2025-03-31, 19:36
Medlem
blobben!!!s avatar
Du gör givetvis som i blattarnas hemländer; du fortsätter att köra. De gående får klämma ihop sig mellan de passerande bilarna bäst de kan. Självklart tutar du någon obegriplig morsekod så att inte någon blind blir påkörd.

Bonuspoäng utlovas för varje påkörd Muhammed. Se till att fotografera ID på blatten så att du kan skicka in det till försäkringsbolaget när du får repor i lacken.
Citera
2025-03-31, 19:46
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Körde igenom en populär turistgata i stockholm förra veckan. Kommer till ett rödljus och väntar snällt på gående, som man gör. Blir rött för gående och man ser dom vanliga svenskarna som stressar över för att slippa vänta. Jag (i bil) får grönt och sedan kliver 2-3 blattar ut på övergångsstället och stoppar mig för att släppa fram sitt sällskap. Armar ut, står stilla, låter kvinnor gå över. Artigt ja, förutom att gångarna hade rött och bilar grönt. Jag rullar fram tydligt då jag har grönt, och gångarna rött. Men jag kör ju knappast på en människa.

Vad gör man? Är det här vanligt i fler delar av sverige? Jag har varit i tillräckligt många u-länder för att veta att man inte ska stanna bilen, men det är inte direkt så att centrala stockholm saknar poliser. Alla blattar var framför bilen (på övergångsstället), så det var knappast fråga om en bilkapning.

Ber om ursäkt om felplacerad tråd, men bilforumet kändes felaktigt även om det är mer kulturellt snarare än en biltrafikfråga.

Varför starta en tråd om detta, ta tag i det på stört

Släng dig på tutan kliv ut och fråga vad fan de håller på med
Citera
2025-03-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Du gör givetvis som i blattarnas hemländer; du fortsätter att köra. De gående får klämma ihop sig mellan de passerande bilarna bäst de kan. Självklart tutar du någon obegriplig morsekod så att inte någon blind blir påkörd.
Kändes genuint som bästa valet, men nu var det en enkelriktad bilväg med en korsande gågata med ca 15 pers på varje sida. Jag kör en liten toyota aygo och den hade knappast kommit förbi någon utan att träffa fler än Akilov
Citera
2025-03-31, 19:51
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Körde igenom en populär turistgata i stockholm förra veckan. Kommer till ett rödljus och väntar snällt på gående, som man gör. Blir rött för gående och man ser dom vanliga svenskarna som stressar över för att slippa vänta. Jag (i bil) får grönt och sedan kliver 2-3 blattar ut på övergångsstället och stoppar mig för att släppa fram sitt sällskap. Armar ut, står stilla, låter kvinnor gå över. Artigt ja, förutom att gångarna hade rött och bilar grönt. Jag rullar fram tydligt då jag har grönt, och gångarna rött. Men jag kör ju knappast på en människa.

Vad gör man? Är det här vanligt i fler delar av sverige? Jag har varit i tillräckligt många u-länder för att veta att man inte ska stanna bilen, men det är inte direkt så att centrala stockholm saknar poliser. Alla blattar var framför bilen (på övergångsstället), så det var knappast fråga om en bilkapning.

Ber om ursäkt om felplacerad tråd, men bilforumet kändes felaktigt även om det är mer kulturellt snarare än en biltrafikfråga.
Detta är en kulturfråga och samtidigt en politisk fråga.
Alla beslut som lett fram till detta har tagits i god demokratisk ordning, och ingen kommer att hjälpa dig med ditt problem/din fråga, även det enligt god demokratisk ordning och sed.
Du är som en viss Fransk filosof vid namn Jean-Paul Sartre benämnde det "atomiserad" vilket betyder att du är helt ensam och kan inte räkna med hjälp eller stöd från något håll, och det gäller även statens företrädare, (det lagliga) våldsmonopolets innehavare Polisen.
Snarare så att om du försöker göra något åt saken så blir du attackerad av den/de som stör friden/trafiken eller vad det nu är, samt att om ordningsmakten blir inblandad, vilket är ett vanligt scenario i denna sorts situationer, så förvandlas du från trafikant/åskådare till gärningsman och lagförs som att du störde ordningen och tom. lagförs för fridstörning, trafikbrott och våldsbrott.
Citera
2025-03-31, 20:00
Avslutad
Citat:
Männen som stoppade trafiken var 2-3, det var i minst två, kanske tre olika sällskap. Det var därför jag reagerade. Det var alltså inte ett gäng utan flera individer på samma plats. Ena blatten stoppade trafiken först, sedan den andra (minst 2m från andra blatten, och tydligt annat sällskap), och någon tredje dök upp.

Jag var ensam som alla bilister, situationen var inte hotfull. Jag hade god sikt åt alla håll, minst 10m till närmsta människa utöver de framför bilen på korsande gata. Men man reagerar när det flera människor blockerar trafiken. Det var definitivt inte hotfullt som sagt.

Det kändes som en kulturell förändring, det var det jag reagerade på.
Varför tutade du? Uppenbarligen var det ingen trafikfara.
Citera
2025-03-31, 20:49
Medlem
Mad monks avatar
Finns ett ordspråk som förklarar deras natur "ge dom lillfingret och de tar hela handen."
Citera
2025-03-31, 20:52
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Varför starta en tråd om detta, ta tag i det på stört

Släng dig på tutan kliv ut och fråga vad fan de håller på med

Det är väl uppenbart vad de håller på med de visar att de har noll respekt för dig och ditt folk.
Citera
2025-03-31, 21:17
Medlem
BananaYoos avatar
Känner igen fenomenet. Bara när det kommer till att visa bilisten artighet vid en tidig inbromsning vid ett vanligt övergångsställe så är ration helt bisarr gällande svenskar och invandrare när det kommer till ögonkontakt och artiga hälsningar. Det är min erfarenhet i alla fall. Inget huckle har hittills tackat för mina tusentals inbromsningar i alla fall. Skam den som ger sig.

Angående beteendet i trådstarten så tvivlar jag starkt på att de håller på så i sina fosterländer.
Citera
2025-03-31, 21:59
Medlem
Du kör hela vägen fram så nära du kan samtidigt som du står på tutan.
Citera
2025-03-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Visst detta händer ofta. Blattar som vill visa vem som bestämmer, blattar som menar på att ingen ska tala om för dem vad de skall göra eller inte göra.

När jag kör bil i centrala delar av städer där detta kan tänkas hända så lägger jag bilen helt sonika på det rätt stökiga varvbrytet och kliver av kopplingen rakt vänster när det blir grönt, jag lovar att alla som är på övergångsstället får DJÄVLIGT bråttom oavsett hudfärg.

Rådet är att skaffa sig ett stökigt fordon, med ett stökigt varvbryt, eller gärna two-step och screamer-pipe ut genom skärmen/huven.
Senast redigerad av anon666 2025-03-31 kl. 22:48.
Citera
2025-04-01, 05:28
Medlem
llundberg57s avatar
Blattarna gör så här för att svenskarna låter dom göra det. Var inte så mesiga, gå ur bilen och skrik och sparka! Ni måste tuffa till er, visa att ni inte tolererar deras skit. De är fega och svaga, viker sig direkt när de märker att man inte tar emot.
Eller bara fortsätt vara mesiga men isåfall ska ni inte heller klaga.
Senast redigerad av llundberg57 2025-04-01 kl. 05:34.
Citera
2025-04-01, 06:29
Medlem
Citat:
Männen som stoppade trafiken var 2-3, det var i minst två, kanske tre olika sällskap. Det var därför jag reagerade. Det var alltså inte ett gäng utan flera individer på samma plats. Ena blatten stoppade trafiken först, sedan den andra (minst 2m från andra blatten, och tydligt annat sällskap), och någon tredje dök upp.

Jag var ensam som alla bilister, situationen var inte hotfull. Jag hade god sikt åt alla håll, minst 10m till närmsta människa utöver de framför bilen på korsande gata. Men man reagerar när det flera människor blockerar trafiken. Det var definitivt inte hotfullt som sagt.

Det kändes som en kulturell förändring, det var det jag reagerade på.
Ihållande tutande och kör på bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in