2025-04-02, 00:00
Medlem
otellos avatar
Hur definieras misskötsamhet?
Citera
2025-04-02, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Mlyric.
Bra, men varför 1 år och 4 månader tills det träder i kraft? 2 månader innan valet.
Ja, gymnasielagen gick genom på ett par veckor om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2025-04-02, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
För lite och för sent
AFS 2026.
Lär inte hända. Mycket viktigt att L och MP hamnar under 4%,
Citera
2025-04-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja, gymnasielagen gick genom på ett par veckor om jag kommer ihåg rätt.
Vilket lagrådet hade synpunkter på men dom sket i det, denna regering vill göra det enligt reglerna. (Annars får dom kritik för att dom raserar demokratin)
Då det var en grundlagsändring så måste beslutet komma innan valet så nytt beslut tas efter, annars hade det hunnit bli en ickefråga.
Senast redigerad av tjanska 2025-04-02 kl. 00:21.
Citera
2025-04-02, 01:09
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför vänta till 2026? Varför inte nästa vecka?

Mitt i valrörelsen...
Citera
2025-04-02, 02:14
Medlem
Sverige är så himla senfärdigt, det kommer att fälla denna regering även om det de vill göra är bra. Först ska det utredas i två år och sedan ska det ta ytterligare två år innan lagar och regler ska börja gälla! För segt, för sent!

Regeringen är på rätt väg men denna senfärdighet kommer att kosta dem makten och då sitter vi åter i händerna på totalt verklighetsfrånvända idioter i miljöpartiet, vänstern och centern vilka kommer att tvinga sossarna att riva upp de vettiga lagar som hunnit stiftas!

Jag avskyr Trump men en sak är säker, han får saker ur händerna, vi borde sluta vara så förbaskat försiktiga med att fatta snabba beslut och jag bergriper inte varför så inte sker eftersom i praktiken majoriteten av politikerna inser att vi måste vända skutan snabbt innan landet kollapsar helt! Är det liberalerna som är bromsklossarna? Förjäkligt att inte moderaterna o Sveigedemokraterna fick egen majoritet-men det kanske hade varit lika segt pga denna svenska utredningsnoja?

Jag är rädd för att det som presenterades idag inte kommer att gå igenom och varför undanta ” flyktingar”? Då faller ju nästan hela idén eftersom nästan alla Mena kommit hit som sk flyktingar o asylsökande! Det är ju de som ska ut!
Citera
2025-04-02, 02:36
Medlem
Misskötsamhet = man protesterar mot att Israel dödar ens barn. Inte misskötsamhet = man agerar stöddigt och skrämmande mot en svenne, och kallar svenska tjejor hora.

Got it.
Citera
2025-04-02, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomistudent91
Lagförslaget är inte bra. De är bara rasister som gillar den då de vill ha ren etniskt sverige.

Sverige blir mer och mer som en diktator land.
Så om man inte betalar sina skulder ska man utvisas. Om man visar ett visst beteende ska man utvisas etc. Det låter som george orwells 1984.

Helt ärligt vilka personer väljer sverige som prio 1 land?

Klimatet är dåligt
Att göra affärer i sverige är dåligt
Folket är iskalla och ensamma

De enda som är bra i sverige är välfärdsystemet och tryggheten men även de går bort nu. Även om man inför sådana lag så kommer de inte va bra.

Många folk kommer vilja lämna landet och då syftar jag inte på invandrare utan svenskar och välutbildade invandrare. Vem kommer finnas kvar i Sverige då ? Vem kommer vilja starta eget i sverige tex. Redan nu ser vi hur många företag som nolltaxerar i sverige.

Varför skulle hederliga invandrare drabbas? Bara bra om kriminellt pack drar till ett annat land. Sverige har alldeles för länge varit en lekstuga för dessa.
Citera
2025-04-02, 04:24
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Wow - han hälsade inte rutinmässigt heller, när han/de gick på gatorna. Vad fasiken, hade de övervakning på dem då, eller?
I Schweiz meddelas offentligt i kommunen där utlänning som söker medborgarskap bor. Invånarna har då en viss tid på sig att inkomma med invändningar typ "hindersprövning".
I Sverige har skalbaggar och ovanliga grodor samma rätt att freda sitt revir.
Citera
2025-04-02, 04:34
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Förbluffande likt de nya brittiska direktiven - som går några steg längre i den nya " good character" doktrinen för 2025

* Man ska kunna visa upp att man äntrat landet på laglig väg innan man ansöker om medborgarskap
* Finns det skulder så blir det automatisk inte något medborgarskap samt även obetalda skatter (Även med uppehållstillstånd)
* Kriminell verksamhet och domar är definitivt ett hinder (Gäller ej parkeringsböter eller liknande)
* Och det viktigaste : Har man farit med osanning i sina kontakter till myndigheter som ska avgöra personens bosättning i U.K. skäl nog att neka och ev. även åtala

Hela här : https://www.gov.uk/government/publications/good-character-nationality-policy-guidance/good-character-requirement-accessible

Bara att man har specificerat väldigt noggrant för vad som är Good Character, skvallrar en hel del om alla personer som hittills tillåtits gå under radarn med den gamla lagstiftningen och som orsakat landet onödig skada.
Den gamla liberala invandringspolitiken är på väg att svänga 180 grader överallt i EU

hmm låter som dessa lagar är riktade mot vita invandrare. tror inte de har så mycket bank å fakta uppgifter om syrianer, afghaner å afrikaner av alla sorter... tror ni?
Citera
2025-04-02, 05:42
Medlem
Så vi är inte svenskar på riktigt. När som helst kan vi bli utkastade trots att vi har bott här i hela livet. Jag tycker att vi slänger ut nazisterna istället. Det låter bättre.
Citera
2025-04-02, 05:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Så vi är inte svenskar på riktigt. När som helst kan vi bli utkastade trots att vi har bott här i hela livet. Jag tycker att vi slänger ut nazisterna istället. Det låter bättre.
Är du inte svensk medborgare så är du inte svensk varken till etnicitet eller formellt. Kom du på det nu?
Dags att ta tag i dubbla medborgarskap och möjlighet att återkalla redan utfärdade medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in