Citat:
Ursprungligen postat av
charsiubao
Håller med, för trots den nästan löjliga hyllningen till Mr Wennberg i alla inlägg, så infinner sig en tomhetskänsla utan dem.
Kom tillbaka saraloppan och seastar1234!
Hoppas vi alla blir multimiljonärer och äter på michelin restauranger vaaaaarje dag

Citat:
Ursprungligen postat av
Beebopknopp
De kommer inte tillbaka förrän du skriver ett långt inlägg om hur dålig Samuels kurs är. Hur illa den är utformad och hur alla som går den till slut går i konkurs.
Undvik Samuel Wennbergs kurs!
Long time no see! Ser att ni är lika aktiva som vanligt. Föreställ er att livet består av att sitta på ett anonymt internetforum och hata på en 25-åring med Lamborghini och mycket pengar. Nej, nej, inte alls avundsjuka... Det handlar, precis som ni säger, antagligen om att ni anser hans modell vara bristfällig. Ni vet, den där modellen som gjorde killen löjligt förmögen. Det är ju trots allt några stycken av hans 1000+ elever som har misslyckats sina företagsresor. Låt oss ignorera alla (sjuka) framgångsresor.
Lite uppdatering från insidan då;
Tre ytterligare bokslut klara - roligt med bokslut-säsong och framförallt att det delas. Samtliga tre med positiva resultat och mångmiljonsomsättningar första året. Ny kille som ingen i gruppen hört av tidigare som spontant delade med sig av sin senaste vecka. 300K på 7 dagar med en nettovinst på 20%. Inte illa. Vi hade en liten diskussion också om snabbast växande e-handelsbolag - och att vi har 5st+ i gruppen som sett till vinnarna senaste 8 åren i Sverige, hade tagit hem priset varje år. Alla med lönsamhet dessutom, vilket i sig är ovanligt första året för ett bolag överlag.
Jag uppskattar din peak Beep - om att jag anländer i tråden när du skriver dina ogrundade och obefogade hat-inlägg som du tidigare har erkänt handlar om att försöka sabotera för en kille som du avundas så mycket. Det blir ju bara så orättvist och fel mot Samuel, när verkligheten utanför den Flashback-bubbla du gömmer dig i för att undvika realiteten, är så annorlunda.
Intressant hur jag fortfarande inte har mottagit ett PM från någon av er där jag fått möjligheten att dela med mig av länkar till dessa framgångsresor på Allabolag. Det är återigen ett bevis på hur lite det spelar roll för er. Antagligen så hade det ju inte räckt, eftersom hemsidornas betyg (som fortfarande är bättre än Elgiganten, Zalando, Bonti etc) är ett större bevis än verkliga siffror som tyder på att bolag går fantastiskt bra.
Samma går för dig Charsiubao. Jag vet inte om det är särskilt löjligt att idolisera och hylla en kille som vid 22-års ålder sålde ett bolag för en 75msek värdering, drev upp sin andra e-handel DIREKT efteråt till 25msek, med anställningar, etablering av en stor butik och bibehåll bäst EBIT i sin bransch och SEDAN utbildat otaliga unga entreprenörer inom e-handel som i sin tur har lett till helt galna resultat. I mitt tycke är det något löjligare att sitta på Flashback och skriva "köp inte Samuel Wennbergs kurs, den är ohållbar" när man vet och säkerligen (förhoppningsvis) besitter tillräckligt mycket självinsikt att förstå hur stor differens det är mellan era kunskaper kring företagande och e-handel (som de anonyma Flashback-riddare ni är...) och Samuel.
Roligt stycke om att vara multimiljonär och att äta på michelinrestauranger - är det inte superbra att Samuel identifierat sin målgrupp? Du förstår inte att blivande entreprenörer inspireras av en bättre livsstil, att ha pengar, en bra bil, en bra klocka etc? Är det inte rimlig marknadsföring - likadant som kosmetiska varumärken marknadsför skönhet? Varför så stigmatiserat? Får det dig att känna dig sämre, när du spenderar tid på forumet? Kom igen, här kan du ju vara en stjärna. Leva ut ditt alter-ego.
Som sagt - det är en smutskastning-kampanj mot Samuel som råder i tråden. Om något enstaka aktiebolag misslyckas, som även gått Samuels kurs för 6000:- så är det hans ansvar och hans fel. Det är helt ointressant att hylla de framgångsrika eleverna (
https://www.ehandel.se/8-miljoner-pa...vi-skapar-fans) - Beep anser ju även att Jollyroom m.fl miljardbolag bedriver dåliga och ohållbara bolag, som den Guru han är. Han har ju skrivit detta tidigare i tråden.
Jag tycker också att det är roligt att hänga med er, när jag har tid. Därav kan det ibland bli så att jag inte svarar på några dagar. Skönt att du håller rummet varmt Beep. Ditt schema består av;
Vakna.
Kolla Samuels TikTok.
Skaka av frustation.
Gå in på Samuels Flashback-tråd och skriva en kommentar om att han är dålig, eller att hans affärsmodell som den uppenbart misslyckade individ han är, är dålig.
Kolla Samuels TikTok.
Skriva en till kommentar. Helst med ett väldigt negativt avslut, då du lever i illusionen att en smutskastning på Flashback kan leda till att Samuels liv blir tråkigare.
Sova.
Tänk att forma sina liv efter hat. Inga många karma-poäng här inte.
Som jag skrivit så många gånger tidigare - skriv gärna till mig i PM, alla är välkomna. Jag har ett 50+ framgångsrika elever som genomgått Samuels utbildning som jag kan dela bokslut från, kontaktuppgifter till. Precis som det inte är hans fel när något enstaka bolag misslyckas, så är det inte hela hans förtjänt när ett bolag går bra. Däremot, finns det ingen mer kvalificerad i Sverige att utbilda sig inom e-handel från - och kunskapen du får här är oåtkomlig på annat sätt, då han lär ut Retail och inte Dropshipping. Jag vet inte heller många 22-åringar som 2/2 gånger lyckats, big time, med sina företag.
Folks liv har -på riktigt- förändrats. Om ni anser att mina inlägg här är hyllnings-inlägg, så är det tur att ni inte är med i Samuels Discord där hans elever delar med sig av sina testimonials. Det hade varit droppen för er...