det fungerat tills nu med att stoppa invandringen, så får man nog klassa detta också som plakatpolitik.
Citera
2025-04-02, 07:23
Medlem
Debattörerna i tråden verkar blanda ihop utvisning, tillstånd till inresa och beviljande av medborgarskap.

På FB vill man beröva medborgarskap och utvisa knarkare, kriminella, extremister och idioter men med dessa kriterier skulle de flesta på FB ligga i farozonen.
Senast redigerad av Armadou 2025-04-02 kl. 07:29.
Citera
2025-04-02, 07:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Så vi är inte svenskar på riktigt. När som helst kan vi bli utkastade trots att vi har bott här i hela livet. Jag tycker att vi slänger ut nazisterna istället. Det låter bättre.

Ja, tänk dig nu för vad du skriver om här på Flashback - storebror ser dig och han är arg...

Bara bra om detta skulle landsättas, vilket är mindre troligt - signalpolitik i sin renaste form.
Citera
2025-04-02, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Kan dom rödgröna stoppa förslaget likt dom stoppade förslaget om att ta ifrån medborgarskap ifrån gängkriminella?

Jag tror inte att dom rödgröna kommer stödja detta lagförslag, lite kan man ge dom, det kan alltså bli straffbart och skäl för utvisning om man exempelvis hånar Ulf Kristersson eller pratar illa om regeringen om man har utländsk bakgrund?

Vad menas med skulder? Om man har bolån eller banklån och missar en månads betalning?

De rödgröna har inte haft majoritet att ändra något sedan 2006....

Sossarna kommer stödja detta så lär gå igenom utan problem, även om L röstar emot....
Citera
2025-04-02, 07:58
Medlem
citymormors avatar
Alla dessa förslag som vandel, ge pengar för att åka hem och ev. någon gång i framtiden kunna återkalla medborgarskap kommer inte förändra någonting.

Invandringen till Sverige har varit så stor under så pass lång tid att Sveriges befolkning är förändrad för alltid.
Förvandlingen av Sverige accelererar och kommer fortsätta.

Det finns såklart lösningar för att stoppa detta men varken folk eller politiker kommer ens tänka i dessa banor.
Har vi således inte oss själva att skylla? De Svenskar som kommer finnas kvar i framtiden kommer leva i små enklaver eller utomlands.
Citera
2025-04-02, 08:03
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Tänk att man ens tog bort kravet på vandel en gång i tiden. Hur tänkte man?

Det undrar jag med, vem var den hjärndöde som tog bort detta!?
Citera
2025-04-02, 08:12
Medlem
TjockisHaralds avatar
Och varför tror du det är så? För att vi låter de som utför brott och bidragsbrott stanna i Sverige och i slutändan även bli svenska medborgare vilket denna lag fixar. Både välfärd och trygghet...

Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomistudent91

De enda som är bra i sverige är välfärdsystemet och tryggheten men även de går bort nu. Även om man inför sådana lag så kommer de inte va bra.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in