2025-04-01, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Blattarna gör så här för att svenskarna låter dom göra det. Var inte så mesiga, gå ur bilen och skrik och sparka! Ni måste tuffa till er, visa att ni inte tolererar deras skit. De är fega och svaga, viker sig direkt när de märker att man inte tar emot.
Eller bara fortsätt vara mesiga men isåfall ska ni inte heller klaga.
Typiskt blattebeteende att gå ur bilen och skrika och spela aggressiv.
En gång parkerade jag bilen (med ungarna och tanten i) på Djurgården framför ögonen på en blatte och hans hona som också cirklade runt på jakt efter p-plats. Han rusade mot min bil och jag sänkte sidorutan för att höra honom gasta om att han skulle bryta mina armar. Jag sade åt honom att vänta ett tag, jag ska bara parkera färdigt och släppa ut familjen, så ska vi se vem som gör vad.
Jag började gå mot hans bil efter att vi var klara och apan rullar iväg 20 meter. Jag fortsätter gå mot hans bil, och apan kör iväg.
De är inte så tuffa när de ser att man menar allvar.
Citera
2025-04-01, 07:18
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Typiskt blattebeteende att gå ur bilen och skrika och spela aggressiv.
En gång parkerade jag bilen (med ungarna och tanten i) på Djurgården framför ögonen på en blatte och hans hona som också cirklade runt på jakt efter p-plats. Han rusade mot min bil och jag sänkte sidorutan för att höra honom gasta om att han skulle bryta mina armar. Jag sade åt honom att vänta ett tag, jag ska bara parkera färdigt och släppa ut familjen, så ska vi se vem som gör vad.
Jag började gå mot hans bil efter att vi var klara och apan rullar iväg 20 meter. Jag fortsätter gå mot hans bil, och apan kör iväg.
De är inte så tuffa när de ser att man menar allvar.
Det är så dom ska tas! Skrika och sparka tillbaka är helt OK, visst det är kanske också blatte-beteende men det är något de förstår.
Men de flesta svenskar knyter hellre näven i fickan och postar på Flashback istället.
Citera
2025-04-01, 07:25
Medlem
Kör du bil i Stockholm så blir man rasist förr eller senare. Men är det så fel? De är ju uppenbart inte som oss.

De vet typ inte bättre.. inavel, våld och ett förakt mot utbildning kan inte skapa ett bra folk.
Citera
2025-04-01, 07:33
Medlem
Man kör lite närmare, sedan tutar man som en galning! Då ska du se att de släpper fram dig.
Citera
2025-04-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
När jag kör bil i centrala delar av städer där detta kan tänkas hända så lägger jag bilen helt sonika på det rätt stökiga varvbrytet och kliver av kopplingen rakt vänster när det blir grönt, jag lovar att alla som är på övergångsstället får DJÄVLIGT bråttom oavsett hudfärg.

Rådet är att skaffa sig ett stökigt fordon, med ett stökigt varvbryt, eller gärna two-step och screamer-pipe ut genom skärmen/huven.

Den metoden var nog mer vanlig förrdå de flesta hade manuel växelåda.
Citera
2025-04-01, 08:30
Medlem
Övningskör mycket med min son i Stockholms innerstad.
Han maxar volymen (Huggorm som gäller nu) och vevar ner rutorna
--Annars kommer man inte förbi.
Vet inte om han lärt sig det i teorikursen.
Citera
2025-04-01, 08:40
Medlem
Jag har sagt det förr och säger det igen, svenskar är för cuckade för att hantera blattar.

Du behöver helt enkelt acceptera att det inte finns något du kan göra. Stanna och vänta tills blattarna är klara. Åk därefter hem, slå din kudde och när du har lugnat ned dig loggar du in här på flashback och skriver hur Sverige minsann ska sätta stopp för Ryzzarna.
Citera
2025-04-01, 09:35
Avstängd
Jag minns för länge sedan, en bilist som åtalades för "hotfull motorvarvning" av en babbe när han stog vid rödljuset. Förmodligen hade babben gått mot rött.
De är lättkränkta de jävlarna.
Citera
2025-04-01, 09:51
Medlem
Snusfris avatar
Händer ofta att blattar i bil bara stannar mitt på vägen för tala (skrika) med någon dom känner på trottoaren. Inga blinkers eller något som varnar att dom står stilla.
Citera
2025-04-01, 10:10
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Körde igenom en populär turistgata i stockholm förra veckan. Kommer till ett rödljus och väntar snällt på gående, som man gör. Blir rött för gående och man ser dom vanliga svenskarna som stressar över för att slippa vänta. Jag (i bil) får grönt och sedan kliver 2-3 blattar ut på övergångsstället och stoppar mig för att släppa fram sitt sällskap. Armar ut, står stilla, låter kvinnor gå över. Artigt ja, förutom att gångarna hade rött och bilar grönt. Jag rullar fram tydligt då jag har grönt, och gångarna rött. Men jag kör ju knappast på en människa.

Vad gör man? Är det här vanligt i fler delar av sverige? Jag har varit i tillräckligt många u-länder för att veta att man inte ska stanna bilen, men det är inte direkt så att centrala stockholm saknar poliser. Alla blattar var framför bilen (på övergångsstället), så det var knappast fråga om en bilkapning.

Ber om ursäkt om felplacerad tråd, men bilforumet kändes felaktigt även om det är mer kulturellt snarare än en biltrafikfråga.

Har varit med om det där också, och har då också alltid rört sig om blattar, iaf i stadsmiljö..

På landet om man har otur kan man träffa på en grupp jägare från överklassen, på nån liten väg eller något gods där vägens dragning går igenom..
I grupp tenderar alltid överklassjägare att demonstrativt se till att kreti o pleti alltid måste vänta överdrivet länge innan de förmår att skingra sig och släppa fram fordonet som vill komma fram och förbi..

Tycker det borde forskas kring detta, varför dessa grupper (som väl inte har mycket till övers för varandra) prompt måste blockera och hindra andra människors önskade framfart..
Citera
2025-04-01, 12:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Man kör lite närmare, sedan tutar man som en galning! Då ska du se att de släpper fram dig.

beror på, du resonerar som en bondare

Har han en dam handväska, typ chanel så kan du vara säker på att han kommer dra fram tabben

kolla på killen i som blev skjuten i en gångtunnel när han var på väg till badhuset med grabben
Citera
2025-04-01, 13:06
Medlem
En gång frågade en blatte mig vad han kunde göra för att bli accepterad av svenskar. Jag svarade att han inte ska hävda sig. Han kände inte igen ordet och vi konstaterade till slut att det inte fanns något sådant ord på hans språk. Jag tycker att det säger mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in