2025-04-02, 08:45
Medlem
Tervulls avatar
Är det meningen att man skall jubla nu eller? Dessa tomma förslag är bara löjliga. Finns det någon som tror på politiker längre? Det är bara skitsnack och lögner hela tiden. Deras agenda är något helt annat.
Citera
2025-04-02, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Det undrar jag med, vem var den hjärndöde som tog bort detta!?
Jag svarade på det redan igår (tog reda på det):

(FB) Förslag: Misskötsamhet kan leda till utvisning
Citera
2025-04-02, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Jag håller med. Ät man ens ett land annars?

Sverige är förstört bortom räddning hur som. Jag känner ingenting förutom förakt för babbarna. Hade hellre krigat mot dem än ryssen då jag inte kan se vad ryssen gjort för fel mot mig personligen.
Om det blir fullskaligt krig mellan NATO och ryssen kommer nog många ta till våld mot invandrare i sverige ska du se.
Citera
2025-04-02, 09:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomistudent91
Lagförslaget är inte bra. De är bara rasister som gillar den då de vill ha ren etniskt sverige.

Sverige blir mer och mer som en diktator land.
Så om man inte betalar sina skulder ska man utvisas. Om man visar ett visst beteende ska man utvisas etc. Det låter som george orwells 1984.

Helt ärligt vilka personer väljer sverige som prio 1 land?

Klimatet är dåligt
Att göra affärer i sverige är dåligt
Folket är iskalla och ensamma

De enda som är bra i sverige är välfärdsystemet och tryggheten men även de går bort nu. Även om man inför sådana lag så kommer de inte va bra.

Många folk kommer vilja lämna landet och då syftar jag inte på invandrare utan svenskar och välutbildade invandrare. Vem kommer finnas kvar i Sverige då ? Vem kommer vilja starta eget i sverige tex. Redan nu ser vi hur många företag som nolltaxerar i sverige.
Så fascinerad av folk som inte kan se sambandet. Pga invandringen så blir allt i Sverige sämre; välfärdsystemet och tryggheten som du själv nämnde. Det är därför Tidö vill utvisa de som gör Sverige sämre och bara är här för att leva på bidrag, begå brott och/eller sprida islam. Det är inte rasistisk. Det är logiskt och en självklarhet.
Citera
2025-04-02, 09:48
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JhesHxztj5
Betyder det att även Sverige, i framtiden kommer, jämfört med idag, bli mer likt Polen och Ungern i den frågan?

Vet inte. Polen och Ungern var mest emot att ta in invandrare enligt EU:s kvotsystem de hade ett tag.
Polen säger inte nej till invandring (Det bor några miljoner Ukrainare där) Har du skaffat jobb i Polen så får du också arbetstillstånd. Är du flykting från Ukraina så är man tydligen också välkommen
Hur det är med Ungerns migrationslagar vet jag inte så mycket om.

Men båda länderna är klart emot muslimsk invandring , så långt har Sverige inte hunnit. Men det skulle behövas
Citera
2025-04-02, 10:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Är det meningen att man skall jubla nu eller? Dessa tomma förslag är bara löjliga. Finns det någon som tror på politiker längre? Det är bara skitsnack och lögner hela tiden. Deras agenda är något helt annat.
Kanske har du rätt. Jag tror inte att många utvisningar kommer bli av, även om lagen kommer på plats. Som vanligt alltså...
Citera
2025-04-02, 10:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Är en fantastisk början!
Men hela konceptet med medborgarskap är förlegat och enbart reaktionära krafter vill att denna särställning ska finnas kvar.

I framtiden måste krav ställas på att samtliga invånare sköter sig eller utvisas, så det inte längre kan finnas någon misskötsel!

Vart ska man utvisa alla dessa ”invånare” utan medborgarskap?
Citera
2025-04-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kanske har du rätt. Jag tror inte att många utvisningar kommer bli av, även om lagen kommer på plats. Som vanligt alltså...

Det tror jag med! Det som isåfall skulle hända är att det kommer skrivas tonvis med artiklar i tidning om alla som ska utvisas, deras livshistoria (förskönad till det bättre, givetvis!) och det kommer hållas massa protester av pro-palestinier och vänsteraktivister, efter det kommer man att backa.
Däremot om man börjar i liten skala och skalar upp, samt börjar med de värsta så skulle det kunna fungera.
Alla de där som har bidrag ifrån Sverige och bor utomlands, borde man i första hand lokalisera och klippa banden till.
Dessa är inget annat än en ren belastning och vill bara tillbaka till Sverige när de befinner sig i värsta situationen ex. när de behöver dyr vård och vill bli vårdad i Sverige, sådant finns det ingen mening med.
Citera
2025-04-02, 10:44
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vart ska man utvisa alla dessa ”invånare” utan medborgarskap?

Guantanamo är vår ledstjärna i mörkret!
Allt som behövs är en extraterritoriell besittning, just nu är vårt Syriska proxykalifat huvudkandidaten där vi med enkelhet borde kunna få tillgång till ett lämpligt område.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, det är förlegat på så sätt att varför ska invandrare ha medborgarskap i landet de flyttar till? Går att leva här ändå. Så länge vi har ett välfärdssamhälle måste vi såklart ha ett "inlag" och ett "utlag". Sen kan man tycka att nationer är förlegat och annat jumbojumbo, men är trots allt en realitet tills vidare.. vart skulle vi utvisa svenskar, och varför skulle de ta emot svenskar? Väx upp.
Se ovan!
Citera
2025-04-02, 10:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Guantanamo är vår ledstjärna i mörkret!
Allt som behövs är en extraterritoriell besittning, just nu är vårt Syriska proxykalifat huvudkandidaten där vi med enkelhet borde kunna få tillgång till ett lämpligt område.

Guantanamo (fängelset) är ett minifängelse med plats för nåt hundratal fångar så det är en helt värdelös ledstjärna i sammanhanget.

Att köpa/hyra ett område i Syrien för att sedan flyga dig människor, se till så att infrastruktur och säkerhet fungerar osv låter sjukt dyrt. Klart dyrare än vad det smakar.

Även om folk som du tror att det finns enkla lösningar för att ”bli av” med folk så är det inte så enkelt i verkligheten.
Citera
2025-04-02, 11:14
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Innebär detta att hetsande mot judar och Israeler är tillräckligt för att upphäva uppehållstillstånd? Om ja kan vi räkna med rätt många tusen människor som måste packa sina väskor.

Varför ska judar skyddas så hårt?
Citera
2025-04-02, 11:20
Medlem
Detta är så självklart att det alltid borde ha varit så sedan tidernas begynnelse.

Varför är svenska politiker helt dumma i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in