Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppersaw
Det du just skrev i första stycket är precis anledningen till varför man inte ska köpa kursen. Om det är detta Samuel har lärt ut, så är det helt fel. En kund som handlar online köper en vara som ska levereras, punkt slut. Det ska inte vara kundens ansvar att hantera osäkerheten kring leverantörens lagerstatus eller vänta på återbetalningar för varor som aldrig skickas. Och vad gäller kundskulder – alla dina så kallade “stjärnelever” har det, punkt slut. Det är bara att kolla recensionerna. Kunden ska inte behöva jaga en återbetalning eller vänta i veckor på en produkt som aldrig kommer. Det är inget hållbart sätt att driva en verksamhet på, och det är just därför så många av dessa butiker till slut går under.
Och vad gäller andra stycket, vad snackar du om, Saraloppan? Samuel marknadsför fortfarande både Tobias B(Ziya.se) och Bill A(Naturexperten.se) på sin egen hemsida, xsociety.se. Så hur kan du ens påstå att ingen av dem var “stjärnelever”? De var frontfigurer i hans marknadsföring, exponerades flitigt på hans sociala medier och användes som exempel på kursens “framgångar”. Nu har båda gått under, men deras ansikten och berättelser används fortfarande för att sälja kursen. Så sluta låtsas som att de aldrig var relevanta, det är bara pinsamt.
Ännu en kväll spenderad på Samuel Hoppersaw, det börjar kännas otäckt. Är du säker på att det inte är personligt?
Angående ditt första stycke - cross stock är ett arbetssätt som de allra flesta stora e-handlare utnyttjar. Att vissa elever antingen inte lyckas hålla koll på sina leverantörers lager eller att de inte lyckas använda de verktyg som Samuel tagit fram för att förenkla processen är ju givetvis på dem, vilket vilken person som helst med sunt förnuft kan lista ut. Det är väldigt tråkigt att detta missköts av vissa - jag såg även några recensioner hos Boozt och t.o.m Zalando idag om uteblivna leveranser och försenade återbetalningar. Det är inte alls bra. E-handel i allmänhet har utvecklingspunkter att göra där. Det är fortfarande väldigt uppenbart att du använder detta argument i affekt, då det inte är förnuftigt. Då måste vi backtracka vilken skola e-handelsbutikernas chefer som jag nämnde i det tidigare stycket gick och beskylla dessa skolor.
Att antalet missnöjda kunder skulle vara en större del av kunderna är ju också ett felaktigt påstående, som följd av att du antagligen saknar kunskap inom e-handel. Missnöjda kunder ÄR mer angelägna om att lägga ett omdöme, än en nöjd kund. En nöjd kund behöver oftast något incitament för att "ta sig tiden". Om vi tar Kockens, firade de väl 20,000 ordrar för flera månader sedan som ett exempel, om vi utgår från en video som Samuel lade upp där han visade detta.
Det är tur att du inte har hittat Dropshipping ännu och de 'gurusar' som existerar där. Där snackar vi tre veckors leveranstider, produkter man aldrig sett eller kontrollerat. Direkt från Kina. Ofta är produkterna trasiga, leveranserna uteblir fullständigt och returlagarna hålls inte. Sedan stängs butikerna av, eftersom modellen utgår från att du skall skapa nya butiker flera gånger i månaden och sälja nya produkter. Du har nog sett kritiken om Dropshipping och det avstånd som alla respekterade institut tar mot modellen.
Angående Tobias och Bill, så föreslår jag att du hör av dig till dem och frågar hur dem känner. Vi medlemmar vet för ett faktum att de inte beskyller sina resor på Samuel utan fortsatt hyllar affärsmodellen och retail. Jag vet att Bill kom väldigt långt i synnerhet och lärde sig väldigt, väldigt mycket. Man är däremot inte en "stjärnelev" som följd av att man exponeras. De flesta vill inte exponeras, så att endast gå på det är ju konstigt.
Många bolag kommer dessvärre inte klara sig hela vägen. Om det beror på för snabb tillväxt eller andra misstag under resans gång så är det helt förståeligt - att driva bolag, ofta för första gången, kan vara väldigt utmanande. Tänk att 9/10 bolag i Sverige går i konkurs inom loppet av ett år från att de startar. Det vore väldigt märkligt om Samuels statistik var 0/10. Nu kanske den är 1/50, eller 1/100. Det är fenomenalt.
Det är intressant att peka finger på Samuel för de få som det går dåligt för, men inte vilja ge kredd till Samuel för alla de elever som det går bra för. Vi fick se ännu ett preliminärt bokslut idag, som var superpositivt. Ännu en kille med 25k i startkapital som tar ut heltidslön varje månad, har god likvid och som har fått sitt liv förändrats. Likt så, så många andra. Det har även kommit fram att en annan medlem sålt andelar i sitt bolag för en miljonvärdering. Han har varit igång i mindre än ett halvår.
Företagande är skittufft, Samuel säljer en utbildning inom e-handel, sedan är det upp till vardera person att kapitalisera på det han lär ut. Såklart med det fantastiska stödet som plattformen medför, men fortfarande, självständigt och med eget ansvar.
Så som jag skrivit så många gånger tidigare i tråden, är det någon som mot förmodan skulle ta denna hatstorm till tråd seriöst, på ett anonymt forum där vem som helst, kan skriva vad som helst, skriv gärna till mig i PM så skall ni få direktuppgifter till ett femtiotal medlemmar som bedriver framgångsrika företag efter att ha genomgått Samuels utbildning. Det är verkligen fantastiskt - och antalet medlemmar bara växer. Det var bara någon helg sedan gruppen slog rekord i antalet medverkande under veckomötet som hålls varje söndag. Så många intressanta människor, nya framgångshistorier som berättas och så mycket inspiration. Det bästa är hur medlemmarna samarbetar och hjälper varandra att bli bättre, hela tiden.
Det märks verkligen att Samuel (och Mimmi, som vi inte får glömma, som även hon är en stor del när man väl är med) brinner för att utbilda och lära, så engagerade som de är.
Och definitivt intressant hur det fortfarande "peakas" om vem jag är. Jag har skrivit flertal gånger - skriv till mig i ett PM så skall ni både få bevisat vem jag är samt att jag är en vanlig medlem i Samuels kurs. Och vill ni inte göra det, hör av er till Samuel. Han har alltid varit väldigt transparent. Han kan peka er vidare mot sina referenser i ännu större mån än vad jag kan göra. Det är en fantastisk utbildning inom e-handel och vi har sett individer bygga sina första bolag, till slående höjder. Att bygga en bulletproof utbildning som utesluter att många kommer att misslyckas (med tanke på hur statistiken ser ut för företagande överlag...) befarar jag som -omöjligt-. Men det här är så nära vi kommer, iallafall inom e-handel.
Godnatt folket!